Bijzondere woestijnbestemmingen
Ik vond Merzouga in Marokko ook erg de moeite waard.
Ik ben in de Negev geweest in Israel en heb er zelfs een boom gepland
die nu vast een grote boom is geworden
Toen was die nog ienieminie.

- bolletjeom
- Reisexpert
Erg Chebbi -Marokko was erg mooi. Zeker na regen en met regenbogen!
Gobi-mongolie. Alleen doorheen gereden met de trein. Groot!
Wadi Rum - Jordanie
Karoo- Zuid-Afrika
Allemaal zo ongelooflijk anders. ik dacht vroeger. Het is allemaal zand het zal allemaal wel hetzelfde zijn maar niets is minder waar. Over een paar maanden ga ik de sosusvlei in Namibie bekijken..yeah!
Gobi-mongolie. Alleen doorheen gereden met de trein. Groot!
Wadi Rum - Jordanie
Karoo- Zuid-Afrika
Allemaal zo ongelooflijk anders. ik dacht vroeger. Het is allemaal zand het zal allemaal wel hetzelfde zijn maar niets is minder waar. Over een paar maanden ga ik de sosusvlei in Namibie bekijken..yeah!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: Bijzondere woestijnbestemmingen
Ik heb een week gekampeerd in de Gobi, echt fantastisch!
Wadi Rum in Jordanie is mooi.
Op weg naar Deir el Zur in Syrie veel woestijn gezien. Deze was vrij vlak, maar zo hier en daar van die ja-knikkers om olie uit de grond te boren. Dat was een beetje jammer
Er zijn prachtige stukken in de Sinai, bv. de White Canyon. Tevens is dit een heerlijke (maar koude) plek om de nacht door te brengen. Geen tent, maar gewoon een dikke deken en de sterren en de maan,
De Sahara ten zuiden van Ouzazarte in Marokko is erg mooi.
Deze winter ga ik naar de Westerlijke Woestijn en de Witte Woestijn in Egypte, ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Wadi Rum in Jordanie is mooi.
Op weg naar Deir el Zur in Syrie veel woestijn gezien. Deze was vrij vlak, maar zo hier en daar van die ja-knikkers om olie uit de grond te boren. Dat was een beetje jammer

Er zijn prachtige stukken in de Sinai, bv. de White Canyon. Tevens is dit een heerlijke (maar koude) plek om de nacht door te brengen. Geen tent, maar gewoon een dikke deken en de sterren en de maan,
De Sahara ten zuiden van Ouzazarte in Marokko is erg mooi.
Deze winter ga ik naar de Westerlijke Woestijn en de Witte Woestijn in Egypte, ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
ohja, egypte natuurlijk! mooie stukken woestijn gezien daar!
Eén van mijn favoriete natuurfotografen kan je laten zien hoe dat gaat zijnJenny schreef: Deze winter ga ik naar de Westerlijke Woestijn en de Witte Woestijn in Egypte, ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

http://squivernews.blogspot.com/2011/05 ... ahara.html
10 minuten geleden was het hier nog een gespreksonderwerp aan tafel.
Lijkt mij gaaf om daar ook eens heen te gaan.
-
Afgelopen december hebben een reis door het noorden van Soedan gemaakt. Ten eerste liggen daar in de woestijn ongelofelijk veel piramides uit de tijd dat de Nubiërs aan de macht waren (de periode van de zwarte farao's)en verder is het woestijnlandschap waar we doorheen reden enorm afwisselend. Een citaat uit ons reisverslag:
we vervolgen onze route langs de Nijl om na zo'n 150 km in Old Dongola aan te komen. De verharde wegen liggen deels op de Westelijke en deels op de Oostelijke Nijloever. In plaats van met ferries over te steken, maakt onze gids Murtada een van zijn inmiddels beroemd (berucht?) geworden “shortcuts”, dwars door de woestijn. Een soms nogal wilde rit, waarbij we fata morgana’s en echte vergezichten zien; kamelen, mensen die op de meest onherbergzame plekken blijkbaar toch overleven met de schamele opbrengst van hun landbouwgrond, die ze met de hele familie bewerken. Stoffige kinderen met daardoor grijze piekharen en groezelige galabiyya’s; vrolijk lachend en zwaaiend naar ons. Wederom een unieke ervaring. Woestijnlandschappen zoals je die soms op fotokalenders ziet, maar dan live, recht voor ons!
- bolletjeom
- Reisexpert
och Noord Soedan staat na een bezoek aan Aswan (egypte) en omgeving heeeeel hoog op mijn wensenlijst!!!
Een collega van mij gaat aan het einde van dit jaar. Ik ben heel benieuwd! Dit jaar zal hem niet meer worden maar misschien eind volgend jaar....
Een collega van mij gaat aan het einde van dit jaar. Ik ben heel benieuwd! Dit jaar zal hem niet meer worden maar misschien eind volgend jaar....
-
- Reisexpert
- Contacteer:
We hebben Namibia door kruist, geweldig, heerlijk leeg land En natuurlijk ook de Sosuslvlei, heel vroeg Geweldige ervaring kan je zeggen.