Rondreizen in Azië - 4 maanden

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Frank-V

Rondreizen in Azië - 4 maanden

Bericht door Frank-V »

Ben van plan om eind dit jaar een reis te maken naar azie, en dan de volgende landen te bezoeken:

thailand, cambodja, vietnam, maleisie, laos en wellicht stukje china (hong kong en de karst mountains)..

wat is een redelijk budget om 4 maanden mee uit de voeten te kunnen

had zelf in gedachten rond de 4000 euro?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Budget ongeveer 4 maanden reizen door Azie

Bericht door Tikva »

20 euro per dag zit je heel prima mee (laos wat minder, china meer) *30dg*4 = 2400 Euro, reken er nog de kosten van je ticket bij en verder dure activiteiten zoals duiken (25 euro per dag, of meer voor je padi), de tijd in hongkong.

Volgens mij haal je het met 4000,- euro prima.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

moet lukken!!!

veel plezier!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

bor penyang!
amassakoul
Margahayu
Reiziger

Bericht door Margahayu »

Het ligt er gewoon helemaal aan wat je gaat doen. Ik denk niet dat je met 20 euro per dag kan rondkomen als je regelmatig gaat feesten en bezienswaardigheden die geld kosten, gaat bezoeken
bolletjeom
Reisexpert

dat regelmatig feesten kan er idd inhakken
maar bezienswaardigheden bezoeken moet echt wel kunnen met dit bedrag.
Het is ook een dagGEMIDDELDE ....als je er een tijdje over heen gaat moet je jezelf weer even tot de orde roepen en nog goedkoper gaan slapen en alleen nog maar PAd Thai van de straat eten een week lang ;)

Ik drink en rook niet maar slaap wel in enigzins acceptabele kamers en kan met dit bedrag me prima redden.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

20 euro p dag vind ik al behoorlijk ruim voor daar.
overnachten was gemiddeld zo'n 4 euro. 1 euro p maaltijd. dan zit je dus op 7 euro p dag voor eten/slapen.
pakje peuken kost een kwartje, dus dat is ook te overzien.
bezienswaardigheden meestal ook iets van 2 euro (paar uitzondering natuurlijk, royal palace in phnom penh was geloof ik 8 euro ofzo, en natuurlijk angkor; een weekpas koste 80 euro geloof ik (zou zelf nog wel meer kunnen zijn 0_0 )

bier hakt er idd goed in (maar gelukkig is er in laos gratis laolao in overvloed).
mijn grote kostenposten waren trekkings (gids betalen). 3 dagen voor 50-70 euro pp zoiets.

vervoer is ook goedkoop, busrit van 10 uur kost je misschien 5 euro.
amassakoul
Sander Geurts

Minimaal 4 maanden zuid oost azie (reisroute??)

Bericht door Sander Geurts »

Hallo,

Ik heb zojuist mijn vliegticket geboekt naar ''bangkok thailand'' ik vetrek op 17 december samen met mijn broer om vervolgens 3 weken door thailand te reizen waar we onder ander naar chiang mai gaan met de trein. mijn broer gaat 5 januari weer naar huis en dan wil ik verder gaan reizen. De planning is eigenlijk om dan naar maleisie en singapore te reizen en vanuit hier een vliegticket te kopen naar bali en 2 maanden in indonesie te reizen en via java weer trug te vliegen naar bangkok, vanuit daar wil ik naar cambodja gaan en vanuit daar naar vietnam en vervolgens via laos trug naar thailand om mijn vlucht te halen. mijn trugvlucht is op 14 april dus blijf ik ongeveer 4 maanden in azie. voor de route die ik heb zou dit te kort zijn denk ik. Ik kan mijn vliegticket wel wijzigen en dat ben ik ook van plan maar dat ligt natuurlijk aan het geld wat ik nog bij elkaar krijg. Aangezien ik meer een halve backpacker ben zou mijn dagbudget hoger liggen dan het gemiddelde van de site echter vind ik het niet erg om in de goedkoopste kamers te slapen. ik denk aan 1200 euro zakgeld per maand, hier moeten de vluchten in azie nog wel vanaf. (kan je daarvoor wat luxer leven en eigenlijk zowat alles doen wat je wilt?) Mocht ik inderdaad maar 4 maanden kunnen blijven heb ik een probleem aangezien vietnam en indonesie mijn favorieten zijn, heeft iemand daarover tips wat ik dan in mijn route kan laten vallen.

Mischien een beetje chaotischs verhaal zo geworden :P.

Maar hoop toch dat iemand wil helpen

Mvg,

Sander
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Minimaal 4 maanden zuid oost azie (reisroute??)

Bericht door Tikva »

Hallo Sander, ik zal je als tip geven om even in het forum te kijken. Zelfde soort vragen als die van jou komen regelmatig voor. Ook bij de reisinformatie kan je heel veel info vinden.

Je budget voor wat luxer reizen 1200 is meer dan genoeg, vluchten zijn niet zo duur met air asia. Wat je allemaal wilt in 4 maanden gaat nooit lukken. Als je favorieten echt Indonesie zijn en vietnam dan is de keuze makkelijk lijkt me. Na je drie weken met je broer vlieg je voor 2 maanden naar Indonesie en daarna vlieg je voor 1 maand naar vietnam. Let even op dat je voor Indonesie een 2 maanden visum vooraf moet regelen, en ook voor vietnam moet je verplicht een visum vooraf regelen. Die voor indonesie kan je misschien het beste al in Nederland halen (je moet dan een uitreisticket hebben) en die van vietnam in Thailand.

