Azie 5 maanden
-
Azie 5 maanden
Goedemiddag allemaal,
Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en ga ik een reis maken door Azie. Ik wil vertrekken begin september. Ik heb al een hoop info opgedaan door het forum hier uit te kammen, maar hoop toch op wat adviezen van jullie.
Ik wil graag voor een periode van 5 maanden naar Azie en mijn budget is incl. vliegen € 6.000.
Ik heb voor mijzelf een grove planning gemaakt van de te bezoeken landen
Nepal 4 weken
Laos 2 weken
Vietnam 2 weken
Cambodja 2 weken
Thailand 3 weken
Maleisie 2 weken
Indonesië 6 weken
Ik heb vooral nog advies nodig over de stap tussen Laos en Nepal. Is het aan te raden om te vliegen of een reis over land te maken via Bangladesh en Burma? Ook hoor ik graag of ik landen of gebieden in mijn planning mis die je echt moet zien!
Verder was mijn gedachte om een enkeltje te boeken naar Kathmandu en een enkeltje terug van Jakarta naar Amsterdam. Ik heb alleen gelezen dat dit problemen kan opleveren.
Hoe kan je dit het beste oplossen?
Graag jullie adviezen en tips.
Groet Arjan
Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en ga ik een reis maken door Azie. Ik wil vertrekken begin september. Ik heb al een hoop info opgedaan door het forum hier uit te kammen, maar hoop toch op wat adviezen van jullie.
Ik wil graag voor een periode van 5 maanden naar Azie en mijn budget is incl. vliegen € 6.000.
Ik heb voor mijzelf een grove planning gemaakt van de te bezoeken landen
Nepal 4 weken
Laos 2 weken
Vietnam 2 weken
Cambodja 2 weken
Thailand 3 weken
Maleisie 2 weken
Indonesië 6 weken
Ik heb vooral nog advies nodig over de stap tussen Laos en Nepal. Is het aan te raden om te vliegen of een reis over land te maken via Bangladesh en Burma? Ook hoor ik graag of ik landen of gebieden in mijn planning mis die je echt moet zien!
Verder was mijn gedachte om een enkeltje te boeken naar Kathmandu en een enkeltje terug van Jakarta naar Amsterdam. Ik heb alleen gelezen dat dit problemen kan opleveren.
Hoe kan je dit het beste oplossen?
Graag jullie adviezen en tips.
Groet Arjan
Re: Azie 5 maanden
Overland via bangladesh naar birma is onmogelijk. Toeristen mogen alleen in bepaalde gebieden in birma reizen en het land binnenreizen via het vliegveld in yangon (met uitzondering van een klein gebiedje bij de grens van thailand maar vanuit daar kan je niet veel verder birma in reizen). Je moet dus vliegen vanuit nepal. Bangkok is vaak de goedkoopste bestemming om op te vliegen, of anders kuala lumpur. Vanuit bangkok kan je goedkoop een retour naar birma kopen met air asia. Birma vind ik echt een aanrader.....
Wat betreft het vliegen is het vaak veel goedkoper om een retour te kopen dan twee enkeltjes en met jouw budget lijkt me een niet te duur ticket wel nodig. Zoals gezegd is bangkok meestal het goedkoopst en daarna kuala lumpur. Deze steden zijn binnen asia ook goed te bereiken met low cost airlines ( zie elders op deze site voor tips mbt low cost airlines in azie).
2 weken voor vietnam is erg kort of heb je een bepaald gebied waar je je tot wil beperken. 2 weken voor maleisie betekent dat je ook daar een duidelijke keuze voor een bepaald gebied moet maken. Het lijkt me beter om 1 van de 2 te laten vallen zodat je ook iets meer tijd voor laos vrij kan maken.
Hopelijk helpt dit je een beetje op weg.
Wat betreft het vliegen is het vaak veel goedkoper om een retour te kopen dan twee enkeltjes en met jouw budget lijkt me een niet te duur ticket wel nodig. Zoals gezegd is bangkok meestal het goedkoopst en daarna kuala lumpur. Deze steden zijn binnen asia ook goed te bereiken met low cost airlines ( zie elders op deze site voor tips mbt low cost airlines in azie).
