Water zuivering

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Re: Water zuivering

Bericht door Nienke Krook »

Het wachten is tot de baas het gelezen, goedgekeurd heeft en het plaatst. :P
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nienke Krook schreef:Het wachten is tot de baas het gelezen, goedgekeurd heeft en het plaatst. :P
Ooh jee ik denk dat je hier mij bedoelt 0_0

Het staat nu voor 28 mei ingepland, is dat nog een beetje op tijd extraordinary ? Kan het anders wel naar voren schuiven door wat artikelen te wisselen. We willen een beetje de artikelen spreiden zodat er iedere dag wat te lezen is.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Wij hebben een Brita waterfles omdat hier veel fosfaat in het water zit. Handige meeneemfles en kleinere filters, die gaan wel alleen minder lang mee....

Zie: http://www.brita.com.au/our_products/ho ... /fill_n_go

Groetjes, Kim
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
worldtrip

Bericht door worldtrip »

Nienke Krook schreef: Hier in Sydney is het water uit de kraan prima te drinken, dus geen zuivering nodig. In restaurants/cafeetjes krijg je hier op veel plekken een kan met kraanwater, of mag je gekoeld kraanwater gratis uit hun koelkast pakken. Top dus, want geen plastic afval!

Top! De planning is om over enkele maanden naar Australie te reizen, waaronder ook Sydney. Goed te weten dat je daar gewoon zo water kan drinken.
Laatst gewijzigd door worldtrip op 19 mei 2011 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je kunt inderdaad in Australie en Nieuw Zeeland gewoon water uit de kraan drinken alleen moet je de smaak waarderen. Ik ben zelf 9 maanden in Australie geweest en woon dus nu in Nieuw Zeeland. Maar ik vind/vond het water niet lekker smaken heeft soms een hele sterke chloor smaak. Dus vandaar dat ik hier dus die kannen met filters gebruik. In Australie kocht ik vaak water omdat ik er dus niet aan kon wennen. In restuarants gebruiken ze ook filters want daar is het water vaak zonder bijsmaak. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

De steripen werkte prima. Het enige nadeel, al eens genoemd, is de smaak van het water dat je zuivert. Veel plekken steriliseerde ik het water alleen smaakte het water niet lekker van zichzelf, waardoor ik alsnog bottled water kocht. Het beste is een combinate van UV-licht met waterzuivering - koken kost veel energie en er is onduidelijkheid hoe lang je water precies moet koken voordat het alle virussen dood.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dexter schreef: koken kost veel energie en er is onduidelijkheid hoe lang je water precies moet koken voordat het alle virussen dood.
Nog los daarvan: om alles dood te krijgen moet je het water verhitten tot een temperatuur van 121 oC of meer: en dat lukt niet met een vuurtje of waterkoker!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
extraordinary
Reiziger

Bericht door extraordinary »

Erik, geen probleem, kan wel wachten tot eind mei. Bedankt alvast, ben benieuwd!
Nigina

Qreply

Bericht door Nigina »

Ik ben van plan voor mijn reis een "Bobble" aan te schaffen. Schijnt een hype te zijn in Amerika. Dmv een koolstoffilter wordt er water gezuiverd.
Zo'n waterflesje lijkt me handiger dan een waterkan... Heeft iemand hier ervaringen mee?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

De brita fles die ik gebruik, is zo goed als hetzelfde. Alleen denk ik niet dat de koolstoffilters alles eruit filteren...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

http://en.wikipedia.org/wiki/LifeStraw

Wellicht een goede optie.
Te koop bij good ole ANWB...
Zelf nog geen ervaring mee. Iemand anders misschien?
(overigens vind ik dat plaatje van die kerel bij dat riool toch echt enigszins verontrustend... benieuwd of hij het overleefd heeft)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie