Bezoek Amazone Peru: in noord of zuid Peru

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Chantal76

Bezoek Amazone Peru: in noord of zuid Peru

Bericht door Chantal76 »

Tijdens mijn reis aan Peru wil ik natuurlijk ook het Amazonegebied bezoeken. Nu twijfel ik alleen waar het Amazonegebied te bezoeken; in het noorden vanuit Iquitos of vanuit het zuiden vanuit Puerto Maldonado? Welk gedeelte is het mooiste? Wie heeft tips?
rugzakjes

Re: Bezoek Amazone Peru: in noord of zuid Peru

Bericht door rugzakjes »

Gewoon degene kiezen die het beste in je reisschema past.
Trojan Doors

Bericht door Trojan Doors »

hey
zelf had ik er voor gekozen om niet diep de jungle in te gaan (hitte, muggen, conditie, enzo uit eerdere ervaring), maar naar de rand.
het plaatsje tingo maria is het geworden, op de grens van bergen en oerwoud, midden in peru.
een betoverend stadje totaal zonder toeristen!
heerlijk haha, het was dus compleet op de locals gericht en toch een goed hostel en internet in de stad.
en je kon vandaar ook verder de jungle in :)
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Ik neem aan dat je Cusco en omgeving en Machu Picchu wilt bezoeken. Dan ligt Puerto Maldonado, enz. meer voor de hand. Zou je dan Iquitos willen bezoeken dan moet je een grote reis maken via Lima, vanuit het zuiden naar het noorden van Peru. Met het vliegtuig is dat vrij snel te doen, twee vluchten, maar dat kost wel wat. Heb je veel tijd ter beschikking en reis je rustig met de bus, dan zie je maar wat (zoals al gezegd) het beste in je reisschema gaat passen. Probeer trouwens niet alles in Peru te zien. Dan zien we je de eerste jaren niet mee terug in Nederland of België.
Plaats reactie