Victory Falls+Spotten van wild

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
zusjevos

Victory Falls+Spotten van wild

Bericht door zusjevos »

Hallo,
Ik ben me op dit moment aan het orienteren op een reis van 4 weken richting Afrika samen met mijn vriend.
We hebben een aantal wensen;
De victory falls
Dieren zien
Slapen tussen het wild voor zover dat kan
Onze accomodaties hoeven absoluut geen luxe te zijn. Huidige vakanties zijn met de tent en auto geweest of met de rugtas+tent in de bergen rondtrekken. Dus we zijn redelijk wat gewend.
Nou weten we niet goed of dat we deze reis georganiseerd maken. We zijn nogal individueel en bang dat zo'n groep niks is voor ons. We hebben geen ervaring met echt "backpacken". En Namibie+Botswana is misschien niet zo geschikt om te beginnen met backpacken.
Op onze zoektocht op internet kwamen ook het buro riksja tegen. Hier kun je zelf een reisroute samenstellen+accomodaties. Maar je reist niet met een groep mee. Dit leek mij wel wat.
Iemand ervaringen met reizen richting de victory falls en de mogelijkheden om te genieten van het wildleven?
Wanneer je vrij individueel bent ingesteld zijn groepsreizen dan wel wat?
Andere tips of ideeen hoe wij deze reis kunnen aanpakken?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Victory Falls+Spotten van wild

Bericht door bolletjeom »

ik ga dit jaar zuidelijk afrika doen met een groepsreis en ik heb veel zelfstandige reiservaring.
Vorig jaar heb ik Kenia en Tanzania met een groepsreis gedaan omdat we het zelfstandig niet geregeld zouden krijgen voor dat geld en zeker niet in die tijd. Het kan zeer efficient en voordelig zijn. (groepsreizen zijn in afrika vaak goedkoper dan zelfstandig reizen)

We hadden een hele leuke groep. Natuurlijk moet je daar geluk mee hebben maar je kan daar zelf ook wel wat invloed op uit oefenen. Wij kozen voor een 100% kampeer reis met heel wat overnachtingen in de parken op campsites zonder omheining en zonder sanitaire voorzieningen. We wisten dan we dagen niet zouden douchen en de wc een gat in de grond zou zijn. Dit trekt dezelfde soort mensen aan. Met dezelfde avontuurlijke en vaak individuele instelling. Kies je voor een hotelreis dan zit je tussen een veel breder publiek ( wat niet slecht hoeft te zijn)

Met een groepsreis in afrika heb je wel relatief weinig tijd om echt zelf iets te ondernemen van de groep ( zeker in oost) omdat je in de parken bent. Ik heb het idee dat ik met de zuidelijk afrika reis meer vrijheid zal hebben.

Ik heb ook ooit een week van mijn 3 weekse vakantie in Marokko met Riksja geregeld. Dat is geod bevallen maar was wel veel duurder dan we eigenlijk in gedachte hadden ( vergissing de prijs was pp en niet voor 2 pers). De hotels waren ook echt ver boven onze standaard. Leuk voor een keer maar we voelde ons er niet altijd thuis. Het waren overigens goede middenklasse hotels en geen 4 sterren ofzo maar als stoffige dormslaper is dat erg luxe!

ik ben benieuwd wat jullie gaan doen. ik vertrek eind juli 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zusjevos

Bericht door zusjevos »

Bedankt voor de reactie!

We zijn ons echt nog aan het orienteren. We gaan op zijn vroegst pas in 2012. Eerst nog maar even rondreizen in Zweden en Denemarken van de zomer. Periode is afhankelijk van wat de beste reistijd is. We hadden zelf gedacht aan een kampeerrondreis. Dat mag wat ons betreft best primitief zijn. Ook hebben we gekeken naar prijzen van accomoaties, vervoer en vliegtickets. Bij elkaar blijkt dan toch dat een georganiseerde rondreis voordeliger is.

Wat vrijheid stellen we zeker op prijs. Ik zal deze reizen nog eens goed bekijken bij de verschillende organisaties. Vaak staat daar het reisprogramma bij. In ieder geval bij shoestring.

