Visa on arrival pasfoto's

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
AStrengthWithin
Reiziger

Visa on arrival pasfoto's

Bericht door AStrengthWithin »

Beste,

ik vroeg me af of je bij het verkrijgen van een "visa on arrival" (telkens niet langer dan de standard 30dagen) voor de volgende landen telkens 2 pasfoto's moet afgeven?

Thailand
Maleisïe
Singapore
Indonesië

Alvast bedankt,
Mike
Globetrot
Reisexpert

Re: Visa on arrival pasfoto's

Bericht door Globetrot »

Je hebt geen pasfoto's nodig voor een visum in die landen. En alleen bij aankomst in Indonesië hoef je voor het visum te betalen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Voot Thailand en Indonesie heb je tevens een bewijs nodig dat je het land weer verlaat, d.w.z. een uitreisticket.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Huis87

Bericht door Huis87 »

Hallo,

Hoe zit het als ik van 5 juni tot 23 juli in Thailand verblijf en vanuit Sydney-Taipei invlieg.. Kan ik een visa krijgen on arrival voor deze 6 en halve week? zo ja hoeveel gaat mij dit kosten?

Alvast bedankt!

ohhja vergeten.. ik heb al een ticket om Thailand weer te verlaten!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Huis87 schreef:Hallo,

Hoe zit het als ik van 5 juni tot 23 juli in Thailand verblijf en vanuit Sydney-Taipei invlieg.. Kan ik een visa krijgen on arrival voor deze 6 en halve week? zo ja hoeveel gaat mij dit kosten?

Alvast bedankt!
Als je Nederlander of Belg bent kom je niet in aanmerking voor visa on arrival in Thailand. Je kunt kiezen: visa exempt ernty, geldig voor 30 dagen als je door de lucht aankomt, officieel vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist (kan worden gecontroleerd bij check in) of toeristenvisum aanvragen bij ambassade/consulaat.
Sydney staat erom bekend dat de luchtvaartmaatschappijen zich strikt aan de visumregels houden, dus ik raad je aan vooraf een visum te regelen of een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen na aankomst.
Huis87

Bericht door Huis87 »

Oke, en als ik een retour boek van Bangkok-Hanoi binnen die 30 dagen en twee weken in Vietnam verblijf en dan weer terug kom in BK krijg ik dan nogmaals die 30 dagen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je van Thailand naar Vietnam naar Thailand vliegt, dan krijg je nogmaals een visum voor 30 dagen. Maar.... je hebt opnieuw een ticket het land uit nodig voor Thailand!

Ook voor Vietnam moet je een visum hebben, dit krijg je echter niet on arrival.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Jenny schreef:Als je van Thailand naar Vietnam naar Thailand vliegt, dan krijg je nogmaals een visum voor 30 dagen. Maar.... je hebt opnieuw een ticket het land uit nodig voor Thailand!

Ook voor Vietnam moet je een visum hebben, dit krijg je echter niet on arrival.
Kleine correctie/aanvulling,
Als je van Thailand naar Vietnam naar Thailand vliegt, dan krijg je nogmaals een visum vrij entree (visa exempt entry) voor 30 dagen. Maar.... je hebt officieel opnieuw een ticket het land uit nodig voor Thailand, zij het dat vanuit de regio landen, inclusief Vietnam, daar nooit naar gevraagd wordt.

Voor Vietnam kun je tegenwoordig je visum online aanvragen, en on arrival afhalen. Lijkt erg makkelijk en goed te werken.
Huis87

Bericht door Huis87 »

Bedankt allemaal!

Dat online aanvragen voor een Vietnam visum ziet er inderdaad makkelijke uit. Kan iemand mij ook vertellen wat de makkelijkste manier is om in Australie een dubbel entry visum dus 60 dagen aan te vragen voor Thailand!? Ik zit op dit moment in Darwin..
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Huis87 schreef:Bedankt allemaal!

Dat online aanvragen voor een Vietnam visum ziet er inderdaad makkelijke uit. Kan iemand mij ook vertellen wat de makkelijkste manier is om in Australie een dubbel entry visum dus 60 dagen aan te vragen voor Thailand!? Ik zit op dit moment in Darwin..
60 dagen is een standaard, single entry, tourist visa. Double entry geeft 60 dagen, kan voor 1900 Baht met 30 dagen worden verlengd, dan kun je een visarun maken en krijg je weer 60 dagen, wat weer met 30 dagen kan worden verlengd. Dus met double entry kun je bijna 1/2 jaar blijven.

Vanuit Darwin kun je waarschijnlijk het makkelijkst per post bij een van de Thaise consulaten in Australie of de ambassade een visum aanvragen. Ik zou even contact opnemen met een consulaat of de ambassade en navragen of dit mogelijk is, kosten, procedure etc. Waarschijnlijk werkt een consulaat makkelijker dan de ambassade.
Huis87

Bericht door Huis87 »

haha oke, ik heb dus een single entry nodig!

Ik zie al dat er meerdere consulaten zijn.. behalve in Darwin haha zal dus inderdaad per post moeten. Eerst maar eens een belletje doen!

nogmaals bedankt!
Plaats reactie