Ik zal jouw site ook goed in de gaten houden! Who knows! Ik land 11 januari in Christchurch.ggroen1 schreef:Dankje! Het is een Wordpress-blog op een eigen server staat (die ik toch al had) en heb er een leuk thema voor gevonden (met wat aanpassingen). Handig van twitter inderdaad, denk dat het wel een uitkomst is als ik minder tijd heb.Marije schreef:Wauw, overmorgen al, gaaf hoor! Hoe lang blijf je daar? Wellicht treffen we elkaar nog. Ik vertrek op 5 januari. Eerst even Sydney aandoen en dan door naar Christchurch. Dit is mijn weblog: http://marije.reislogger.nl
Wat een gave site heb jij. Leuk dat je tweets daar ook op komen!
Ik blijf drie maanden, tot 11 maart. Ga eerst (in Auckland) een auto kopen, dan een maand reizen op het Noordereiland. Dan vanaf rond half januari twee maanden naar het Zuidereiland. Ben erg benieuwd!
Zou leuk zijn als we elkaar kunnen treffen, ik zal je blog volgen en wellicht kruisen we elkaar ergens!
Milford Track
Re: Milford Track
Okee, ik ben over... Heb hem net ook geboekt!
Zal mij benieuwen, ik heb er inderdaad ook de Cruise bijgeboekt.
Als je d'r toch bent ken je 't net zo goed mee pakken!
28 Maart, verblijf in Te Anau. Moet ik daar ook van te voren al een verblijf boeken?
Of is er zat te krijgen, zelfs als je die dag daar aankomt? Want douchen als je teug
komt zal wel een beademing weze.
Mijn websitje:
http://www.kiwi-experience.com
Zal mij benieuwen, ik heb er inderdaad ook de Cruise bijgeboekt.
Als je d'r toch bent ken je 't net zo goed mee pakken!
28 Maart, verblijf in Te Anau. Moet ik daar ook van te voren al een verblijf boeken?
Of is er zat te krijgen, zelfs als je die dag daar aankomt? Want douchen als je teug
komt zal wel een beademing weze.
Mijn websitje:

http://www.kiwi-experience.com
Jaaaa haha, die douche is idd fijn! En ik heb toen heerlijke fish & chips gehaald, waarvan vooral de (gekruide) friet super lekker is en echt cheap as! Kweet zo niet hoe die winkel heet, maar een aanrader om het daar te kopen 
Ik heb volgens mij één of twee dagen voordat ik aankwam in Te Anau telefonisch een hostel geboekt. Daar heb ik het meest van mijn spullen gelaten en ook geboekt naar na de track.
Ik zal wel van tevoren boeken als ik jou was, just to be sure, ook al is het maart, dus misschien wat rustiger, maar toch. Te Anau is het vertrekpunt voor Milford Sound, Milford track, Keppler track en Routeburn track.

Ik heb volgens mij één of twee dagen voordat ik aankwam in Te Anau telefonisch een hostel geboekt. Daar heb ik het meest van mijn spullen gelaten en ook geboekt naar na de track.
Ik zal wel van tevoren boeken als ik jou was, just to be sure, ook al is het maart, dus misschien wat rustiger, maar toch. Te Anau is het vertrekpunt voor Milford Sound, Milford track, Keppler track en Routeburn track.
Klopt dat bedenk ik me net ook. Moet ik maar even uitzoeken. Daar heb ik toch nog wel even tijd voor.Angela82 schreef:Hmmm....je zit dan alleen wel met de rest van je bagage bedenk ik me nu.... Nou ja, vragen en overleggen. In NZ is in overleg en contacten van alles mogelijk!
In het programma globe tracker heb ik in een aflevering over nieuw zeeland ook gezien dat er iets luxere/duurdere hutten zijn maar deze vind ik hier niet terug. Kan deze hier niet vinden op de site. Moet je die ergens anders boeken of kijk ik er overheen?Huts
There are three Department of Conservation huts on the track
– Clinton, Mintaro and Dumpling.
Volgens mij zijn die voor lopers van de guided walk: http://www.ultimatehikes.co.nz/guided-w ... ford-track. Als je kijkt bij 'our lodges' dan zie je dat zij 4 lodges hebben die veel luxer zijn dan de 3 die jij noemt.DennisR schreef:In het programma globe tracker heb ik in een aflevering over nieuw zeeland ook gezien dat er iets luxere/duurdere hutten zijn maar deze vind ik hier niet terug. Kan deze hier niet vinden op de site. Moet je die ergens anders boeken of kijk ik er overheen?Huts
There are three Department of Conservation huts on the track
– Clinton, Mintaro and Dumpling.
Die zijn wel erg prijzig 

Stimmt! Extreem he?! Voor meer luxe en om niet zelf je (hele?) backpack te hoeven meedragen moet je een behoorlijk bedrag bijleggen.
Ja dat is het me niet waard. In dat programma waar ik deze hutten gezien heb vond ik het vooral mooi dat deze droogkamers hadden voor je kleren. Dat was het enigste waarvoor ik interesse had in deze hutten 

Hoge prijzen en ze moeten 'm nog zelf lopen ook 

-
- Reiziger
Onder reisgenoot gezocht heb ik een oproepje staan om de Milford Track samen met mij te starten op 13 maart. Mijn reisgenootje heeft d'r staartbeen gebroken en kan deze afstanden nu niet lopen.
Hé Marije, ik heb net even je verslag van de "Milford Track" doorgelezen! Gaaf hoor, kan niet wachten totdat ik hem ga lopen. En hopen dat ik een beetje knap weer ga hebben eind Maart. Ik heb al een meerdaagse track gelopen op de "Nelson Lakes" 5 dagen, echt geweldig. Een aanrader als je nog een track in het Noorden van het Zuider-Eiland wilt lopen, en de Abel Tasman heb ik 1 dag gelopen vanaf Wainui Bay tot Tortanui omdat het de volgende dag zou gaan regenen en dat bleek ook wel.Marije schreef:Stimmt! Extreem he?! Voor meer luxe en om niet zelf je (hele?) backpack te hoeven meedragen moet je een behoorlijk bedrag bijleggen.
Succes met je reis verder!

-
- Reiziger
Ben inmiddels weer in NL en heb de Milford Track uiteindelijk in mijn eentje gelopen - nouja, eigenlijk niet, want zoveel leuke nieuwe mensen ontmoet daar!
Marije; kheb jouw naam ook in het 'hutboek' zien staan toen ik die aan het doorneuzen was (op een hele regenachtige middag....haha)
rpbruno: Have Fun & Enjoy!
Marije; kheb jouw naam ook in het 'hutboek' zien staan toen ik die aan het doorneuzen was (op een hele regenachtige middag....haha)
Starting this afternoon! Weather seems fine, but can allways change!postvoorwen schreef:Ben inmiddels weer in NL en heb de Milford Track uiteindelijk in mijn eentje gelopen - nouja, eigenlijk niet, want zoveel leuke nieuwe mensen ontmoet daar!
THNX!

Hoe lang van te voren moet je deze track boeken? En wat kost het?