Georgië? Iemand al eens geweest?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Georgië? Iemand al eens geweest?

Bericht door Globeskater »

Hey allemaal

Ik ben me aan het oriënteren op Georgië, omdat ik daar afgelopen zomer foto's van heb gezien bij mensen bij wie ik gecouchsurft heb en dat land is sindsdien een beetje in mijn hoofd aan het rondspoken..

Mijn vraag is dus, is iemand hier al eens geweest? Hoe lang ben je geweest en hoeveel dagen zijn nodig om beetje veel te kunnen zien? Wat is de beste reisperiode, is de zomer te heet?

Is het als vrouw alleen te doen om hier te reizen?

Zijn er dingen die ik echt niet mag missen?

Ik ben erg benieuwd of iemand van jullie hier al eens geweest is en wat jullie ervaringen zijn!
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Re: Georgië? Iemand al eens geweest?

Bericht door Ingritaaa »

Ik ben er niet geweest en weet er ook niets van, maar er zijn wel eens reisprogramma's over geweest.

http://www.rtl.nl/reizen/rtltravel/best ... bilisi.xml
(Die met die camera's ervoor rechtsonder zijn stukjes van afleveringen)

Floortje Dessing is er ook geweest
http://3opreis.bnn.nl/bestemming-trip/57

Wie weet heb je ze nog niet gezien.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

De filmpjes heb ik gezien :D durf me zo bijna niet aan een badhuis met be(mis)handeling te wagen hehe wat ging dat hardhandig zeg!

Ik ben al veel aan het googlen en kom gelukkig redelijk wat informatie tegen maar ben vooral benieuwd naar mensen die er gebackpacked hebben en helemaal als vrouw alleen.. kom vooral info tegen over mensen die auto huren enzo en dat ben ik dus niet van plan ;)
Naira

Bericht door Naira »

Misscchien kun je Georgie met Armenie combineren. Dat lijkt me een leuke route. Als je toch naar Georgie gaat, kun je gelijk meer van het gebied verkennen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Volgende week is er een Georgië dag in Den Haag, weet alleen niet of het vrij toegankelijk is. Maar ga daar waarschijnlijk wel even kijken. Heb je nog specifieke vragen die ik voor je mee kan nemen ?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Nee ben vooral benieuwd naar leuke plekjes en accommodatie, maar aangezien ik zeer wss ver weg ga voor mijn afstuderen zijn mijn Georgië plannen iets op de lange baan geschoven.. dus kans is iets kleiner dat ik komend zomer ga! Wel ben ik erg benieuwd hoe het zit met toegang tot abchazië, lees dat het erg lastig is daar toegang toe te krijgen, maar als je daar nog wat meer over te weten zou kunnen komen zou dat wel erg interessant zijn!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Trouwens dank je wel voor het melden, grote kans dat ik er woensdag ook even een kijkje ga nemen!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Globeskater schreef:Wel ben ik erg benieuwd hoe het zit met toegang tot abchazië, lees dat het erg lastig is daar toegang toe te krijgen, maar als je daar nog wat meer over te weten zou kunnen komen zou dat wel erg interessant zijn!
Bij deze het antwoord dat ik gekregen heb:
Now regarding Abkhazia, this is one of 2 conflict zone of Georgia, which is completely occupied by Russia, you cannot get there to use any legally way, because all borders within country are closed.

And also I would not suggest to go there, because theses is unsafe region itself.
Plaats reactie