Positief verrast op Phuket

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Globetrot
Reisexpert

Positief verrast op Phuket

Bericht door Globetrot »

Eind juni vertrek ik met m'n zoon (7) voor 4,5 week naar Maleisië (Perhentians, Sarawak) en Brunei.Tussendoor had ik nog een week om wat rond te reizen.

Jaren geleden - en dan bedoel ik ook echt jaaaaaren - ben ik ooit eens op Phuket geweest. Het was m'n eerste kennismaking met ZO-Azië en ik heb heel dierbare herinneringen aan die vakantie. Dus toen er een aanbieding van airasiago naar Phuket opdook, heb ik die geboekt. Retourtickets + 7 nachten 3* hotel met ontbijt voor ons beiden voor 250 euro.

Tja en nu kan ik mezelf dus wel voor de kop slaan 8)7 8)7 8)7 , want natuurlijk is Phuket nu zo'n touristtrap, waar ik helemaal niet pas met 1 set kleren aan en 1 set in m'n minirugzakje....

Okay, voor mij is 250 euro een heleboel geld, dus we gaan er naar toe. Gelukkig ligt het hotel ver van alle lawaai en drukte.
Mijn vraag is nu: Is er hier iemand die toch nog wat positiefs over Phuket kan vertellen?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Positief verrast op Phuket

Bericht door bolletjeom »

ehm... ehm...ehhhhhmmmm

oh, ik zou willen dat er iets snel te binnenschoot....
De beste tijd die ik daar heb gehad was in mijn hotel en bij het zwembad 8-)
Er zijn in de nabije omgeving wel wat dingen te doen nog die ook leuk zijn voor kinderen maar het is al wel snel prijzig. ze richten zich wel echt op de toerist die geld over heeft.

Patong beach en alles wat je er kunt doen is de grootste gruwel. Zuidelijker zijn er wel leuke strandjes als Kata beach. Of noordelijke Kamala Beach

http://www.phuketdelight.com/Things_to_do.htm
is een aardige site met heel veel info. bijna alles wat er te doen is kan je hier terug vinden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

4 jaar geleden was ik in augustus een paar dagen op Kamala Beach. Het was overduidelijk laagseizoen (doodstil) en we hebben er heerlijke dagen gehad. Twee keer zijn we 's avonds naar Patong gereden en we schrokken ons daar de eerste keer helemaal kapot. Het was hetzelfde eiland, maar echt een wereld van verschil. Kamala was heerlijk, Patong is echt iets om te vermijden :-)
Globetrot schreef:Eind juni vertrek ik met m'n zoon (7) voor 4,5 week naar Maleisië (Perhentians, Sarawak) en Brunei.Tussendoor had ik nog een week om wat rond te reizen.

Jaren geleden - en dan bedoel ik ook echt jaaaaaren - ben ik ooit eens op Phuket geweest. Het was m'n eerste kennismaking met ZO-Azië en ik heb heel dierbare herinneringen aan die vakantie. Dus toen er een aanbieding van airasiago naar Phuket opdook, heb ik die geboekt. Retourtickets + 7 nachten 3* hotel met ontbijt voor ons beiden voor 250 euro.

Tja en nu kan ik mezelf dus wel voor de kop slaan 8)7 8)7 8)7 , want natuurlijk is Phuket nu zo'n touristtrap, waar ik helemaal niet pas met 1 set kleren aan en 1 set in m'n minirugzakje....

Okay, voor mij is 250 euro een heleboel geld, dus we gaan er naar toe. Gelukkig ligt het hotel ver van alle lawaai en drukte.
Mijn vraag is nu: Is er hier iemand die toch nog wat positiefs over Phuket kan vertellen?
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ja, ik was er al bang voor. In Patong daar ligt dat hotel dus. Seeka Boutique Resort. Iemand die er ooit geweest is?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Phuket heeft voor iedereen wat.
Patong is groot en druk, maar andere stranden zijn mooier en kunnen heerlijk rustig zijn. Er zijn zelfs typische backpacker stranden.

Je moet er wel op uit.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Steven, weet je wat leuke low-budget plekken, waar we op eigen gelegenheid naar toe zouden kunnen gaan? We lopen graag en genieten ervan om overal wat rond te kijken. Voor m'n zoon - die nog wel erg korte benen heeft - is een tocht van 10 km. of zo'n 2,5 uur echter wel zo'n beetje de max :)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Globetrot schreef:Steven, weet je wat leuke low-budget plekken, waar we op eigen gelegenheid naar toe zouden kunnen gaan? We lopen graag en genieten ervan om overal wat rond te kijken. Voor m'n zoon - die nog wel erg korte benen heeft - is een tocht van 10 km. of zo'n 2,5 uur echter wel zo'n beetje de max :)
Vanuit patong kun je kijken naar paradise beach en/of freedom beach. Hou er wel rekening mee dat phuket heuvelachtig is, dus lastig lopen soms.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Enkele daguitstapjes kunnen je verblijf ook een meerwaarde geven.
Met het openbaar vervoer naar Phang-Nga en daar een boottocht doen, is niet zo duur en is ook leuk voor je zoontje.
Of zelf een bootticket regelen met de ferry naar Phi Phi, eventueel met overnachting.
Bijna alle daguitstappen die je daar bij de reisbureautjes kan boeken, kan je ook op eigen houtje en aan een veel voordeligere prijs.
Gewoon een scooter huren, kan ook al leuk zijn.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ja, dat is precies wat ik graag wil. Zelf dagtochtjes maken met openbaar vervoer. Afgelopen jaar deden we dat met bussen in Maleisië en met bemo's op Bali. Maar je kon duidelijk merken, dat mensen veel meer geld te besteden hebben dan 10 jaar geleden. Balinezen rijden nu rondt op hun eigen scooter en in sommige gebieden zie je langzamerhand bijna geen bemo's meer, omdat toeristen liever een taxi nemen met airco. In Maleisië kun je nog steeds heel goedkoop met de bus overal naar toe en ik heb begrepen, dat dat voor Thailand ook nog steeds geldt. Maar hoe zit het met openbaar vervoer op Phuket? Zijn er eigenlijk überhaupt nog voordelige manieren om van A naar B te komen?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Globetrot schreef:Ja, dat is precies wat ik graag wil. Zelf dagtochtjes maken met openbaar vervoer. Afgelopen jaar deden we dat met bussen in Maleisië en met bemo's op Bali. Maar je kon duidelijk merken, dat mensen veel meer geld te besteden hebben dan 10 jaar geleden. Balinezen rijden nu rondt op hun eigen scooter en in sommige gebieden zie je langzamerhand bijna geen bemo's meer, omdat toeristen liever een taxi nemen met airco. In Maleisië kun je nog steeds heel goedkoop met de bus overal naar toe en ik heb begrepen, dat dat voor Thailand ook nog steeds geldt. Maar hoe zit het met openbaar vervoer op Phuket? Zijn er eigenlijk überhaupt nog voordelige manieren om van A naar B te komen?
Op Phuket zijn er tuktuks, maar die zijn niet goedkoop. Alternatief is de bus, maar dat gaat altijd via Phuket Town. Dus bijvoorbeeld Patong-Phuket Town-Kata in plaats van Patong-Kata.
Plaats reactie