Merk Wildebeast + hoge/lage wandelschoenen?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
renee_
Reiziger

Merk Wildebeast + hoge/lage wandelschoenen?

Bericht door renee_ »

Ik heb een vraagje over dit merk, het is eigen merk van Perry en ik vraag me af of het wel een beetje goede kwaliteit is. Ik heb nog een backpack nodig voor 7 weken Thailand en Vietnam, en zat er aan te denken een van Wildebeast te kopen, die zijn niet zo duur...

We zijn van plan veel te lopen, dus hebben wandelschoenen gekocht. Mn vriend kan alleen niet kiezen tussen halfhoge Timberlands, of lage schoenen van Wildebeast. De laatste zitten lekkerder, maar hij denkt dat De Timberlands van betere kwaliteit zijn, en meer steun geven voor de enkels omdat ze halfhoog zijn. Van de medewerkers werden we helemaal niets wijzer (iedereen spreekt elkaar tegen) Het waren : Timberlands Chocorua trail, goretex, 109 euro en Wildebeast mangary low, tripletex, 59 euro. Ja nog iets, wat houdt tripletex in :?

Bedankt! ^O^
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Merk Wildebeast + hoge/lage wandelschoenen?

Bericht door Tikva »

Ik ben niet echt weg van de wildebeast tas, mijn man heeft die een tijd gehad maar zat toch nooit echt lekker. Wel een hele werldreis van 9 maanden volgehouden.

Nu heeft hij wel een merk rugzak en dat zit toch een stuk beter. Maar goed je hoeft dus niet bang te zijn dat je tas de 7 weken niet overleeft.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Haha nee dat bedacht ik ook al, volgens mij stel ik me verschrikkelijk aan met mn 7 weken ;-) Toch, het zou fijn zijn als hij misschien t jaar er op weer mee kan snap je? K vind het ook wle belangrijk dat hij lekker zit, omdat ik het niet gewend ben, en al snel last van mn rug krijg. Maar ja ik zit er ook niet echt op te wachten om 200 euro aan echt n goede tas uit te geven..

Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een vriend heeft al 10 jaar een Wildebeast. Het ding ziet er niet meer uit, maar het werkt nog steeds. M'n ex had ook een Wildebeast, en daar scheurde na een paar maanden een hengsel af.

Ik heb zelf ooit een Wildebeast gepast, maar vond een andere rugzak lekkerder zitten. Kijk niet alleen naar de prijs, maar vooral ook naar het comfort!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Ja je hebt ook gelijk, zit alleen een beetje te stressen over geld op het moment :$ ;)
Ik ga binnenkort naar de Perry en dan Pas ik er een paar!
Bedankt voor je reactie

Niemand ervaring met de schoenen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kan me voorstellen dat het nu veel uitgaven zijn. Maar goedkoop is soms duurkoop!

Wat de schoenen betreft: het hangt af van de soort tocht welke schoenen ik draag. Makkelijke tochten doe ik vaak met lage schoenen, maar zodra het terein meer bergen of heuvels heeft, en vooral ook steile modderwanden, dan heb ik liever hoge schoenen. Ik ben een paar keer gemeen door m'n enkel gegaan, en ik kies daarom voor net een beetje extra bescherming. Bovendien zijn m'n hoge schoenen beter waterdicht.

Volgens mij kostten mijn bergschoenen rond de 150 euro, maarja, ze zijn nu 7 jaar oud en functioneren nog steeds heel goed!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Ohja voor de waterdichtheid is t natuurlijk ook handig! Nouja wij gaan niet de bergen in, maar wel natuurparken e.d. Ik moest sowieso hoge hebben van mezelf, want ik ga zo vaak door mn enkel.. Heb gewoon hele zwakke enkels. Maar ja hij heeft daar nog nooit last van gehad.

Wat bedoel je trouwens precies met duurkoop? :@
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Als goedkoop duurkoop wordt, dan betekent dat dat je uiteindelijk toch nog een stuk duurder uit bent.

Stel je koopt de goedkopere rugtas van redelijk goede kwaliteit. Je wilt niet heel veel geld uitgeven aan een andere, betere, maar duurdere tas.
Na een paar maanden gaat je tas kapot. Hij valt misschien, misschien niet te repareren. Je moet nu je tas laten repareren of wellicht een nieuwe kopen. In beide gevallen zul je zeer waarschijnlijk meer uitgeven aan deze twee tassen dan wanneer je had gedaan als je gelijk de duurdere tas had gekocht.

Zelf heb ik al een aantal jaren mijn wildebeast. Ik vind het een fijne tas {hoewel hij eigenlijk iets te groot is...} en hij ziet er nog prima uit.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Wouter87

Bericht door Wouter87 »

Bij Perry hebben ze tot zondag ook nog de aanbieding van 3 halen 2 betalen.

De wildbeast tassen zijn prima, zeker als je geen trektochten gaat maken waarbij je dagenlang met je tas op je rug van plek naar plek loopt. Hoelang denk je nu te lopen met je tas op je rug? Als je het slim aanpakt 30 min dus comfort is wel belangrijk maar als je ook een afweging in prijs wil maken koop je een wildbeast.

Ik heb zelf lage wandelschoenen. Ze zijn een stuk minder zwaar en als je niet de bergen in gaat heb je genoeg aan wandelschoenen. Zelf liep ik in Thailand en India altijd of op mijn wandelschoen of birckenstocks.

Groetjes, Wouter
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

30 min? Haha nee hoor, dan ben ik niet slim ofzo, maar denk dat er zeker wel dagen tussen zitten dat ik een paar keer per dag een paar uur met dat ding loop. Maar ik weet toch niet anders, dus het zal gewoon even wennen zijn, aan welke tas dan ook.

Maar die halfhoge zijn per schoen 100 gram zwaarder.. Scheelt bijna niets dus Het zijn ook echt wandelschoenen, geen bergschoenen. Maar ze zijn wel wat hoger voor extra support.
Plaats reactie