DEET kopen
DEET kopen
Overal lees ik dat je DEET mee moet nemen, vooral naar de Perhentians en Sarawak. Dat doe ik natuurlijk ook, maar omdat m'n zoon (7 jr) en ik 4,5 week alleen met handbagage rondreizen, vraag ik me af of ik genoeg mee mag nemen. Daarom volgende vraag:
Wat is het best werkende anti-muggenmiddel in Maleisië en in wat voor soort zaken is het verkrijgbaar? We gaan ook nog een week naar Thailand, dus daar zou ik eventueel ook wat aan kunnen schaffen...
Wat is het best werkende anti-muggenmiddel in Maleisië en in wat voor soort zaken is het verkrijgbaar? We gaan ook nog een week naar Thailand, dus daar zou ik eventueel ook wat aan kunnen schaffen...
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: DEET kopen
Hoi! Mijn ervaring is dat je het daar heel gemakkelijk in supermarkten, apotheken en drogisten kunt kopen. Meestal staat het duidelijk op de voorkant of er DEET in zit. Misschien kun je om helemaal zeker te zijn vooraf een miniflacon kopen (max 100 ml voor handbagage), zodat je daar direct kunt sprayen/smeren.
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
DEET is verboden in Maleisië en dus niet ter plekke te koop!!!
in thailand wel. Ik ga altijd voor skytoleen ofzoiets. te koop bij de 7eleven. geel dopje en groen dopje. geel is sterker
in thailand wel. Ik ga altijd voor skytoleen ofzoiets. te koop bij de 7eleven. geel dopje en groen dopje. geel is sterker
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
- Contacteer:
Thanks voor de tip over Maleisië!bolletjeom schreef:DEET is verboden in Maleisië en dus niet ter plekke te koop!!!
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Hier bij ons in Denemarken is DEET ook verboden. Je hebt wel allerlei andre middelen, waarvan ze zeggen, dat het net zo goed werkt. Maar dat blijkt in de praktijk beslist niet zo te zijn en bij onze vaccinatiedienst wordt dan ook aangeraden om altijd de middelen in het land zelf te kopen. Nou is dat voor mij niet zo'n probleem, omdat ik vanuit NL vertrek en van daar wat mee kan nemen en de voorraad aan kan vullen in Thailand.
Maar ik ben eigenlijk best benieuwd naar wat mensen in Maleisië zelf gebruiken i.p.v. DEET. Je zou toch zeggen dat ze iets werkzaams moeten hebben in een land waar zowel malaria als dengue voorkomt...
Maar ik ben eigenlijk best benieuwd naar wat mensen in Maleisië zelf gebruiken i.p.v. DEET. Je zou toch zeggen dat ze iets werkzaams moeten hebben in een land waar zowel malaria als dengue voorkomt...
- bolletjeom
- Reisexpert
mensen in landen met malaria en dengue gebruiken over het algemeen niets.
Te duur, lastig etc.
Iedere dag deet kan nog wel eens schadelijker zijn voor je gezondheid dan een malariatje.
Veel krijgen dat al als kind een keer.
Te duur, lastig etc.
Iedere dag deet kan nog wel eens schadelijker zijn voor je gezondheid dan een malariatje.
Veel krijgen dat al als kind een keer.
In Thailand en Indonesië was mijn ervaring, dat het overal makkelijk verkrijgbaar was. Zouden daar zoveel meer toeristen zijn dan in Maleisië?
- bolletjeom
- Reisexpert
nee, maar Maleisie gaat zijn wet niet aanpassen omdat toeristen een bepaald product willen gebruiken.
DEET is landbouwgif en zij hebben besloten dat te verbieden. Er zijn zat medicijnen die je in de VS kunt krijgen en in europa niet......
zelf meenemen dus
waarom is het denenmarken verboden? (en in nederland niet?)
DEET is landbouwgif en zij hebben besloten dat te verbieden. Er zijn zat medicijnen die je in de VS kunt krijgen en in europa niet......
zelf meenemen dus

waarom is het denenmarken verboden? (en in nederland niet?)
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik denk niets, dat is gewoon een risico van in het land wonen.Globetrot schreef:Maar ik ben eigenlijk best benieuwd naar wat mensen in Maleisië zelf gebruiken i.p.v. DEET. Je zou toch zeggen dat ze iets werkzaams moeten hebben in een land waar zowel malaria als dengue voorkomt...
