- welk vliegtuigticket via welke maatschappij?
Ligt er aan wat je wil, zoek je de goedkoopste, de veiligste, of de meest luxe? Ik ben voor de goedkoopste gegaan en kwam uit bij China airlines, voor een retour iets minder dan 1100 euro.
- mét of zonder organisatie? (activity int.,australian backpackers,...)
Ik zou zeggen zonder, dan kan je doen en laten wat je zelf wil, je kan altijd met andere backpackers die je daar tegen komt een gedeelte mee reizen.
- kwestie van budget, hoeveel mee te nemen om ergens comfortabel te zitten?
Geen idee, ik moet er ook nog heen

- working holiday visa eerst aanvragen, of eerst vliegticket?
Dit maakt niet uit, als je een visum aanvraagt dan blijft deze na goedkeuring 12 maanden staan, als jij dus bijvoorbeeld nu aanvraagt en goedkeuring krijgt dan kan je volgend jaar april nog naar australië gaan en vervolgens daar 12 maanden doorbrengen. Een visum kan je dus ruim van te voren al aanvragen, en het vliegticket in principe ook, alleen als je een retour hebt, kan je deze het beste zo dichtmogelijk op je vertrek aanschaffen, want de planning van vliegtuigen loopt maar 11 maanden ofzo. Dus als je nu bijvoorbeeld weg zou gaan, kan je een retour kopen tot in april.
- verdere tips om down under te bezichtigen?
Ik heb niet veel tips, voor mij staan sowieso de volgende in de planning, is nog niet veel, maar dat komt later wel:
Uluru
Great barrier reef
Bungeejumpen in Cairns
Dat bungeejumpen is midden in een oerwoud wat dus op zich wel grappig is om te ervaren.