Maximaal 3 maanden in Costa Rica blijven...

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
NoorZuid-Amerika

Maximaal 3 maanden in Costa Rica blijven...

Bericht door NoorZuid-Amerika »

Hai allemaal!
Ik ga vanaf half september voor 3,5 maanden door Zuid-Amerika reizen. Ik begin in Costa Rica voor 2 weken in ieder geval. Ik hoorde dat je moet kunnen aantonen dat je maximaal 3 maanden in Costa Rica blijft. Natuurlijk wil ik niet zo lang daar blijven (1 januari vlieg ik uit Zuid-Amerika vanaf Chili), maar aangezien ik pas na 3,5 maanden uit Zuid-Amerika vlieg, kan ik niet aantonen dat ik niet zo lang in Costa Rica blijf... Wie heeft er een goede tip hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al op internet naar tickets gekeken maar ik kan alleen maar heel dure vinden...
Alvast heel erg bedankt!!
Groetjes, Noor
Toine Aarts

Qreply

Bericht door Toine Aarts »

Beste,
Nog niet eerder is bij de douane bij binnenkomst aan mij om mijn tickets gevraagd om te zien of ik wel op tijd het land uit ben. Tijdens je verblijf in Costa Rica wordt wel naar de datum van binnenkomst gekeken in je paspoort. Dat is de check of je er niet te lang bent (stempel). Het is een plausibel verhaal stel dat je er wel vragen over krijgt, als je laat zien dan je 3,5 maanden later vanuit Chili terug reist naar NL. Dan heb je 2 weken de tijd om daar te komen.... Eventueel kun je hier in NL al informeren bij de ambassade in Den Haag.

Veel plezier met je gave reis!!
Gbroet,
Toine
Plaats reactie