Ik woon in Thailand maar gebruik ook geen muggenspul, iedere dag al die rotzooi op je huid smeren is denk ik niet goed voor je, bovendien te veel werk.
In Denemarken werd DEET begin jaren '90 verboden, toen er nieuwe regels kwamen t.a.v. het opgeven van productinformatie. In principe hadden de millieu-autoriteiten, die alle bestrijdingsmiddelen goed moeten keuren voordat ze hier het land in mogen, helemaal niets tegen op het product. De producent, Max Medica, wilde echter niet alle noodzakelijke vereiste info leveren, omdat ze bang waren voor concurrentie.
We hebben trouwens wel meer van die dingen hier in DK. Sommige soorten snoep mogen het land ook niet in, omdat er bepaalde (kleur)stoffen inzitten die men hier gevaarlijk acht. En we hebben b.v. een aanbeveling voor hoeveel frisdrank, vruchtensap, limonade etc. een kind van beneden de 18 mag drinken, nl. in totaal max. een halve liter per week! Op scholen is het ook verboden om iets anders te drinken dan melk of water en zoet broodbeleg of een biscuitje is uit den boze... Het laatste hoogstandje is, dat de denen graag weer willen controleren bij de grens.
Sorry, heeft dus langzamerhand niets meer met DEET in Maleisië te doen
We hebben trouwens wel meer van die dingen hier in DK. Sommige soorten snoep mogen het land ook niet in, omdat er bepaalde (kleur)stoffen inzitten die men hier gevaarlijk acht. En we hebben b.v. een aanbeveling voor hoeveel frisdrank, vruchtensap, limonade etc. een kind van beneden de 18 mag drinken, nl. in totaal max. een halve liter per week! Op scholen is het ook verboden om iets anders te drinken dan melk of water en zoet broodbeleg of een biscuitje is uit den boze... Het laatste hoogstandje is, dat de denen graag weer willen controleren bij de grens.
Sorry, heeft dus langzamerhand niets meer met DEET in Maleisië te doen

@Steven:
Klopt het dat je als je daar woont, langzamerhand ook steeds minder gestoken wordt?
Klopt het dat je als je daar woont, langzamerhand ook steeds minder gestoken wordt?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Nee, geloof ik niet. Ik merk er niets van tenminste, wordt gewoon gestoken als voorheen.Globetrot schreef:@Steven:
Ik ben kortgeleden nog naar de Perhentians en Sarawak geweest. Ik heb er geen DEET kunnen kopen maar lees in de reacties hier dat het dus verboden is. Ik had wel me eigen DEET mee en gebruikte dat overdag in de Nationale parken op Sarawak. In de avond gebruikte ik een Citronella roller wat voor mij ook prima werkte. Ik heb niet veel last gehad van muggen. Ik had op Koh Phi Phi veel meer last van de muggen.Globetrot schreef:Overal lees ik dat je DEET mee moet nemen, vooral naar de Perhentians en Sarawak. Dat doe ik natuurlijk ook, maar omdat m'n zoon (7 jr) en ik 4,5 week alleen met handbagage rondreizen, vraag ik me af of ik genoeg mee mag nemen. Daarom volgende vraag:
Je kan in Azie, en ook in Maleisie, hele handige anti-muggen wierrook kopen. Het kost echt helemaal niets (voor 10 rondjes waar je per stuk zo 9uur meedoet, betaal je rond een euro of zelfs minder) en het is een makkelijke manier om muggen uit je kamer te houden.
Tuurlijk het is geen optie voor als je ergens heen gaat, maar ik vind en vond het best een oplossing voor in je kamer of als je buiten zit, gewoon de wierrook onder je stoel of tafel zetten.
Tuurlijk het is geen optie voor als je ergens heen gaat, maar ik vind en vond het best een oplossing voor in je kamer of als je buiten zit, gewoon de wierrook onder je stoel of tafel zetten.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik gebruik die wierook ook....maar hij schijnt in europa verboden te zijn..haha. Het spul (langdurig) inademen schijnt niet zo gezond te zijn.
Maar goede tip! het is handig voor op je kamer!
Maar goede tip! het is handig voor op je kamer!