2 maanden thailand laos cambodja ennn Vietnam?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Maren

2 maanden thailand laos cambodja ennn Vietnam?

Bericht door Maren »

hallo, Ik ben nu in siem reap en ga morgen de tempels bezoeken. Ben echt benieuwd! Hoor geweldige verhalen erover.
Ben sinds maandag aan het reizen en twee nachten in Bangkok geweest en toen meteen naar siem Reap gegaan. Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen. Ik hoor zulke goede verhalen over Vietnam en eigenlijk wil ik het graag zien ( al weet ik ook niet hoe ik een ticket ga regelen, aangezien ik niet per vliegtuig naar Vietnam ga). Maar ik ben bang dat ik te veel moet haasten, dus misschien wil ik vanuit PP naar boven naar Laos( al weet ik nog niet hoe ) en dan naar het noorden om dan te kijken of ik Vietnam nog ga doen. ( al is het misschien niet handig om van Laos naar Vietnam te gaan en dan naar Thailand.. ) Oke, ik heb dus duidelijk advies nodig. Kan iemand me helpen? BEdanktt!!
Alexanderr
Reiziger

Re: 2 maanden thailand laos cambodja ennn Vietnam?

Bericht door Alexanderr »

He,

Vietnam is zeker de moeite waard, maar je moet er wel de tijd voor hebben/nemen. Ik ben er zelf 3 weken geweest tijdens een langere reis in Azië en ik vond het erg leuk! Het is ook makkelijk te bereizen met de bus.

Vanuit Thailand is het niet zo moeilijk om er te komen, zowel Hanoi als Ho chi Minh (Saigon) hebben met air asia een directe verbinding met Bangkok.

Of je nou in Vietnam bovenin of onderin eindigt, je kan vandaar redelijk simpel laos (vanaf boven) of Cambodja (vanaf beneden) in.

Wat je ook doet, zorg wel dat je een goed schema opzet, want als je route niet klopt, verlies je alleen maar tijd.

Een handige route lijkt mij:

Vanuit noord Thailand naar laos, dan naar Vietnam, van Zuiden Vietnam naar Cambodja (dan hoef je ook niet te vliegen)
Dan moet je alleen nog voor jezelf bepalen hoe lang je in elk land wilt zijn en of je dat dan de moeite waard vind.
Plaats reactie