cash passport?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
elise89

cash passport?

Bericht door elise89 »

onderlaatst wilde ik bij de gwk travelcheques gaan halen, maar die zeiden dan ik beter een cash passport kon meenemen. weer iets nieuws ofzo? heeft iemand hier ervaring mee?
je kunt er overal mee betalen als er een mastercard logo is.. maar dan kun je tog net zo goed met creditcard betalen lijkt mij??

groetjes!
bolletjeom
Reisexpert

Re: cash passport?

Bericht door bolletjeom »

echt nog nooit van gehoord. ben erg benieuwd wat het is.....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

elise89 schreef:onderlaatst wilde ik bij de gwk travelcheques gaan halen, maar die zeiden dan ik beter een cash passport kon meenemen. weer iets nieuws ofzo? heeft iemand hier ervaring mee?
je kunt er overal mee betalen als er een mastercard logo is.. maar dan kun je tog net zo goed met creditcard betalen lijkt mij??

groetjes!
Cash paspoort is een soort credit card, maar dan zonder krediet. Je stort er voor vertrek geld op, en kunt dan dat geld weer opnemen bij geldautomaten en er net als een credit card mee betalen.

In Thailand: nadeel dat je met een cash paspoort de kosten voor geldopname die een thaise bank in rekening brengt ook in rekening krijgt.
In alle landen: kost 2,50 Euro per opname, Mastercard brengt 4% in rekening op wisselkoers voor alle betalingen/geldopnames.

Ik zou dus gewoon travelcheques halen, veel goedoper.
elise89

Bericht door elise89 »

top dankje!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Waarom zou je travelcheques meenemen, die kosten ook geld om in te wisselen en zijn voor vrijwel geen enkel land meer nuttig.

Ben wel benieuwd waar je heen gaat? en waarom je travelcheques meeneemt?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Tikva schreef:Waarom zou je travelcheques meenemen, die kosten ook geld om in te wisselen en zijn voor vrijwel geen enkel land meer nuttig.

Ben wel benieuwd waar je heen gaat? en waarom je travelcheques meeneemt?
In Thailand bijvoorbeeld moet je betalen voor een geldopname bij een ATM, momenteel ca 3,5 Euro, plus de banken brengen voor buitenlandse geldopname kosten in rekening, veelal vanaf 1% op de wisselkoers.
TC's geven een gunstigere koers dan cash (extra kosten voor tc's vallen daardoor weg) plus zekerheid. In veel gevallen kan het dus goedkoper uitvallen door de (naar mijn mening belachelijke) kosten die banken in rekening brengen.
elise89

Bericht door elise89 »

k ga naar zuid amerika, en er was me aangeraden om tc's te halen.
heb uiteindelijk geen cash passport en geen tc's gehaald. kan denk ik tog ook prima zonder.
ik heb ook een apart pakket bij mijn bank genomen zodat ik niet bij elke transactie hoef te betalen.

ik ga aanstaande vrijdag vliegen. maar die verdomde aswolk komt vanaf donderdaag/vrijdag aan in spanje.. en wie vliegt er via madrid... juist ja! duim voor me!
elise89

Bericht door elise89 »

ohww lees nu dat ze in ijsland al weer vliegen.. ben me weer eens aan het aanstellen denk:P
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

elise89 schreef:ohww lees nu dat ze in ijsland al weer vliegen.. ben me weer eens aan het aanstellen denk:P
Anders dan nemen we graag contact met je op als razende reporter :) Met vragen als : "Hoe ziet de as wolk er vanuit madrid uit" en "Kun je misschien een sfeerimpressie doorsturen van de duizenden mensen op de luchthaven? " :)
elise89

Bericht door elise89 »

hahaha, zal ik doen!
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Ik heb een cash paspoort, erg handig, het enige nadeel op dit moment is nog steeds dat je niet online je CP kan 'opladen' dit zou wel binnen nu en 2 maanden moeten gebeuren volgend de mevrouw van het GWK, dus dan kan je online makkelijk je geldzaken regelen!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ceska schreef:Ik heb een cash paspoort, erg handig, het enige nadeel op dit moment is nog steeds dat je niet online je CP kan 'opladen' dit zou wel binnen nu en 2 maanden moeten gebeuren volgend de mevrouw van het GWK, dus dan kan je online makkelijk je geldzaken regelen!
Handiger dan credit card/pinpas? Voordeel is dat je risico kleiner is, maximaal je tegoed. Maar handiger dan bestaande opties?
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

stevenl schreef:
Ceska schreef:Ik heb een cash paspoort, erg handig, het enige nadeel op dit moment is nog steeds dat je niet online je CP kan 'opladen' dit zou wel binnen nu en 2 maanden moeten gebeuren volgend de mevrouw van het GWK, dus dan kan je online makkelijk je geldzaken regelen!
Handiger dan credit card/pinpas? Voordeel is dat je risico kleiner is, maximaal je tegoed. Maar handiger dan bestaande opties?

Nou ja wat is handiger, je moet het zien als een combi cc/pinpas. Ik heb hem vooral genomen omdat je met de cashpaspoort ook online dingen kunt betalen/bestellen/boeken zonder dat je zoals met een cc bijv. in de schuld kunt komen te staan. Zoals je zelf al zegt, je kan alleen je tegoed op maken. Als je natuurlijk al een CC hebt dan is het misschien overbodig, maar ik had er nog geen een en vond dit wel de uitkomst!
Madelon-M
Vakantieganger

Bericht door Madelon-M »

van een cash passpoort heb ik nog nooit gehoord maar wat ik lees is het een beetje hetzelfde als de prepaid creditcard.
Het werkt inprincipe hetzelfde als een gewone credit card qua gebruik en pincode etc. Het enige verschil is dat je deze moet opladen, je bepaalt zelf hoeveel geld je erop zet via Ideal. Ik heb de kaart tot nu toe alleen in Nederland gebruikt voor online betalingen en dit werkt prima! Volgende week ga ik de kaart ook in Spanje gebruiken om te kijken of deze werkt. > De prepaid creditcard werkt goed in Spanje, het is net zo te gebruiken als een normale creditcard dus met pincode en je i.d. .
Laatst gewijzigd door Madelon-M op 06 jun 2011 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er zijn banken waarbij je niet betaald voor geld opnemen in het buitenland. Behalve een 1% wisselkoers omslag ofzoiets. ook op een Creditcard kan je een limiet laten zetten. Handig als je niet te ver wilt gaan. Ik betaal mijn creditcard....als ik hem al gebruik...iedere maand af en betaal dan dus niets extra's (geen rente).
TC's zijn steeds lastiger om in te wisselen. Ik heb er nog twee die ik binnenkort ga verzilveren. Daarna neem ik gewoon $100 in cash mee op een geheimplekje als backup voor noodgevallen.

Mocht je geen CC kunnen krijgen maar wel een cashpaspoort dan lijkt het me een goed alternatief. anders zie ik het voordeel niet zo. ( van wat ik hier lees)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie