Hoi Iedereen,
Ik vlieg op Jakarta, kom daar om 17.45u aan.
Nu heb ik 2 opties in mijn hoofd.
Optie 1: Vanaf vliegveld naar Hostel in Jakarta, vanaf daar Jakarta 2 dagen verkennen en dan door naar Bandung, Yogjakarta etc.
Optie 2: Vanaf vliegveld naar Homestay in Bogor, vanaf daar Jakarta verkennen en dan door naar Bandung, Yogjakarta etc.
Optie 2 geniet mijn voorkeur, omdat ik denk ik mijn eerste nacht(en) liever in een wat rustiger en gemoedelijker dorpje verblijf ipv de grote vieze stad.
Maar mijn vraag is of het haalbaar is om vanaf Jakarta Airport naar Bogor te reizen na 18en, weet natuurlijk ook niet hoe lang de bagage drop off en dergelijke duurt.
Kunnen jullie mij hierin adviseren? En eventueel als je nog andere ideeen hebt, die zijn natuurlijk ook welkom!
Bedankt alvast!
Jakarta of Bogor?
Re: Jakarta of Bogor?
Met een taxi kun je in ruim een uur naar Bogor komen. Er rijden ook bussen maar ik weet niet hoe laat de laatste gaat. En ja het is daar rustiger. Maar als je toch vooral Jakarta wil verkennen in die twee dagen, dan is het misschien toch het makkelijkste en goedkoopste om daar ook een onderkomen te zoeken. De meeste toeristen gaan naar Bogor, omdat Jakarta de naam heeft, een vieze stinkstad te zijn, maar het heeft best iets om daar een paar dagen te verblijven 

Re: Jakarta of Bogor?
Bij aankomst op de luchthaven van Jakarta kostte de taxi naar Bogor me 's avonds 20 of 25€ (voor 4 personen).
Op de retour dag bezocht ik Jakarta in een paar uur tijd. Rondje: haven (+ boottochtje), de hollandse wijk (en enkele gebouwen daar), de Istiqlal moskee (buitenkant) en Monas nationaal monument. En toen was ik al uitgekeken. Geen interessante stad als je het mij vraagt. En héét !
Blij dat ik die bij aankomst meteen had geskipt ...
Op de retour dag bezocht ik Jakarta in een paar uur tijd. Rondje: haven (+ boottochtje), de hollandse wijk (en enkele gebouwen daar), de Istiqlal moskee (buitenkant) en Monas nationaal monument. En toen was ik al uitgekeken. Geen interessante stad als je het mij vraagt. En héét !
Blij dat ik die bij aankomst meteen had geskipt ...