Visum Nepal

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
levana
Contacteer:

Visum Nepal 2011

Bericht door levana »

Goedeavond!

Begin dit jaar was ik in Nepal en kwam er daar achter dat het visum gratis schijnt te zijn ivm Nepal year of tourism 2011. Nou heb ik vanalles opgezocht op internet maar kan er niks over vinden.

Weet iemand hier toevallig meer over?

Groetjes, Nicole
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Re: Visum Nepal 2011

Bericht door jdeheij »

Serieus? Helemaal niks van gehoord maar sowieso kan je je visum gewoon bij de grens halen. Je moet er dan wel voor betalen, dus neem dollars of rupees mee en als het gratis is, is het mooi meegenomen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Op diverse engelse sites kom ik tegen dat het een voorstel was, voorstel is blijkbaar niet door gegaan. Je moet nog steeds betalen dus (tenzij je de top van de mt everest hebt bereikt dan mag je altijd gratis ;)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Alexanderr
Reiziger

Bericht door Alexanderr »

Mij is vorig jaar verteld dar in verband met het year of tourism 2011 kunnen alle buitenlanders met een visum uit 2010 gratis het land in in 2011. het kan zijn dat ze dit gewijzigd hebben

Maar je moet er dan dus wel in 2010 zijn geweest! Als je dat niet bent is het ook niet erg want het visum is niet echt duur. probeer wel alvast Nepalese ruppees te bemachtigen, want dan is het goedkoper.

gr alex
Sanne1987
Vakantieganger

Aanvraag visum Nepal

Bericht door Sanne1987 »

Hallo,

Hebben jullie ervaring met het aanvragen van een visum voor Nepal? Ik moet nl een aanvraagformulier opsturen met contact geld :? Is dit wel handig en vertrouwd?

Nog een vraagje over een visum, maar dan van Vietnam. Ik las al dat je dat gewoon voordat je het land in gaat kan doen, maar dan moet er wel een ambassade van Vietnam zijn vanuit het land waar je uit komt. Ik ga vliegen van Nepal naar Vietnam. Weten jullie of hier een Vietnamese ambassade is?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Aanvraag visum Nepal

Bericht door Globeskater »

Ik heb mijn Nepal visum via het visumburo in Amsterdam aangevraagd. Is er geen mogelijkheid tot overmaken van geld, zou dat eerlijk gezegd veiliger vinden..

en er is een vietnamese ambassade in Nederland in Den Haag:
http://www.vietnam-embassy.org/vietnam- ... hague.html
sannewassink

Bericht door sannewassink »

Hoi,
Beste kan je je visum aanvragen bij het consulaat in Nepal heb ik ook net gedaan: afhalen in Amsterdam. Je kan het ook via de post regelen inderdaad. Tip: je kan ook in Kathmandu zelf een visum halen, schijnt stuk goedkoper te zijn en prima geregeld. Ik heb dit niet gedaan omdat ik het liever allemaal geregeld had en toch in Amsterdam moest zijn.
Groetjes! Sanne
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb mijn visum gewoon om het vliegveld in kathmandu geregeld. Makkelijk zat, ik zou niet weten waarom je vooraf een visum zou willen regelen tenzij je langer dan drie maanden gaat.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sanne1987
Vakantieganger

Bericht door Sanne1987 »

Hoe lang moet je dan wachten voordat je je visum krijgt als je het in Kathmandu doet?

@Globeskater Ik vroeg mij af of er in Nepal ook een Vietnamese ambassade zit, aangezien je anders Vietnam niet inkomt..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Afhankelijk van hoe lang de rij is natuurlijk. Maar bij ons ging het hartstikke snel hoor, zeker niet langer dan een half uur.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

zover ik kan vinden is er geen vietnamese ambassade in Nepal..
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Weet je wanneer je naar Vietnam gaat? Want dan kun je in Den Haag je visum aanvragen. Ik weet niet of het in Nepal kan.

Een visum kopen bij aankomst in Nepal kan op het vliegveld, zoals gezegd. Je weet niet vooraf hoe druk het is. Het duurt ergens tussen een half uur en anderhalf uur, afhankelijk van de rij. Neem pasfoto's mee en contant geld in euro's of dollars.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

.... en als je je pasfoto's vergeten bent, kun je ook op het vliegveld van KTM foto's laten maken.

Ik heb ook mijn visum op het vliegveld geregeld, en het duurde echt niet lang.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
alain huygen

Bericht door alain huygen »

Hallo voor een aanvraag voor een visum in nepal moet je hier geen moeite doen.
Ben al geregeld in nepal geland zonder visum even een klein formulier invullen in de rij staan met uw geld gereed;
Twijfel nu wel tussen 25€ en 35€ maar dat hoor je daar wel.Fijne reis zal je niet beklagen.
Niet vergeten twee recente pasfoto's meenemen voor het visum aldaar
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

Visum aan de grens tussen India en Nepal is ook zo geregeld??
Plaats reactie