Een andere optie zou toch zijn je tijd in Indonesie wat in te korten, als je Bali en Java wilt doen is 4 weken net voldoende. Je hebt dus niet persee 2 maanden nodig, ik zou zeggen 6 weken zou een mooie tijd zijn (welicht kan je dan ook nog 1 weekje lombok). Ik weet ook niet waarom vietnam je favoriet is, de meest reizigers zijn er minder enthousiast over dan over bijvoorbeeld Laos.

Het is namelijk wel leuk om tijdens een lange reis niet alleen te vliegen maar ook wat stukken overland te reizen. Om van Bangkok naar Singapore te komen reken op 3-4 weken (4 als je in zuid-thailand ook nog een eiland mee wilt pakken) alhoewel je het gezien de afstand veel sneller kunt doen als je echt haast hebt.

thailand (3wk), zuid thailand 1 wk, maleisie 2 wk, singapore paar dagen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Vietnam is prachtig hoor!! Ik vind het jammer om te horen dat zoveel mensen er negatief over zijn. Vaak alleen maar omdat ze zich storen aan de manier waarop sommige mensen die in de toeristensector werken met je omgaan. Dat kan idd irritant zijn maar laat het niet je beeld van het hele land en de overige inwoners beinvloeden.

je budget moet kunnen. Net iets luxer maar denk niet dat je heel veel luxe kunt permiteren! het is namelijk makkelijk om meer uit te geven. Je moet op zoek blijven naar goedkope acco maar kan misschien net even 1 tikje boven het allerbelabberste gaan zitten. Je neemt eens een toeristenbus ipv de lokale bus en je eet in af en toe in backpackers restaurantjes ipv alleen maar van straatkarretjes.

4 maanden is te kort voor wat je wil en 2 maanden is dan behoorlijk lang voor Indonesie. Wij zijn een week op bali geweest en 2 op java. Natuurlijk hadden we ook langer kunnen blijven maar we hebben behoorlijk veel gezien en gedaan. De tijd die je zou winnen kan je gebruiken in de andere landen.
Van Bangkok naar Singapore en toch dingen zien en doen die je leuk vind kan in 2,5 tot 3 weken. Maar mocht je keuzes moeten maken dan zou ik Maleisie en Singapore laten vervallen en je tijd geven aan Cambodja, Vietnam en noord Laos!
Sander Geurts

Bericht door Sander Geurts »

Heel erg bedankt voor jullie reacties,

Het zet me allemaal wel aant denken :). heb mijn vliegticket voor 800 euro gekocht via egypt air, december net voor kerst schijnt altijd wat duurder te zijn. voor deze prijs kan ik mijn vlucht wel aanpassen, want de bedoeling is wel langer te blijven dan 4 maanden. maar aangezien ik geen vast contract heb heb ik niet de 100% financiele zekerheid te redden. Vonden jullie het ook zo moeilijk om te kiezen voor een reisroute want alles lijkt zo zijn charmes te hebben en natuurlijk is alles helemaal nieuw voor mij dan. Ik ben nu bezig een lijst te maken met dingen die ik wil gaan doen, (een wat grotere lijst met plaatsen en atracties zeg maar) en die lijst maak ik zo huge dat ik dingen ga moeten schrappen en mocht het zover zijn en ik twijfel nog dan zal ik hem hier even posten om aan jullie te vragen.

alweer bedankt,

Mvg

Sander
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

heel herkenbaar hoor, zelfs als je 8 maanden zou hebben dan heb je nog dat probleem. Er is gewoon te veel te doen en zien op de wereld.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sander Geurts schreef: ... Vonden jullie het ook zo moeilijk om te kiezen voor een reisroute want alles lijkt zo zijn charmes te hebben en natuurlijk is alles helemaal nieuw voor mij dan....
Ik ga je niet gerust stellen, want dat kan ik niet. Hoe lang je ook weg gaat, je moet altijd keuzes maken. Je kan NOOIT alles doen en zien wat je wilt doen en zien, hoe lang je ook gaat! Ik ga al jarenlang meerdere keren per jaar weg, ik ben in meer dan 50 landen geweest, en nog blijft mijn lijstje groeien. Ik wil nieuwe landen zien, maar ook dingen zien in landen waar ik tijdens een eerder bezoek niet aan toegekomen ben. En soms wil ik dingen gewoon NOG een keer zien.

Maar laat je niet ontmoedigen door wat ik nu zeg. Reizen is mooi, en het is niet erg om wensen en dromen te blijven hebben! *O*
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ga niet de specifiek plannen heeft namelijk helemaal geen zin. Kies de landen waar je naar toe zou willen en zie hoe het loopt. Soms vind je het erg zo leuk dat je langer wilt blijven. Inderdaad keuzes maken is altijd lastig ken het wel.

Vietnam is inderdaad persoonlijk ik heb ook niet echt wat met het land ben er 2 keer geweest eerst 2 maanden en daarna nog 14 dagen maar beide keren viel het me tegen. Dit komt door de mensen die er wonen en de oplichterij die we gehad hebben. Waar ik het wel fijn vond was Hoi An en Phu Quoc.

Maar goed als je vragen hebt je kunt ze altijd hier stellen genoeg mensen met genoeg reiservaring.

gr van Moira
Big

Bericht door Big »

ik ben jaloers !
zou zo in je rugzak mee willen.
zie herinneringen foto site numwave.com - vakanties
Plaats reactie