Zelf ben ik met Mambo naar Slovenie en Italie geweest. Zag dat deze organisaties ook reizen had richting Afrika. Maar niet naar de watervallen. En dat willen we (nouja ik) zo graag. Ik ben gek op watervallen. Ik weet niet waarom hoor.

Mag ik vragen met welke reisorganisatie je mee bent geweest?

In ieder geval veel plezier met de komende reis! Hoor graag de ervaringen!
bolletjeom
Reisexpert

ik ben meegeweest met Djoser
lucy122
Reiziger

Bericht door lucy122 »

Hoi,

In 2008 heb ik drie maanden in Malawi gewoond en ik ben toen naar de VictoriaFalls gereisd in Zambia en ook in Zambia naar het South Luangwa National Park geweest. Een geweldig wildpark wat nog niet erg toeristisch is (toen iig niet maarja 3 jaar geleden). Ik heb dit toen georganiseerd gedaan via kiboko-safaris.com in Malawi en dit is heel goed bevallen. Ik denk dat er ook zulke organisaties in Zambia te vinden zijn, maar dat is dus op afstand en dat moet je ook maar willen. Maar het is dus mogelijk om de falls en wildlife te combineren.
daisygrodzki
Contacteer:

Bericht door daisygrodzki »

Hallo!
Ik ben zelf net 4 weken terug van 2 maanden Zimbabwe en Zambia.
Ik ben zelfstandig met de bus van Johannesburg naar Bulawayo (zimbabwe) vertrokken en vanuit daar via via overal terecht gekomen. Ik ben al eerder in Afrika geweest (met name Zuid Afrika) maar ben echt verliefd geworden op Zimbabwe! Ontzettend mooi land, vriendelijke mensen en ik voelde me er 100x veiliger dan in Zuid Afrika!
Sinds dit jaar regel ik stageplekken en vrijwilligerswerk in Afrika (met name Zuid Afrika, Zambia en Zimababwe) hierdoor heb ik een redelijk groot netwerk opgebouwd in Zimbabwe, dus mocht je vragen hebben of als ik je ergens mee kan helpen: neem gerust contact met mij op ;-)
Daisygrodzki@gmail.com
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Vanuit Windhoek (Namibië) zijn we vertrokken met een gehuurde 4x4 met daktent voor een 4 weken durende individuele rondreis door Namibië, noordelijk Botswana en de Vic Falls vanaf Zambia (met ook een rafting aldaar).
Alles is makkelijk zelf te doen, al moet je je kampeerplaats in Sossus Vlei en Etosha wel op voorhand reserveren.
Met http://www.carhirenamibia.com/ huur je voor 47€ per dag een 4x4 met daktent en volledige kampeeruitrusting.
Met de zoekfunctie vindt je nog wel meer info die ik hier ooit op de site heb achter gelaten.
moniqueputters

Qreply

Bericht door moniqueputters »

hallo allemaal

wij willen zelf in oktober of november gaan naar zuidafrika
ik had begrepen dat er rond die tijd walvissen langs trekken en wil die graag zien .weet iemand wat de beste plaats is om ze van dichtbij te zien trekken .
lijkt me echt supergaaf .heb ook al eens in equador bultruggen gezien .
bolletjeom
Reisexpert

heel cliche..walvisbaai 8-)
maar ook in plettenberg en omgeving. je kunt ze op de kaap ook vanaf land vaak al spotten.
Kees_Q

Bericht door Kees_Q »

En Namibie+Botswana is misschien niet zo geschikt om te beginnen met backpacken.

Klopt. Met name Namibie is leeg, erg leeg. Erg mooi uiteraard, maar het leuke van backpacken is juist om samen te reizen, anderen te ontmoeten, etc. Daar ontbreekt het met name onderweg wel een beetje aan. Al zijn er in plekken als Swakopmund en Windhoek wel genoeg hostels om mensen te ontmoeten.
Iemand ervaringen met reizen richting de victory falls en de mogelijkheden om te genieten van het wildleven?

Vertrek je vanuit Zuid-Afrika? Dan kom je langs Etosha National Park, Okavango Delta en Chobe National Park. Dat zijn de grootste parken op je route en dan zul je ongetwijfeld heel veel wild zien!

Veel succes met met samenstellen van je reis en alvast veel plezier! :)
Plaats reactie