Syrië open of dicht voor toeristen?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Juansen
Vakantieganger
Contacteer:

Syrië open of dicht voor toeristen?

Bericht door Juansen »

Is er iemand die binnenkort naar Syrië gaat, of er nu is? Is op dit moment een toeistenvisum verkrijgbaar? Aan de grens? Ik wil alleen even weten of het bureaucratisch gezien mogelijk is, gelet op de situatie aldaar.
Dank.
Jenny
Reisexpert

Re: Syrië open of dicht voor toeristen?

Bericht door Jenny »

Op visum.nl staat dat een visum tot 15 dagen aan de grens te krijgen is. Ik neem aan dat dit klopt, zo niet dan lopen ze een hoop klanten mis _O-

Ik ben zelf in december naar Syrie gereisd, en toen was het visum zowel aan de landsgrenzen als op het vliegveld te krijgen. Maarja, dat was voor de rellen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Juansen
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Juansen »

Danke schön...
Ik had idd al op visum.nl gekeken, maar ik heb verschillende verhalen gehoord waaruit blijkt dat het niet meer aan de grens zou kunnen, hoewel ik daar niet helemaal duidelijkheid over kon krijgen. Hangt wellicht ook af van nationaliteit.
Op visum.nl staat niets over de actuele situatie vermeld. Bij Libië overigens ook niet, bijvoorbeeld.

Daarom hoop ik dat misschien iemand firsthand en up-to-date informatie heeft hierover. Maar zo niet moet ik het tzt maar gewoon proberen, wellicht dat de situatie dan weer veranderd is.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

vanaf welke kant wil je het land in? er zijn volgens mij wel een paar grensposten dicht...en dan is het lastig binnenkomen. Maar ik ga er vanuit dat je toch wel binnen kunt komen als toerist....hoewel ze misschien geen pottekijkers willen of journalisten die zich vermommen als bakcpacker...

ik zal morgen eens rondvragen voor je.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Juansen
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Juansen »

Hey bedankt. Ik kom binnen vanaf Turkije, bedoeling is overland van Nederland naar Malawi, per fiets. Dan moet ik ofwel door Libië ofwel door Syrië om Egypte te bereiken... Toch lastig, maar er gaan ook geen boten van europa naar egypte en ik vlieg liever niet natuurlijk. Het duurt overigens nog een maand of 5 voordat ik in Syrie aan zal komen, maar ik wil weten wat ik kan verwachten als de huidige situatie aanhoudt.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Er gaan wel boten van Europa naar Egypte! Zo is er bv deze ferry vanuit Griekenland: http://www.ferries.gr/

Klinkt trouwens als een mooie reis die je wilt maken. Heb je een blog? Ga je alleen?
Juansen
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Juansen »

Ja, ik ga alleen. Heb een blogje hier bij around the globe, ook gebruikt toen ik vorig jaar naar Tokyo ben wezen fietsen. Deze keer echter met sponsoring ten bate van WFP in Malawi.
De enige ferry die ik kon vinden was van Venetië naar Alexandrië, verder gaan er echt geen hoor volgens mij.. Maar dat vind ik een te groot stuk over zee.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je moet even goed zoeken want ik heb ok ooit een ferry gevonden naar egypte.

Ik heb geen antwoord gevonden op je syrie vraag. Probeer eens het forum van lonely planet
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Juansen schreef: De enige ferry die ik kon vinden was van Venetië naar Alexandrië, verder gaan er echt geen hoor volgens mij.. Maar dat vind ik een te groot stuk over zee.
En deze dan? Van Griekenland of Cyprus naar Port Said. http://www.ferries.gr/salamis/
Juansen
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Juansen »

Heb ik gezien. Maar: "Services have been suspended until further notice", kijk nog maar 'es. Dat zie je overal, schijnt zo te zijn sinds de olympische spelen. Ach, ik heb nog even om een oplossing te vinden.
Maar ik waardeer jullie moeite!
Plaats reactie