Rondreis ZOazie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
KatjaBaron

Rondreis ZOazie

Bericht door KatjaBaron »

Beste allemaal :)
Net als vele van jullie ben ik ook van plan om in ZO Azie rond te reizen. Dit wordt na mijn studie in 2012. Echter ben ik nu al bezig met alles uitzoeken.
Ik heb al heel veel gelezen over visums en reisdocumenten maar tog is er een onduidelijkheid.
Mijn reis gaat beginnen in Bangkok Thailand dan Cambodia, Vietnam, Laos, weer Thailand, Maleisie, Singapore, Indonesie, daarna vliegen vanaf Jakarta naar Shanghai en dan via China en Rusland naar Nederland.
Nu is dus mijn vraag als ik aankom in Bangkok moet ik dan een goedkope ticket kopen naar een van de buurlanden om te bewijzen dat ik weg ben binnen 30 dagen? En moet ik die ticket al boeken in Nederland of kan dat ook ter plekke?
Daarna ga ik dus naar Cambodja,vietnam, laos en weer thailand via de gewone grens. Moet ik daar ergens rekening mee houden met retour papieren??
En de rest van de landen zoals Maleisie en Indonesie en China?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes,
Katja
loesopreis
Wereldreiziger

Re: Rondreis ZOazie

Bericht door loesopreis »

In Cambodja, Vietnam en Laos hoef je geen bewijs te laten zien dat je het land weer uitgaat. Je hoeft alleen maar te zorgen dat je het land uit bent voor je visum is afgelopen (en voor Vietnam vooraf je visum aanvragen, bijv in Bangkok/ Phnom Penh/ Sihanoukville).
Ik weet niet hoe de regel nu voor Thailand precies is.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Maat gelukkig staat de visum informatie van Thailand in de landerinformatie, ik een van de tientallen andere topic over visa en in het FAQ draadje over visa....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het heeft geen zin om je nu al heel erg bezig te houden met het visum van thailand als je pas in 2012 weg gaat. Grote kans dat tegen die tijd de regels weer helemaal anders zijn.

Je kunt nu toch nog geen tickets kopen voor na je studie in 2012 (ff er vanuit gaande dat je in de zomer klaar bent)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie