Motortocht India/Nepal

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
RoyalEnfield

Motortocht India/Nepal

Bericht door RoyalEnfield »

Beste reizigers,

Wij willen voor de duur van 10 weken gaan reizen door India en Nepal. Nu is het idee ontstaan om grotendeels de afstanden af te leggen met een motor (de bekende Royal Enfield Bullet). Echter wij kunnen weinig informatie vinden hoe de wegen zijn, hoeveel tijd onze planning in beslag neemt en hoe deze manier van reizen is. Ons idee is om de volgende steden aan te doen met de motor:
- Delhi
- Agra
- Jaipur
- Mahendranager
- Pokhara (incl. 2 weken lopen Annapurna circuit)
- Kathmandu
- Darjiling
- Kolkata (bezoek 3 dagen Sundurbans)
Vervolgens willen we de motor op de trein zetten en via Varanasi teruggaan naar Delhi.

Wij horen graag van jullie.

Groeten,

Leonardus en Johan
Erik
Site Admin

Re: Motortocht India/Nepal

Bericht door Erik »

Wij hebben een aantal stukken over de weg gedaan in India en over het algemeen zijn ze redelijk. Hier en daar wel een gat in de weg of smalle wegen maar niet veel anders dan andere landen in Azië. Ze rijden wel als gekken dus dat zal misschien nog wel het meest wennen zijn. Dit is dan vooral op de drukkere wegen.
RoyalEnfield

Bericht door RoyalEnfield »

Hoi Erik,
Bedankt voor je reactie. Kun je ons vertellen welke stukken je exact hebt gereden? En hoelang je hier ongeveer over hebt gedaan? Dit is voor ons lastig in te schatten. Je kunt ongeveer 40km per uur rijden, maar hoe moeten wij de afstanden inschatten? En hoe heb jij het motor rijden ervaren t.o.v. de bus of trein bijv.? Alvast bedankt voor je reactie,
Groeten,
Stefan
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij hebben deze stukken niet met de motor gereden maar met bijvoorbeeld een tuctuc of gammele taxi of bus :) Vanuit die ervaringen heb ik eigenlijk mijn antwoord gegeven. Wij hebben Rajastan bezocht en kan me eigenlijk niet herinneren ofdat de wegen erg slecht waren. Volgens mij niet namelijk. Alle wegen hadden wat weg van een oude provinciale weg in Nederland.

Wat je in ieder geval niet wilt is savonds rijden. Want het is niet ongewoon om op de weg te zetten en motors / scooters zonder licht tegen te komen.
Plaats reactie