2 weken voor vietnam is erg kort of heb je een bepaald gebied waar je je tot wil beperken. 2 weken voor maleisie betekent dat je ook daar een duidelijke keuze voor een bepaald gebied moet maken. Het lijkt me beter om 1 van de 2 te laten vallen zodat je ook iets meer tijd voor laos vrij kan maken.
Hopelijk helpt dit je een beetje op weg.
-
Hoi Robin, bedankt voor je tips! Heb er even over nagedacht en heb een nieuw plan van aanpak bedacht 
Nepal laat ik vallen en bewaar ik voor een volgende trip. Wil zoiezo nog een keer naar India, ben daar vorig jaar geweest en dat was geweldig!
Ik heb een retourticket gevonden naar bangkok voor € 600,00. Vliegen begin september en begin feb 2012 retour.
Thailand 4 weken
Laos 3 weken
Vietnam 3 weken
Cambodja 4 weken
Vliegen van Phnom Penh naar Kuala Lumpur om daar vervolgens een paar dagen de stad te verkennen
Vervolgens vliegen van Kuala Lumpur naar Jakarta
Indonesie 6/7 weken.
Terug vliegen van Bali naar Bangkok en vervolgens weer naar huis.
Denk je dat dit een logischer en goed te doen geheel is? Ook met Visa etc?
Groet,
Arjan

Nepal laat ik vallen en bewaar ik voor een volgende trip. Wil zoiezo nog een keer naar India, ben daar vorig jaar geweest en dat was geweldig!
Ik heb een retourticket gevonden naar bangkok voor € 600,00. Vliegen begin september en begin feb 2012 retour.
Thailand 4 weken
Laos 3 weken
Vietnam 3 weken
Cambodja 4 weken
Vliegen van Phnom Penh naar Kuala Lumpur om daar vervolgens een paar dagen de stad te verkennen
Vervolgens vliegen van Kuala Lumpur naar Jakarta
Indonesie 6/7 weken.
Terug vliegen van Bali naar Bangkok en vervolgens weer naar huis.
Denk je dat dit een logischer en goed te doen geheel is? Ook met Visa etc?
Groet,
Arjan
Ik zou je reisplanning af laten hangen van waar je op dat moment zin in hebt. Persoonlijk zou ik Nepal niet willen missen. Vond ik het echte hoogtepunt van al die landen die je noemt. Ga je alleen op reis?
-
Ja ik ga alleen op reis,
Ok ja het liefst zou ik ook zoveel mogelijk vrij laten, maar dit lijkt me niet echt praktisch i.v.m. met visa etc. Nepal wil ik wel graag heen, hoe zou ik dit het meest praktisch en voordelig kunnen inplannen
Ok ja het liefst zou ik ook zoveel mogelijk vrij laten, maar dit lijkt me niet echt praktisch i.v.m. met visa etc. Nepal wil ik wel graag heen, hoe zou ik dit het meest praktisch en voordelig kunnen inplannen

Ik heb in Bangkok een ticket gekocht naar Brussel met een tussenstop in Kathmandu voor 300 dollar. Dit was met Biman Bangladesh Air. Dus denk dat retourtjes vanuit Bangkok ook niet duur zijn. Voor Nepal moet je wel in het goede seizoen zijn. Volgens mij zijn november en maart het beste (November echt het beste). Dit vanwege het zicht. Ik heb de Annapurna basecamp trekking gedaan van ongeveer 10 dagen en was echt super mooi en bijzonder.
Succes!
Succes!
NB: Kuala Lumpur is de saaiste stad ter wereld, overdag op zijn minst. Ik zou er niet speciaal naar toe vliegen als je de rest van Maleisië niet gaat bezoeken, ik weet niet of het veel in kosten scheelt. Verder is 6000 euro ruim voldoende voor 5 maanden ZO Azië. Vietnamvisum van tevoren aanvragen, voor als je dat niet wist.
-
ik denk dat 4 weken cambodja veel te lang is, als je de hoogtepunten bekijkt heb je denk ik meer dan genoeg aan 2 weken, kun je beter die andere twee weken maleisie bekijken of een ander land?