Peru Huarez - trekking lokaal snel te regelen?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
swoude
Vakantieganger

Peru Huarez - trekking lokaal snel te regelen?

Bericht door swoude »

Hoi allemaal,

Begin augustus vliegen we naar Peru, en direct door naar Huarez. Daar willen we een 4-5 daagse trekking doen.

Wie heeft er ervaring met het ter plekke regelen? Is het mogelijk om ter plekke te regelen dat je de dag erop vertrekt? (dit ivm het plannen van de vervolgvlucht)

we zijn met z'n tweetjes...

ben benieuwd!

bedankt

groet
S
lindaz

Re: Peru Huarez - trekking lokaal snel te regelen?

Bericht door lindaz »

Hi S!

Huaraz is super! Goede plek om trekkings vandaan te regelen. Ik heb hier zelf een tijdje doorgebracht en enkele eendaagse trekkings gedaan. Om aan te komen en meteen een 4 a 5 daagse tocht te willen doen vind ik nogal heftig. Je moet wel rekening houden met de hoogte hoor! Hier hebben zelfs mensen die er al jaren wonen soms (na een tijdje lager gezeten te hebben) last van! Niet onderschatten anders kun je goed ziek worden!

Verder zijn er zeker voldoende agencies waarbij je een tocht kunt regelen maar om meteen dezelfde dag weg tekunnen, dat weet ik niet (zeker voor meerdaagse) Ik denk dat een dag later zeker wel kan (dit werd mij ook gevraagd bij mijn agency) maar een goede agency zal jou ook aanraden om eerst een gewennings trekking te maken naar bijvoorbeeld the Laguna 69 (mooiste blauw wat ik ooit gezien heb) of de trekking naar Laguna Churup (erg leuke klim) Dus ik zou proberen een dagje extra te plannen voor Huaraz (wat zelf ook nog best wel een leuk plaatsje is, ik heb er zelf bijna 2 weken met veel plezier gezeten! Ga ook zeker eens eten bij Kristof, een gezellige Belg die erg goed kan koken! :) Voor een goed duurzaam toerisme agency ga eens langs bij Respons dit wordt geleid door een Nederlander (Guido) die ook vol zit met goede tips!

Kortom, genoeg nieuwe opties voor je! Succes en als je nog vragen hebt, laat het me maar weten! Ik vond Huaraz echt super leuk en heb telkens mijn vertrek uitgesteld! ;)

Groetjes,
Linda
swoude
Vakantieganger

Bericht door swoude »

Hoi Linda,

Dank je wel! Leuk te horen dat je zo enthousiast bent over Huarez, we kunnen bijna niet wachten! En goed dat je ons meegeeft goed bewust te zijn van de impact van de hoogte en het risico van hoogteziekte, en dus het belang van goed acclimatiseren...

Het liefst zouden we er ook minimaal twee weken zitten, maar dat gaat gewoon niet. We hebben 3 weken in totaal...
En willen ook nog naar Arequipa, Lake Titicaca en Cuzco. We hebben 5-6 dagen voor Huarez

Maar de boodschap van rustig opbouwen hebben we goed begrepen!

Dank ook voor de tips qua personen en duurzame agencies. Wellicht kunnen we die ook al via mail benaderen

Heb je nog goede tips wb overnachten?

Groetjes,

Selle
lindaz

Bericht door lindaz »

Oehh, 3 weken.. Ik snap de tijdsdruk. :) Lake Titicaca vond ik persoonlijk niet het hoogtepunt van Peru mocht ik je nog even aan t twijfelen kunnen krijgen ;) Ga je met de bus reizen of ook stukken vliegen om tijd te besparen?

In Huaraz verbleef ik in een hostel (Hostel Carolina) maar ik weet niet of ze hier ook evt prive kamers hebben (er is een website van en ik heb er leuke mensen leren kennen) respons.org is als het goed is de site van Guido, mocht je meer info willen over het duurzaam toerisme bureau waar ik het over had.

Verder mocht je met de bus gaan, maak tijd voor 1 dagje sandboarden in Huacachina: is echt heel tof om te doen! Peru in zn geheel is echt een super tof land!

Verdere vragen? Shoot maar! ;)
swoude
Vakantieganger

Bericht door swoude »

Hoi Linda, dank je wel weer! We gaan weer googlen!

mochten we nog vragen hebben, weten we je te vinden!

groetjes, fijn weekend

selle
swoude
Vakantieganger

Bericht door swoude »

Hoi Linda, zijn we weer... :-)

Over de trekkings, die heb jij ook gedaan toch? Kun je daar iets meer over vertellen? Overnacht je in berghutten, tentjes of in hostels? Is alleen een slaapzak mee voldoende? En kun je nog iets zeggen over de temperaturen s nachts?

thanks!

groetjes
selle
pindakase
Reiziger
Contacteer:

Bericht door pindakase »

In Huaraz zijn inderdaad genoeg plekken om tochten te organiseren. Ik geloof dat in de helft van de gebouwen een tourbureautje zit, dus check wel goed met welke toko je in zee gaat.

Wij zaten in een Zwitsere hostel/chalet. Was vet luxe en eigenlijk beetje boven het budget. Niet eens omdat we een mooie tocht hadden gemaakt, want we hebben helemaal niets kunnen doen 8)7
De lokale bevolking was nogal boos op het moment en hadden alle wegen geblokkeerd waardoor we 2 dagen in de bus hebben gezeten. Moeten rennen om geen stenen terug te koppen en angstige momenten in de bus meegemaakt omdat die ook belaagd werd. Uiteindelijk met een gammel busjes over onverharde wegen weggekomen daar. Niet echt het hoogtepunt van onze reis. Dus hou het nieuws een beetje in de gaten voordat je daar heen gaat. ^O^
Plaats reactie