Reisplanning & klamboe/schoenen?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Rick Jansen

Reisplanning & klamboe/schoenen?

Bericht door Rick Jansen »

Hoi Allemaal,

Over precies een maand vertrek ik voor 7 weken naar Indonesie. Ik verblijf daar van 22 juni t/m 15 augustus.

Ben inmiddels druk bezig met de voorbereidingen en probeer ook een globale reisplanning te maken.

Naast Java, Lombok & Bali wil ik eigenlijk ook erg graag naar Sumatra. Ik land op Jakarta, dus ik zou 1 of 2 dagen later een binnenlandse vlucht kunnen pakken naar Medan.

Ik beschouw het Toba Meer, de Jungle en het Orang Oetang reservaat als hoofd-doel voor Sumatra. Heb ik hiervoor aan 7 dagen in Noord Sumatra voldoende? Of loop ik dan echt hele bijzondere plekken mis?

Voor Java, Lombok & Bali zou ik dan nog ongeveer 6 weken over houden.

Daarnaast heb ik nog 2 algemene vragen:
- Wat is jullie ervaring met klamboe's? Op Lombok & Sumatra zijn Malaria muggen en mij is geadviseerd een klamboe mee te nemen. Maar is er in hostels wel een mogelijkheid om deze boven je bed op te hangen?

- Wat voor schoenen zijn aan te bevelen? Ik wil de Jungle in, wandelen/klimmen op vulkanen etc. Nu kan ik hele dure goede berg schoenen gaan kopen. Maar eigenlijk ben ik gewoon een arme student en denk ik dat dit toch anders op te lossen valt... Wat voor schoenen nemen jullie mee voor dit soort trips?

Alvast heel erg bedankt voor jullie info!

Groetjes,

Rick
bolletjeom
Reisexpert

Re: Reisplanning & klamboe/schoenen?

Bericht door bolletjeom »

ik zoek een hostel of guesthouse met een klamboe. ik heb er ooit 1 meegesleept maar liep inderdaad tegen het ophang probleem aan of er was er eentje

persoonlijk zweer ik bij goede wandelschoenen. je bent uitgegroeid dus ze kunnen nog 20 jaar mee 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
charlieadan

Bericht door charlieadan »

He, ik ben ook 7 weken in indonesie gweest,

EVen in het kort; Sumatra Sulawesie (alles wat minder toeristisch is) is nog het mooiste. IK zou Sulawesie en Sumatra zeker doen en bijv. Java en Bali korter bezoeken. LOmbok heb ik niet zulke hele goede verhalen over gehoord daarom hebben wij ter -plekke onze reis aangepast(lijkt nogal op Bali) en is erg kaal.
Vooral Bali was voor ons een tegenvaller en Java moet je zien als cultureel(tempels etc) maar ook best wel westers. Sumatra is bukit lawang er mooi, dat meer is ook erg leuk. Ik zou Sumatra zeker wat verder ingaan, heb ik niet gedaan en nog steeds spijt van. Daarbij is nogmaals Sulawesie echt SUPER. Zoek de togean islands maar eens op google. en Toraja. Vooral het binnenland is daar prachtig ook is duiken top hier.

SChoenen zijn handig maar niet noodzakelijk. een klamboe is echt nodig!

Hopelijk heb je hier iets aan!

x
Rick Jansen

Bericht door Rick Jansen »

Dankjewel voor de info! Heb er zeker wat aan.

Dacht dat ik toch wel ruim zat met mijn 7 weken, maar twijfel daar nu aan, haha. Ik wil misschien ook te veel zien in 1x.

Must see's zijn voor mij sowieso Java & Bali ... en het liefst dus ook een eiland als Sumatra. Over Lombok hoor ik veel verschillende verhalen. De 1 zegt dat je daar juist heen moet, mooie natuur, rust etc... de ander is er dus weer veel minder enthousiast over.

Ik denk dat 7 weken te kort is voor Sumatra, Java, Bali & Lombok. Dus zou dan een keuze moeten maken tussen Sumatra & Lombok. En Sulawesi is dus ook nog eens de moeite waard zo te horen en te zien (mooie foto's!).

Maar hierbij vermeld ik wel graag dat ik voor het eerst ga backpacken... en dat dan misschien een eiland als Sulawesi vrij heftig kan zijn?

Waar zouden jullie voor kiezen? En waarom?
Plaats reactie