Vliegervaringen Egypt Air

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

2010
alleen een binnelandse vlucht mee gedaan. was prima voor dat korte stukje
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ben afgelopen zomer met ze naar KL gevlogen. Voor de prijs was het geweldig! De catering was ook helemaal okay, maar ze schenken geen alcohol. Inflight entertainment is van inferieure kwaliteit. Als je liever je geld uitgeeft aan belevenissen dan aan een fancy vlucht, is Egyptair een fantastische optie.
ieke84

Ervaringen met luchtvaartmaatschappijen

Bericht door ieke84 »

Egypt Air heeft mijn vlucht (ong 1 maand voor vertrek) gecanceld (reden niet genoemd)! geboekt via cheaptickets.nl en administratiekosten ben ik kwijt!
Over cheaptickets.nl ben ik over het algemeen wel tevreden... bij Egypt Air zou ik zo gauw niets meer boeken...
Globetrot
Reisexpert

Re: Vliegervaringen Egypt Air

Bericht door Globetrot »

Was jouw vlucht ook naar Kuala Lumpur? Ik had hier op de site gelezen, dat ze niet meer naar KL vlogen, maar van het internetreisbureau niets gehoord. Het was erg moeilijk om ze te pakken te krijgen en ze reageerden pas na een week op m'n mail. Egyptair meteen ook maar gebeld en die zeiden dat ik in ieder geval m'n geld terug kreeg, maar niet van hun, want ik had bij dat reisbureau geboekt. Ik heb toen gelijk een nieuw ticket bij Emirates gekocht voor 200 euro meer.

In totaal heb ik meer dan 14 weken op m'n geld moeten wachten (ruim 1000 euro). Ik denk niet, dat het reisbureau mij uit zichzelf er op attent zou hebben gemaakt en volgens hun regels hoeven ze dat ook niet.

In mijn geval was er iets mis gegaan bij de communicatie. Het reisbureau wachtte af, dat Egypt het geld aan hun terug zou boeken, maar volgens Egypt konden alle reisbureaus zelf het geld terugboeken via Amadeus.

In het vervolg denk ik dat ik toch het liefst m'n tickets bij de luchtvaartmaatschappij zelf boek. Want al heb je de mogelijkheid om je tickets te checken, is dat toch beslist niet iets wat je vaak gaat doen. Zonder jullie stukje hier op het forum, was ik er niet achter gekomen voor vlak voor de reis! Het was dan ook de directe aanleiding voor mij om me hier aan te melden :Y
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Afgelopen augustus ben ik met Egypt Air via Caïro naar Beijing gevlogen. Ik boekte redelijk kort voor vertrek en het was de goedkoopste optie.
We waren nog niet vertrokken of we hadden al een uur vertraging... Verder was het heel onduidelijk of er nou een uur tijdsverschil was tussen Egypte en NL; de stewardessen konden dit niet eens met zekerheid vertellen. Op zich is het natuurlijk niet zo erg, maar als je al een uur vertraging hebt en een aansluitende vlucht moet halen...

In Caïro moest ik eerst een nieuwe boardingpass halen; die hadden ze me op Schiphol nog niet kunnen geven.

Het tweede deel was niet geweldig. Ik zat precies voor de wc's; veel stank en lange rijen Chinezen die naast me stonden. De stoel kon niet echt achteruit en ik had nauwelijks beenruimte.
Al met al vond ik het geen geweldige vlucht. Ik ben dan ook benieuwd naar m'n terugvlucht volgende maand.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

mijn vriend en ik hadden allebei bij egypt air tickets geboekt amsterdam - Kuala Lumpur (via cairo). Ik voor mei - september en hij voor augustus. Ik was er niet zo blij mee toen ik een paar maanden terug ineens gebeld werd dat de vluchten geannuleerd waren omdat ze de bestemming geschrapt hadden en ik mn geld terug kon krijgen of omboeken naar bangkok... Voor mezelf heb ik mn geld terug gevraagd en bij emirates geboekt voor 240 euro meer (kreeg mn geld redelijk snel terug) maar voor mn vriend was dat niet echt een optie (er waren geen goedkope vluchten meer te vinden voor augustus) dus omgeboekt naar bangkok en met airasia een ticket bangkok - kuala lumpur erbij.

Over de uiteindelijke vlucht was mn vriend tevreden. Naar cairo was niet bijzonder maar wel prima. In cairo overstappen op een nieuwe 777 met individuele beeldschermpjes en vriendelijk personeel, was een hele goede vlucht. Ook geen noemenswaardige vertraging.

Wat wel een beetje vreemd was: in cairo stond bangkok eerst helemaal niet als bestemming bij het vluchtnummer maar stond er Kuala Lumpur. Uiteindelijk veranderde dat in Bangkok. na veel navragen (eerst op het vliegveld, later bij het instappen) kon niemand hem vertellen of het vliegtuig nou uiteindelijk door zou vliegen naar Kuala Lumpur. vlak voor het opstijgen werd er uiteindelijk omgeroepen dat het vliegtuig eerst naar Bangkok zou gaan en dan na een stopover door zou vliegen naar Kuala Lumpur!!

Heel vreemd verhaal vind ik aangezien de rede dat onze tickets zijn geannuleerd zou zijn dat ze niet meer naar Kuala Lumpur zouden vliegen.... Mn vriend heeft nog geprobeerd of hij niet gewoon mee kon naar KL maar omdat het pas in het vliegtuig (voor hem) duidelijk was dat het vliegtuig echt daarheen zou gaan was het te laat.. Anders zou zn bagage sowieso achterblijven...

Dus, mensen die hebben omgeboekt naar Bangkok maar die uiteindelijk naar KL willen, ik zou ff gaan informeren bij het inchecken! (neem desnoods je oude eticket ook mee) misschien kun je toch in 1 keer mee naar KL?
Selalu mencari...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vanaf 1 augustus 2011 vliegt Egypt Air weer naar KL!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie