Tips en truucs gevraagd oostkust

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Freckles

Tips en truucs gevraagd oostkust

Bericht door Freckles »

Hallo lieve reizigers,

begin juli ga ik met mijn zus een maandje de oostkust afreizen van Cairns naar Sydney.
We zitten te denken om een Jucy van te huren (heb ik met een groepje ook gedaan van sydney naar melbourne) alleen nu vraag ik me het volgende af:
- Hoe zit het met kamperen aan de oostkust, zijn er veel gratis campings? mag je je ergens neerzetten zolang het niet in de weg is om te overnachten? wat zullen de evt camping kosten zijn?
- wat zou in die maand de mooiste route zijn? Hoelang raden jullie aan om hier en daar te blijven?
- waar kunnen we qua geld flink op besparen?

alle tips zijn welkom. Ik ben door iemand op het boek van camps australia wide gewezen wat we ook hadden tijdens onze eerdere trip, maar ik heb geen zin om 60dollar voor dat boek neer te leggen als we er niet veel aan zullen hebben.
Weet iemand nog goedkope verhuurbedrijven? Of kunnen we het beter anders aanpakken?

Ik heb nog even om dat uit te vogelen maar ik moet binnenkort ook zelf vanuit Perth die kant op dus nog genoeg te doen!Alvast bedankt!
Erik
Site Admin

Re: Tips en truucs gevraagd oostkust

Bericht door Erik »

Hey Freckles!

Er zijn mogelijkheden om te camperen langs de kant van de weg. Wat wij altijd dezen was ergens achteraf eten maken waar we niemand tot last waren en op grote openbare parkeerplaatsen overnachten. En je rommel natuurlijk opruimen. Zo valt het minder op en ben je ook minder tot overlast. Volgens mij waren er tussen Cairns en Townsville niet zo veel gratis campings maar wie weet is dat inmiddels weer veranderd.

Zo kun je af en toe een nacht "gratis" slapen en soms even naar een camping om te douchen en je spullen te wassen. In de outback heb je wel meer gratis campings.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Een goede investering is een Camps 6 boek, hierin staan allerlei kampeerplekken en veel gratis en goedkope plekken. Er staat een beschrijving in van elke kampeerplek en dan heb je gelijk kaarten van Australie. Het boek kost $50 maar is z'n gewicht in goud waard, wij gebruiken het continue.

Dit is hun website: http://www.campsaustraliawide.com/

Veel plezier ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Volgens mij mag je bij BP tankstations gratis kamperen en zijn daar ook nog douches aanwezig. Alleen zijn die tankstations vaak wat afgelegen en is het daar dus weinig aan. Maar wel gratis dus.

Volgens mij zijn er niet zoveel gratis campings. Je kan natuurlijk wel zomaar ergens parkeren. Hoewel dit vaak niet mag zal je niet zo snel weggestuurd worden. Maar het is natuurlijk wel een risico dat je weg moet en misschien wel een dikke boete moet betalen.

In Byron Bay zijn ze er bijvoorbeeld erg streng in! Daar wordt elke nacht gecontroleerd of je aan het camperen bent. Op andere populaire plekken zal hetzelfde gelden.
Plaats reactie