medicijnen/vitaminen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
spinner1

medicijnen/vitaminen

Bericht door spinner1 »

Hallo ik ga binnenkort naar Thailand,Maleisie en Australie. Nu wil ik de volgende pillen meenemen:
- multivitaminen
- ijzer tabletten
- paracetamol
- norrit
- lenzen
- lenzenvloeistof
- kortizone zalf(tegen eczeem)
- enz.

Omdat ik een half jaar ga, lijkt het bij elkaar veel qua hoeveelheid. Kan ik problemen krijgen omdat ik bijv. moet kunnen aantonen dat ik ze nodig heb of omdat dat sommige geneesmiddelen zijn.
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Re: medicijnen/vitaminen

Bericht door Nienke Krook »

Ik heb er nooit vragen over gekregen en ik heb ook ontzettend veel medicatie voor astma/eczeem, de pil en lenzen voorraden mee voor een (half) jaar.

Wat je kunt doen, is bij je apotheek een medisch paspoort laten uitdraaien. Dat kost niets en is gewoon een printje met daarop al je voorgeschreven medicatie. Sowieso handig om te hebben, mocht je in het buitenland extra medicijnen nodig hebben. Bij je oogarts kun je ook een printje krijgen met daarop je sterkte en merknaam van je lenzen+vloeistof. Handig!

Als je de reis in Australië eindigt, denk er dan over of je echt voor een half jaar van alles mee wilt slepen. Hier is alles te koop. No Worries!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb nog nooit problemen gehad had zelf 1 jaar de pil bij me en heb altijd vitaminentabletten bij me gehad.
Verder veel in de landen zelf gekocht heb zelf 3 jaar rondgereisd dus dat kon ook niet anders.
Heb zelfs een voorraad de pil in Thailand en Maleisie gekocht kunt daar eigenlijk alle medicatie zonder recept krijgen. Ben er trouwens nog nooit op gecontroleerd zelfs niet in Australie.

gr van Moira
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Hoihoi,

Wij sleepten ook een hele berg aan pillen etc mee toen we gingen reizen. Altijd goed om bepaalde dingen bij je te hebben. In Thailand kan je bij elke drogist alles krijgen wat je maar nodig hebt dus overbodig veel inslaan is niet nodig. Ook ik nam voor een half jaar aan lenzen mee. Eigenlijk heel stom want in Bangkok kan je veel goedkoper alle merken lenzen krijgen.

Goede tip van die uitdraai Nienke!

Greetz
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik neem tegenwoordig bijna niets meer mee. Van alles een half stripje dat in een klein zakje past.
Ter plekke is toch alles te koop. Tegen de tijd dat ik door mijn 6 paracetamol heen ben heb ik ook tijd gehad om nieuwe te kopen.

Waarom reis ik met weinig? Omdat ik de pillen zelden gebruik en als ik ze nodig had ze meestal allemaal onderin het zakje aantrof omdat ze door de doordrukstripjes heen gekomen waren. Ook als ze nog in het doosje zaten.
Lenzenvloeistof is na opening beperkt houdbaar, zeker in de warmte dus ik heb bij mijn opticien een serie kleine flesjes besteld. die prop je ook makkelijker weg. In grote steden in Azie en in heel australië kan je het ook makkelijk kopen dus neem niet te veel mee.

We hebben hier ook een hoofdstuk over gezondheid onder de reisinfo. Daar staan meer tips voor dingen die je mee kunt nemen. Denk aan zout en suiker met een ors lepel

--- verwijderd mod----
Laatst gewijzigd door Tikva op 12 jun 2011 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ...
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jan geluk

Qreply

Bericht door jan geluk »

Medicijnen meenemen naar Australië is geen probleem, maar geef ze wel aan op het declaration form dat je moet invullen voor je naar binnen mag. Doe je dat niet en word je gecontroleerd en ze vinden de medicijnen, dan worden ze boos en gaan ze vervelend doen, niet omdat je de medicijnen niet mag invoeren maar omdat je niet de juiste / complete informatie gegeven hebt.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het is wel altijd handig om de naam van de werkzame stoffen van een geneesmiddel te kennen. Als je vraagt naar een specifieke merknaam is de kans groot dat men je niet begrijpt in de apotheek, terwijl je als je de naam van de stof weet meestal wel aan pillen kan komen.

In het buitenland is heel veel zonder recept te koop. Dat kan heel makkelijk zijn, maar ook een beetje gevaarlijk. Kijk uit met wat je in neemt, en kijk ook hoeveel werkzame stof er in zit. Je wilt niet ineens een overdosis, of juist te weinig. Tijdens mijn reis van een jaar heb ik ooit mijn laxeermiddel weggegooid. Niet nodig - dacht ik. Een paar weken erna kreeg ik in de woestijn in Mongolie ineens last van verstopping, en na ruim een week deed dat PIJN. :% (Een apotheek vind je niet midden in de woestijn.) Toen ik uiteindelijk een apotheek vond, en pillen kon nemen, bleek dat ik niet goed tegen de locale pillen kon en onwijs ging hallucineren. Niet leuk. Maar ik was wel blij dat ik van de pijn in mijn buik verlost was.

De enige pillen die ik nu meeneem op reis is de anticonceptiepil en evt. malariapillen. Als ik diarree heb slik in in eerste instantie liever geen pillen, omdat ik wil dat de schadelijke troep uit mijn lichaam verdwijnt. Tegen hoofdpijn heb ik tijgerbalsem, dat werkt bij mij beter dan paracetamol.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie