One entry en ook naar Laos..ben het even kwijt...

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
DionYMel

One entry en ook naar Laos..ben het even kwijt...

Bericht door DionYMel »

Nog even een vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden helaas, hoop dat iemand het hier weet.
Wij vliegen volgende week vanaf Düsseldorf naar BKK en gaan 40 dagen later weer terug.
Het plan is om na 1 week via land naar Laos te gaan en daar 1 à 2 weken te blijven. Dan terug over land naar Thailand voor de rest van de reis, dan nog 3 à 4 weken dus.
Ik heb een single entry visum van 60 dagen.
Kan dat wel of moeten we dan met het vliegtuig van Laos naar Thailand om 30 dagen te krijgen??

Hoop dat iemand het weet hier :-)))
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: One entry en ook naar Laos..ben het even kwijt...

Bericht door Moira »

Hallo,

Als je over land binnen komt krijg je 15 dagen dus of je moet inderdaad vliegen om je moet opnieuw een toeristenvisum aanvragen in Laos.

gr van Moira
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Of later naar Laos gaan, en dan bij terugkomst maximaal 15 dagen in Thailand blijven.
DionYMel

Bericht door DionYMel »

Ok, bedankt voor de antwoorden, hier heb ik iets aan!
Word dan waarschijnlijk vliegen of niet naar Laos
We willen nog wel ongeveer 3 weken relaxen op de stranden dus over land is geen optie dan.
DionYMel

Bericht door DionYMel »

Toch nog een vraagje.....mijn vriend heeft nog geen visum voor Thailand kunnen regelen.
Als je een ticket hebt voor 40 dagen, dus 27 mei heen naar BKK en 6 juli retour, en je koopt een extra ticket vanaf BKK naar Laos op bijvoorbeeld 10 juni om te laten zien dat je binnen 30 dagen het land verlaat, nemen ze hier genoegen mee of kunnen ze je dan weigeren als je aankomt in BKK omdat je pas 40 dagen later terugvliegt??
Hij kan nu nog wel een visum regelen maar krijgt zijn paspoort pas maandag, we wonen in Groningen dus dat wordt dan 2 x retourtje A'dam en we vertrekken volgende week vrijdag al.
Hoop gedoe dus als je last minute nog een leuke trip bedenkt :-)))
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

DionYMel schreef:Toch nog een vraagje.....mijn vriend heeft nog geen visum voor Thailand kunnen regelen.
Als je een ticket hebt voor 40 dagen, dus 27 mei heen naar BKK en 6 juli retour, en je koopt een extra ticket vanaf BKK naar Laos op bijvoorbeeld 10 juni om te laten zien dat je binnen 30 dagen het land verlaat, nemen ze hier genoegen mee of kunnen ze je dan weigeren als je aankomt in BKK omdat je pas 40 dagen later terugvliegt??
Hij kan nu nog wel een visum regelen maar krijgt zijn paspoort pas maandag, we wonen in Groningen dus dat wordt dan 2 x retourtje A'dam en we vertrekken volgende week vrijdag al.
Hoop gedoe dus als je last minute nog een leuke trip bedenkt :-)))
Ja, dat is voldoende.

Immigratie in Bangkok is trouwens officieel het probleem, maar in de praktijk zelden of nooit. Inchecken bij de luchtvaartmaatschappij zonder te voldoen aan de visumvrije entree eisen kan wel een probleem zijn.
Maar een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen komt tegemoet aan die eis.
Plaats reactie