Macadonië reistips

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
TRB
Wereldreiziger

Macadonië reistips

Bericht door TRB »

Ik plaats mijn vraag maar eventjes in dit topic, want het gaat toch al over het Oostblok ;)
Voor komende zomer overweeg ik een 8 daagse vakantie naar Macedonie (Ohrid) te boeken.
Wat moet ik me van Macedonie voorstellen? Is het openbaar vervoer een beetje oke ivm tripjes?
Kun je je 8 dagen in Ohrid vermaken, of is dat erg lang? Het zal voornamelijk een relax-vakantie
worden met een paar uitstapjes.

Alvast bedankt!
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Re: Macadonië reistips

Bericht door Backpackgek »

Hoi! Ik weet er zelf niet zoveel van, maar ik kwam afgelopen week deze blog tegen van een journaliste die er net is geweest. fox-trotter.com
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben zelf enkele jaren terug tijdens mijn interrail in Macedonië geweest. Ik heb een paar dagen in Skopje en in Ohrid door gebracht. De busverbindingen tussen de grotere plaatsen in Macedonië zijn erg goed.

Ohrid kan je de zomer hoofdstad van Macedonië noemen. Het is er vind ik gezellig druk in de zomer. De meeste Macedoniërs vieren als ze in eigen land blijven hun vakantie aan het meer van Ohrid. Ohrid is niet heel groot, maar er zijn zeker wat leuke dingen te zien. 's Avonds komt het echt tot leven en is het tot laat druk in de straten. Overdag gaan de meeste mensen naar het strand. Ohrid zelf heb je in een dag de belangrijkste dingen wel gezien maar er wordt ook veel cultureels georganiseerd. Ik heb ook nog een dagtripje naar Sveti Naum gemaakt, dit ligt aan de Albanese grens en heb hier een klooster bezocht en een boottochtje over de bron gemaakt, verder kan je vanuit Ohrid ook een boottocht over het meer maken.

Skopje is in de zomer erg rustig maar vind het zeker wel een bezoekje waard.. wat veel mensen ook doen is een dagtripje naar Kosovo en je hebt natuurlijk ook nog wat andere plaatsen zoals Bitola.

Het ligt er dus heel erg aan wat voor soort vakantie je wilt. als je lekker wilt rusten en aan het meer liggen dan is 8 dagen niet te veel maar weet dan wel dat het mss lastig wordt elke dag iets te bezoeken. Je kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld de tijd een beetje op te delen en nog wat meer van het land te zien.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Een paar jaar terug (2008 denk ik) ben ik in Macedonië geweest. Ik ben toen in Ohrid en Skopje geweest. Skopje vond ik een leuke stad en ik heb me er prima vermaakt. Het is geen Praag of Rome maar het heeft wel iets vond ik. Aan de moslimzijde van de stad (er ligt een rivier en het lijkt alsof de meeste moslims aan 1 kant wonen) kun je lekker eten en heb je wat erg leuke straatjes.

Ohrid was ook de moeite waard. Een leuk oud plaatsje waar je je zeker een paar dagen kunt vermaken. Een uitstapje naar Albanië is ook een optie. Het meer is prima om te zwemmen en je kunt er dan ook relaxen. Het openbaar vervoer was ook oké voor zover ik weet. Al heb ik eens erg lang op de bus van Blagoevgrad (Bulgarije) naar Macedonië moeten wachten.

Genier ervan! Leuk dat je naar een wat minder bekend maar mooi land gaat!!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie