Als meisje alleen backpacken in Nederland

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Anne01

Als meisje alleen backpacken in Nederland

Bericht door Anne01 »

Hallo!
Deze zomer wil ik samen met m'n hond gaan backpacken door de bossen van Gelderland.
Nou heb ik alleen een probleempje: Ik ben een meisje van 18 jaar -zie er iets jonger uit- en mijn ouders zijn bang dat me iets overkomt als ik in m'n eentje door Gelderland struin. Eigenlijk willen ze verhinderen dat ik ga. Hoe staan jullie daar tegenover? Hebben jullie nog tips? Help!
Groetjes Anne
OHannemarie

Re: Als meisje alleen backpacken in Nederland

Bericht door OHannemarie »

Hoi Anne,

Natuurlijk is het voor je ouders een veel prettiger idee als je niet alleen gaat.
Heb je niemand die je wil vergezellen?

Persoonlijk denk ik niet dat je ouders je zorgen hoeven maken (ook al doen ouders dat altijd!)
Je bent 18 jaar, je blijft gewoon in Nederland, wat betekent dat je je overal verstaanbaar kunt maken. Dus problemen op dat gebied zul je niet tegenkomen.

Maar waarom wil je gaan backpacken in Gelderland? Ga je niet liever naar het buitenland met gezelschap? Zo leer je tenminste andere gewoontes & culturen kennen.. Dat vind ik juist het leuke aan backpacken persoonlijk!

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met je trip! Waar en met wie je ook reist!

OHannemarie
(Oh-Barcelona)
Anne01

Bericht door Anne01 »

Dank voor je reactie.
De reden dat ik in Nederland ga is omdat ik niet zo lang weg kan vanwege de paarden die we thuis hebben.
En de reden dat ik alleen ga is omdat er dit jaar nogal wat gebeurd is thuis en dan is het wel fijn om even lekker op jezelf te kunnen zijn.
De taal is idd geen probleem. Ik heb nog eens goed aan m'n ouders gevraagd waar ze dan precies bang voor zijn.
Ze zijn vooral bang omdat je van die verhalen hoort dat er meisjes door een één of andere gek zijn ontvoerd en vervolgens spoorloos zijn.
Ik kan me hun zorgen wel voorstellen, maar om nou helemaal niet te gaan..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Anne, waar wil je gaan slapen? Wil je wildkamperen (mag niet), slaap je op een camping, of in een hostel? Als je je mobieltje meeneemt, kunnen je ouders je altijd bereiken in noodgevallen. En jij hen. Is dat geen geruststelling?

Ik weet niet in welke stad je woont, maar ik denk dat er veel gebieden zijn in NL die minder veilig zijn dan Gelderland.

Ik ga er overigens vanuit dat je niet gaat experimenteren met alcohol en drugs, en dat je niet zomaar met iedere man meegaat. Dan ben je uiteraard kwestsbaarder - maar dat snap je zelf vast ook. :Y
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Anne01

Bericht door Anne01 »

Ik slaap in een tentje op verschillende campings. Ik neem idd een mobieltje mee en doe geen onverstandige dingen. Gelukkig weten mijn ouders dat ook.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ik ben 46 en had dus makkelijk je moeder kunnen wezen. Ik heb zelf ook altijd reizen willen ondernemen waar m'n ouders een onrustig gevoel van kregen. Toen ik jong was in m'n eentje een maand lang door Turkije trekken. Een reis naar Iran met m'n zoontje van net 2, nadat m'n man overleden was. En sindsdien alle vakanties naar plekken waar je nooit een alleenstaande moeder met klein kind tegenkomt.... :N

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is, dat ouders altijd bezorgd zullen zijn voor hun kinderen. Dat is okay, maar als kinderen volwassen worden, dan is de fase van opvoeden achter de rug. Het is de bedoeling, dat ouders hun kinderen zo weerbaar maken, dat ze dan zelf hun keuzes kunnen maken. De tijd verandert en jongeren van nu weten over het algemeen veel beter wat er in de wereld te koop is dan hun ouders. En dat is maar goed ook, want het is toch de bedoeling dat de maatschappij straks op jullie gaat draaien.

Eerlijk toegegeven, ik hou m'n hart nu al vast voor mijn zoon en die is nog maar 7. Maar ik laat hem zoveel mogelijk van de wereld zien en hoop dat hij als hij straks 18 is, de keuzes zal maken die voor hem het beste zijn. :Y
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

gewoon je ouders zo veel mogelijk gerust stellen maar wel gaan!!
Ouder moeten nu eenmaal door deze fase heen waarin het kuiken uit vliegt ;)
En bij sommige ouders duurt het heeeeeel lang voordat ze je met een gerust hart laten gaan. Ik heb uiteindelijk mijn moeder mee moeten nemen op een backpackreis naar Thailand . Sinds ze het zelf ervaren heeft dat het altijd wel goed komt met slaapplekken vinden enzo zeurt ze een stuk minder.
........ ik was 35 toen ik op het briljante plan kwam om mijn moeder het te laten ervaren in de hoop een groot deel van haar angsten weg te nemen 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik zou ook zeker gaan, je slaapt op campings en ouders zullen altijd bezorgd zijn dat je wat overkomt, dat kan zelfs in je eigen straat gebeuren en om daarom niet meer weg te gaan kan natuurlijk ook niet ;) Mijn ouders vinden het wel fijn als ik af en toe wat laat weten... en kan ook fijn voor ze zijn om ze beetje te betrekken in je plannen.. als je een globale route weet om hun daarin laten mee te delen zodat ze weten waar je ongeveer zit..

wat ik trouwens een heel mooi gebied vind in Gelderland is de omgeving Vorden/Lochem ;)
nini333
Reiziger
Contacteer:

Bericht door nini333 »

Misschien kun je een route uitzetten van tevoren en gaan couchsurfen? Zo weten je ouders altijd dat je aankomt waar je hoort te zijn en slaap je bij mensen thuis, dus als je niet aankomt op de tijd en plaats als afgesproken, is er altijd iemand om alarm te slaan. Ik verwacht geen gekke dingen hoor, in Gelderland, zeker niet met hond en telefoon. Nederland is ook weer niet zo afgelegen dat je dagen niemand tegen komt.

Veel plezier, gewoon doen, toen ik 18 was ben ik 11 maanden naar Australie geweest en nee, dat vonden mijn ouders niet leuk, maar door samen af te spreken dat ik elke week zou bellen, was het weer ok. Misschien kun jij elke avond of middag even bellen en iets met de campings afspreken waar je wilt gaan staan>?
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
Anne01

Bericht door Anne01 »

Bedankt iedereen!

Ik heb idd een mooie middenweg met mijn ouders kunnen vinden. Ik ga niet alleen maar lopen en ik loop ook niet voornamelijk door het bos. Veel bellen, dan moet het goed gaan ^O^
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Fijn voor je! ^O^ ^O^ ^O^
Plaats reactie