TFN aanvraag
TFN aanvraag
Hey iedereen,
Ik ben volop bezig met de voorbereidingen voor mijn werkvakantie. Toen ik info aan het zoeken was over een TFN aanvragen, las ik dat dit wel !!!28!!! Dagen kan duren... Is dit zo? Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik ben volop bezig met de voorbereidingen voor mijn werkvakantie. Toen ik info aan het zoeken was over een TFN aanvragen, las ik dat dit wel !!!28!!! Dagen kan duren... Is dit zo? Heeft hier iemand ervaring mee?
Re: TFN aanvraag
Wat is TFN ?
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
TFN is je Tax File Number, ofwel je 'sofinummer' 
Wij vroegen hem aan voor de pasen en kregen maar geen bericht... toen zijn we drie weken later gaan bellen en bleken ze er wel te zijn, maar we hebben er nog steeds geen schriftelijk bewijs van? De man aan de telefoon zei inderdaad dat het standaard 28 dagen duurde.

Wij vroegen hem aan voor de pasen en kregen maar geen bericht... toen zijn we drie weken later gaan bellen en bleken ze er wel te zijn, maar we hebben er nog steeds geen schriftelijk bewijs van? De man aan de telefoon zei inderdaad dat het standaard 28 dagen duurde.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Wanneer je naar het belastingkantoor gaat krijg je toch meteen een nummer mee en later een schriftelijke bevestiging?
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Nee, je moet het online aanvragen (wij waren naar het bureau geweest, daar hadden ze pc's staan waarop we het moesten invullen, maar die werkten -natuurlijk- niet, dus toen moesten we alsnog alles op papier invullen en in een soort brievenbus stoppen), heel onduidelijk allemaal 

http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Awel, tis dat dat ik me afvraag... En die bevestiging, is dat belangrijk? Want als ik een adres opgeef in Sydney, maar 4 dagen later zit ik 1000km verder, dan heb ik daar niks aan natuurlijk... Er staat ook dat je beter afbent om het online in te vullen, iemand daar ervaring mee?
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Nee die bevestiging is niet echt belangrijk, zolang je het nummer maar hebt, dan kun je aan de slag. Dat zei de man van het TFN-kantoor in ieder geval tegen ons. Wij hebben nog steeds geen schriftelijke bevestiging gehad, we vroegen het rond de pasen aan!
Ik zou qua adres even kijken of je het nummer nu al kunt aanvragen online (als je nog thuis bent) en dan het adres van een hostel opgeven? (weet niet of dit mag trouwens) Wij bleven op dezelfde plek (wel ander adres, maar we kunnen het daar ophalen), dus ik weet niet hoe rondreizende backpackers dat oplossen. Gewoon op tijd aanvragen denk ik dus!
Je moet het online aanvragen. Wij waren naar het kantoor gelopen, maar daar lieten ze je gewoon achter de pc plaatsnemen.
Ik zou qua adres even kijken of je het nummer nu al kunt aanvragen online (als je nog thuis bent) en dan het adres van een hostel opgeven? (weet niet of dit mag trouwens) Wij bleven op dezelfde plek (wel ander adres, maar we kunnen het daar ophalen), dus ik weet niet hoe rondreizende backpackers dat oplossen. Gewoon op tijd aanvragen denk ik dus!
Je moet het online aanvragen. Wij waren naar het kantoor gelopen, maar daar lieten ze je gewoon achter de pc plaatsnemen.
Bedankt voor de info! Maar voor de duidelijkheid, na je online aanvraag ter plaatse kreeg je wel meteen je nr zonder weken te moeten wachten?
Aanvraag online mag pas als je in het land bent
.
Aanvraag online mag pas als je in het land bent

Ik dacht dat je het nummer inderdaad direct mee kreeg, misschien dat Nienke dat kan bevestigen.
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Volgens mij heb ik het nu twee keer opgeschreven, maar nog maar een keer: het duurt 28 dagen voordat je je nummer krijgt. Je krijgt het dus NIET meteen mee
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Heb nog even op hun website gekeken,
er staat nog dit:
If you are a permanent migrant or temporary visitor to Australia and you applied for a TFN online, your TFN will be sent to the Australian address you provided on your application. You will generally receive notification within 10 working days; however, we may take up to 28 days to process your application.
Dus ik begrijp daaruit als je het online aanvraagt, minimaal 10, maximaal 28 dagen moet wachten.
er staat nog dit:
If you are a permanent migrant or temporary visitor to Australia and you applied for a TFN online, your TFN will be sent to the Australian address you provided on your application. You will generally receive notification within 10 working days; however, we may take up to 28 days to process your application.
Dus ik begrijp daaruit als je het online aanvraagt, minimaal 10, maximaal 28 dagen moet wachten.
Top mensen, nogmaals bedankt voor de info!
Is het enkel het nummer dat belangrijk is, of is ook het papier waar dat nummer opstaat van belang? Ik heb bvb wel kennissen in Sydney, zou het dan mogelijk zijn om hun adres op te geven, zelf op reis te vertrekken en dan via telefoon het nummer doorbellen? Dan heb ik wel het juiste nummer, maar niet het papier zelf. Mogelijk?
Thanksh!
Is het enkel het nummer dat belangrijk is, of is ook het papier waar dat nummer opstaat van belang? Ik heb bvb wel kennissen in Sydney, zou het dan mogelijk zijn om hun adres op te geven, zelf op reis te vertrekken en dan via telefoon het nummer doorbellen? Dan heb ik wel het juiste nummer, maar niet het papier zelf. Mogelijk?
Thanksh!
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Ja hoor, dat is prima. Je hebt alleen het nummer nodig.Benno1990 schreef:Top mensen, nogmaals bedankt voor de info!
Thanksh!