treinstops noord-zuidlijn vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
tessje6

treinstops noord-zuidlijn vietnam

Bericht door tessje6 »

hoi allemaal,
wij zitten op dit moment in Luang Prabang vanwaar wij over een paar dagen het vliegtuig pakken naar Ha Noi, Vietnam. Vanuit Ha Noi zullen we naar Halong Bay gaan en vanaf hier (ofwel terug naar Ha Noi ofwel in Ninh Binh) de noord-zuidlijn pakken richting Saigon. Op deze treinreis willen we een aantal stops maken maar ik vraag me af of ik alle leuke plekjes eruit gepikt heb of dat ik wat stops gekozen heb die niet echt de moeite waard zijn. Ik denk op dit moment aan: Vinh, Hué, Danang (voor Hoi An), Nha Trang. Mis ik hier iets? Heb ik er overbodige stops gekozen? Kom maar op met die tips en ervaringen! :)
zine

Re: treinstops noord-zuidlijn vietnam

Bericht door zine »

Hey!

Oh wat leuk om te horen! Ik ben in Februari - Maart door een deel van Vietnam getrokken, ik zou zo teruggaan als ik de kans had. Ha Noi vond ik tof voor eventjes, maar zeker niet te lang. Heb hier 1 week bij vrienden gezeten en was blij toen ik vertrok :). Ha Long Bay is dan weer super! Ook Sapa is zeker en vast de moeite waard als jullie graag wandelen.

Hué vond ik zeker de moeite, de citadels zijn zeker een bezoekje waard. Het is een heel gezellig, klein stadje en Hué Backpackers Hostel is zeker een aanrader. Heel fijne sfeer, vriendelijk personeel, gratis ontbijt + internet en daarbij organiseren ze ook veel goedkope tours. Ik ben er 2 dagen gebleven en dat was voor mij net voldoende. Da Nang is zeker ook een aanrader, ook hier ben ik zelf niet geraakt maar iedereen die ik ben tegengekomen was er onmiddellijk verliefd op geworden.

Ik hoop dat jullie iets aan m'n commentaar hebben, en geniet ervan!!
Drink ook een 'bia Ha Noi' voor mij ;).
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. - Mark Twain
Plaats reactie