Zo goedkoop mogelijk naar centraal-amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Bramm

Zo goedkoop mogelijk naar centraal-amerika

Bericht door Bramm »

Dag vrienden,

Deze zomer wil ik misschien een rondreis gaan maken door Costa Rica, Nicaragua en Panama. Natuurlijk vraag ik me af hoe ik het goedkoopst in één van deze drie landen terechtkom.

Ik kom zelf niet onder de €900,- , er moeten vast goedkopere oplossingen zijn.

Groetjes,

Bram Voets
tom
Reisexpert

Re: Zo goedkoop mogelijk naar centraal-amerika

Bericht door tom »

gewoon veel zoeken en vogelen met data. ik betaalde ook wel iets van 900 euro vorig jaar. Die kant op is nu eenmaal duurder dan naar azië.
wil je je reis goedkoop houden skip dan costa rica. besteed je tijd lekker in nicaragua en panama, dat deed ik ook. en deze twee landen doen absoluut niet onder voor costa rica.
amassakoul
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou verwachten dat het toch wel een stuk goedkoper moet kunnen. Liberia of San Jose in costa rica zijn zeker goedkoper dan panama of nicaragua,

Als je geen goedkoper vlucht vanaf nederland kunt vinden kijk dan eens naar een vlucht naar bijvoorbeeld L.a. of miami en dan met een andere maatschappij een losse vlucht naar Liberia of San Jose

Vliegen op Cancun in mexico is ook een optie. Als je tijd genoeg hebt kan je snel doorreizen naar nicaragua.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Zoals gezegd, beetje vogelen met data, vertrek en aankomstplaatsen en je komt een heel eind. Ik vind dat zelf altijd wel leuk, ben net klaar met werk en heb om half twee 's nachts niet veel beters te doen, dus ben ik even gaan kijken:

29 mei Dusseldorf- Miami (Tuifly) 239 euro
30 mei Miami- San Jose (American Airlines) 240 euro of indirect via Mexico City voor 200 euro (lange overstap, Aero Mexico)

Of via cheaptickets.nl: 15 juni Brussel-San Jose (via Frankfurt en Santo Domingo) voor 500 euro

Succes!
Bramm

Bericht door Bramm »

Kijk aan! Ja het kan wel goedkoop dus. Het punt dat ik rond 3 juni pas terug kom van mijn stage in Londen, en wil natuurlijk wel een maandje thuis zijn voordat ik Nederland weer verlaat.

Toch reuze bedankt! :)
james-karolien
Vakantieganger

Bericht door james-karolien »

hallo,
Ik heb net spiritair.com ontdekt.. Als je van NL naar Miami vliegt en vanaf daar kan je goedkoop ri Central America..
Good luck!
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Jetairfly vanaf brussel naar cancun, waarschijnlijk het goedkoopste wat je zal vinden. Dan zit je in elk geval alvast in mexico :P
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

marshall schreef:Jetairfly vanaf brussel naar cancun, waarschijnlijk het goedkoopste wat je zal vinden. Dan zit je in elk geval alvast in mexico :P
Het verschilt nogal per datum. Ik wilde (juni 2010) ook met jetairfly maar op de data die ik wilde waren ze opeens 500 euro enkele reis.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Jetairfly is flink omhoog gegaan in de prijzen. 2 jaar terug was het nog mogelijk om voor 300 euro een retourtje Cancun te krijgen en dat mis ik nu compleet. Hou wel in het achterhoofd dat het een charter maatschappij is, vluchten willen de laatste week voor vertrek nog wel eens fors goedkoper worden. Als je tegen stress kunt is last minute vliegen met Jetair een optie.

Via Cancun of via de VS lijken me de goedkoopste mogelijkheden, al is via Mexico Stad natuurlijk ook een optie.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Het is iig wel zo dat een beetje normale (liefst geen overstap in de VS enzo...) vlucht naar Zuid/Midden Amerika niet goedkoop is. Ik vind zelf dit overzicht wel aardig:
http://www.schiphol.nl/Reizigers/Reisbu ... ickets.htm

Je ziet: nothing cheap naar Zuid Amerika.....

Waardeloos: zou nog wel een keer naar bv Peru willen. Maar als ik dan weer zie dat Vietnam bv 400 Euro goedkoper is......
Ellen M

Qreply

Bericht door Ellen M »

Vaak is het 't goedkoopste als je op dinsdag of woensdag vliegt, zowel heen als terug. Mocht je een weekendvlucht willen ben je standaard twee tot driehonderd euro meer kwijt voor je reis. ik kijk zelf altijd op budgetair.nl. Deze is zowel naar azie als australie de goedkoopste voor me geweest. Heb je na de zomer nog je studie of ben je dan klaar? Want zomervakantie is natuurlijk hoodprijs. In september of oktober scheelt het ook enorm in de kosten. Je kan ook eerst je vlucht bij zo`n soort verzamelsite zoeken en dan via de website van de airline zelf de vlucht boeken, scheelt soms ook een paar euro. Succes
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Grappig.....budgetair en die schiphol-link die ik geplaatst heb lijken dezelfde site te zijn....
JTB85
Vakantieganger

Bericht door JTB85 »

Goed, misschien niet het juiste topic maar iig vergelijkbaar dus wellicht zonde om een nieuwe te openen.

Ik wil in december van Mexico Ciy naar Cancun reizen en wil hier 6,5 week voor uittrekken. Er is vast genoeg tijd om ook Guatemala/Belize en misschien zelf Honduras te bezoeken. Dat moet ik nog uitzoeken.

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een ticket. Heb een ticket voor € 758 gevonden. Amsterdam-Mexico City, Cancun-Miami (tussenstop 4dgn.) en Miami-Amsterdam.

Is dit een goede prijs????? (zonder lange tussenstop op terugweg zijn tickets duurder)
Wat is jullie ervaring, nu boeken of wachten??

Alvast bedankt!!
Arjen

Bericht door Arjen »

Ik ga in oktober ongeveer hetzelfde doen, wil van panama naar nicaragua reizen.

- Ik kom ook niet onder de 850 euro, heb met jetair vanaf brussel gekeken, dan is een enkeltje naar CR heel goedkoop (300e) maar terug van CR - amsterdam betaal je dan 550 euro.
- Met cheaptickets kom ik ok niet onder de 850. (mar kan wel vliegen naar panama, en terug van nicaragua)
- Naar miami is inderdaad ook goedkoop (200 euro) maar van miami naar Centraal amerika ben je dan alsnog 400 euro kwijt..
Hoop dat iemadn hier nog tips voor me heeft!
JTB85
Vakantieganger

Bericht door JTB85 »

Helaas niet. Had zelf geen zin meer om moeilijk te doen en heb gewoon een ticket gekocht. Iets van 830 euro met BA. Kan altijd goedkoper maar nu wel een goede maatschappij en die 200 euro extra.... jammer dan. Als je je ticket hebt denk je daar niet meer aan!
Plaats reactie