Stage lopen in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Saskia11

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Saskia11 »

Ja precies, ik ben nu ook in contact met Stagehuis, om te kijken wat zij voor me kunnen doen. En ik heb contact met een aantal mensen die net terug zijn uit Sydney en iemand die momenteel in Sydney zit. Maar toch wil het nog niet helemaal opschieten haha.

Heb jij al een verblijfplaats geregeld voor je tijd in Sydney?
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

Nee, dat heb ik nog niet :P Mij werd aangeraden dat daar pas te doen, omdat je dan de appartementen/kamers kan bezoeken. Het schijnt dat als je eenmaal in Sydney bent, heel gemakkelijk aan woonruimte kan komen.
Saskia11

Bericht door Saskia11 »

Oow nice!
Die tip heb ik ook gekregen inderdaad, maar vind het toch ook wel fijn om wat zekerheid te hebben als ik daar aan kom met mijn 2 koffers van 20 kg haha
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Ik heb zelf een weekje in het stagehuis overnacht een paar jaar geleden (het zit vlakbij bondi). Als je ergens wilt beginnen, is dit een ideale plaats, omdat er alleen maar Hollanders zitten (contacten dus snel gemaakt en waarschijnlijk veel mensen die dezelfde studies doen). Vanuit daar kun je dan zoeken naar je 'eigen' huis (vaak deel je die wel hier, omdat de huren hoog zijn).
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Saskia11

Bericht door Saskia11 »

Ooh top! Ik begin waarschijnlijk ook in een woning van stagehuis (het liefst die bij bondi) en dan zie ik wel weer verder. Maar ik hoe vond jij die woning? Hoorde namelijk van iemand die er geweest is dat het tegen valt!
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

Lol, tnx. Miss ook wel goed voor mij :p Ben nu de site aant doorlezen en komt wel OK over!
Saskia11

Bericht door Saskia11 »

Haha gezellig, tot in het huis dan ;)
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Ik kwam daar via een meisje dat ik op reis tegenkwam, die had weer een vriendin die er verbleef, haha :) Ik heb zelf niet veel van het huis meegekregen, omdat ik er alleen sliep en overdag weg was, maar iedereen was wel vriendelijk en ze deden veel samen. Succes!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

Saskia11 schreef:Haha gezellig, tot in het huis dan ;)
Denk dat het voor mij toch te ver weg is van het bedrijf waar ik een project bij ga uitvoeren :p Ik zie wel hoe het zal gaan als ik der ben, denk dat ik voor de eerste paar dagen in een hostel ga zitten.
worldtrip

Qreply

Bericht door worldtrip »

Als alles volgens planning loopt vertrek ik over 4 maanden richting Aussi om daar voor 6 maanden een stage te doen! Ben dus al een beetje aan het kijken voor woonruimtes en verschillende bemiddelingsbureaus bekeken enzo.. Ik ga ook maar eens een kijkje nemen bij het stagehuis dan!
Laatst gewijzigd door worldtrip op 29 aug 2011 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskia11

Re: Vind woonruimte voor stage in Sydney Australië

Bericht door Saskia11 »

Hee worldtrip, wat voor stage ga je doen? En bij welk bedrijf?
soof89

Stage, afstuderen, reizen, doorstuderen in australie

Bericht door soof89 »

Hallo!

In november ga ik mijn afstudeerstage doen in australie en ben nu bezig met mijn aanvraag voor een "occupational trainee visa". Ik heb toestemming van mijn hogeschool om mijn afstudeerpresentatie vanuit australie te doen via skype. Ik wil na mijn afstuderen gaan reizen tot januari en dan een master doen in australie. Weet iemand hoe dit zit met (wellicht) verschillende visa aanvragen?

Groetjes,
Sophie
Susannedebruin
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Stage, afstuderen, reizen, doorstuderen in australie

Bericht door Susannedebruin »

Hi Sophie,

Wil het al lukken met je visum?

Ben je al eens eerder in Australie geweest? Je kunt namelijk het beste stage lopen op een Work & Holiday visum, dat is ook snel en duidelijk aan te vragen.

Voor het visum dat je nu aan wilt vragen moet je stage bedrijf soms ook een groot bedrag betalen als ze dit nog niet eerder hebben aangevraagd, als bedrijven dit vooraf niet weten kunnen ze weleens afhaken.

Als je vragen hebt kun je altijd een bericht sturen, ik help je graag!

Groetjes,

Susanne
Groetjes, Susanne,
www.Abroad-Internships.com , Ervaringen en stages in het buitenland,
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Stage lopen in Australië

Bericht door jdeheij »

Ik wil in januari stage lopen in
OZ. Ik kan het working holiday visum niet aanvragen en occupationel trainee visum is te duur. Nu heb ik een 12 maanden tourist visum aangevraagd maar die is geweigerd omdat ik stage loop op vrijwillige basis!! Wat moet ik nu????

Toch aangeven dat mijn plannen zijn gewijzigd en ik alleen maar ga reizen? Of een hele nieuwe visa procedure starten, als dat mogelijk is.

Please help me!
Kars
Wereldreiziger

Re: Visum....aaaarrrgggghhhh

Bericht door Kars »

Is een work and holiday visum echt niet mogelijk dan? Ik gebruik die, en sta vervolgens geregistreerd als "voluntueer worker" waardoor ik geen last heb van de beperkingen van het visum doordat ik niet als Trainee of als employee sta geregistreerd.
Plaats reactie