1 maand zomer interrail

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
worldtrip

1 maand zomer interrail

Bericht door worldtrip »

Heey!

Een vriendin en ik gaan aankomende zomer 1 maand met de trein door Europa reizen. We hebben ons plan al zo ongeveer uitgestippeld ( Parijs, Nice, Florence, Rome, Zagreb, Boedapest, Praag, Wenen) maar vroegen ons af of er mensen zijn met aanbevelingen van mustsees / tips??? Goede hostels zijn ook welkom :)

En weet iemand zo hoelang van tevoren je treinen moet reserveren?

Dankjewel alvast!
Laatst gewijzigd door worldtrip op 31 aug 2011 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik
Site Admin

Re: 1 maand zomer interrail

Bericht door Erik »

Leuke trip! Heb helaas geen antwoord op je vraag maar vroeg me af hoeveel je (ongeveer) kwijt was voor je treintickets ?
worldtrip

Bericht door worldtrip »

De treintickets kosten 400 euro voor een maand. Je moet van tevoren enkele intercitys reserveren en reserveringskosten zijn ongeveer 3 tot 6 euro per trein.. voor de rest kan je onbeperkt ervan gebruik maken :)
Laatst gewijzigd door worldtrip op 01 sep 2011 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

reserveren van treinen ligt er heel erg aan welke trein je waar wilt nemen.. Wil je je reis vastleggen en weet je al precies waar je wanneer wilt zijn dan kan je meestal al iets van 3 maand van te voren reserveren.. heb je hier geen zin in en wil je vrijheid in je reis dan kan het ook paar dagen van te voren of dezelfde dag..

Het ligt wel heel erg aan de trein en route, ik zie bijvoorbeeld dat je Parijs erbij hebt staan en als je daar de thalys naar toe wilt nemen zou ik wel van te voren boeken, want de Thalys heeft maar een bepaald aantal "goedkope" interrail reserveringen. Aangezien het ook je eerste bestemming is kan je daarvoor natuurlijk wel eerder reserveren.

In Italië kan je beter de iets langzamere treinen nemen anders ben je 10 euro kwijt aan reserveringen voor de trein terwijl de iets langzamere treinen niets tot een paar euro kosten. Deze trein is de Eurostar.. als je een intercity neemt betaal je maar 3 euro toeslag.

Zelf heb ik alleen de eerste dag toen ik door Duitsland reisde reserveringen gemaakt en ook geprobeerd veel treinen te nemen waarvoor niet gereserveerd hoefde te worden. Wel reserveerde ik op lange stukken liever een trein als je al had gehoord dat het drukke verbinding is om te voorkomen dat ik moest staan. Verder reserveerde ik pas een trein als ik wist wanneer ik weer weg zou willen uit een plaats.. Ik had een globaal schema van plaatsen die ik wilde zien, maar onderweg zijn er nog wat dingen veranderd door tips van andere interrailers.. Ik was daarom blij dat ik niets had vastgelegd.

Zelfde doe ik trouwens met hostels. zo snel ik weet wanneer ik ergens zou zijn meestal 2 dagen van te voren ging ik proberen een hostel te boeken, is niet altijd gelukt maar dan was er op station wel bureautje waar je kamers kon huren of kwam in plaatsen waarvan ik wist dat mensen met pensions daar hun kamers aanbieden.

Qua hostels, zorg dat je in Zagreb niet hostel Omladinsky terecht komt dat in de straat naar station ligt, deze is echt heel slecht en niet veilig.. had er al veel verhalen over gehoord van mensen die er hebben verbleven en we hebben er zelf een nacht geslapen maar heb niet vaak in zo'n slecht hostel geslapen..

In Wenen zou ik Wombats boeken alleen die lijkt nogal eens vol te raken.

Verder houd ook onderweg van Rome naar Zagreb, Ljubljana in overweging, als je er tijd voor hebt is dit een heel leuk stadje om een dag door te brengen en vanuit Ljubljana is het maar een uur of 3 met de trein naar Zagreb.

Wat ik ook kan aanraden is wat afwisseling te zoeken tussen steden en wat natuur/strand andere dingen..in Nice bijvoorbeeld naar strand, of in Hongarije paar daagjes Balatonmeer, of ergens een mooi natuurpark, zo voorkom je dat je wat steden moe wordt ;)

@ Erik, interrail t/m 25 jaar is rond de 400 euro voor 26 en ouder wordt het uit mijn blote hoofd rond de 600 euro.
worldtrip

Bericht door worldtrip »

woow dankje globskater!

Veel info :D

Misschien moeten we dan ook maar niet teveel vastleggen.. Wie weet wat voor niet toeristische leuke steden we dan nog terecht kunnen komen.
Plaats reactie