binnenlandse vlucht Jakarta-Flores

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Ellun

binnenlandse vlucht Jakarta-Flores

Bericht door Ellun »

Hallo,
Mijn vriend en ik hebben een ticket geboekt (vertrek half juli) naar Jakarta, maar willen eigenlijk al vrij snel doorvliegen naar Flores. Nu heb ik al het een en ander opgezocht, maar kan er nog niet helemaal achter komen of dit rechtstreeks mogelijk is of dat je alleen via een ander eiland (Bali?) naar Flores kan vliegen.
Daarnaast heb ik nog de vraag of je deze tickets het beste vanuit Nederland kan regelen of is dat prima ter plekke te doen? hoeveel dagen van te voren moet je de tickets regelen? Scheelt het veel in prijs en wat is de prijs ongeveer?)
Bedankt alvast voor de reacties!
Groeten Ellen
Jenny
Reisexpert

Re: binnenlandse vlucht Jakarta-Flores

Bericht door Jenny »

Je kan je ticket gewoon in Indonesie boeken, sterker nog, veel maatschappijen accepteren geen betalingen met een niet-Indonesische creditkaart, dus boeken vanuit Nederland is meestal onmogelijk. Renomeerde reisbureau's in Nederland hebben alleen tickets van Garuda, maar hun aanbod richting het oosten van Indonesie is zeer beperkt. Bijna altijd is het mogelijk om tickets zeer kort voor vertrek te boeken, dus ik zou ze daar boeken. (Alleen vlak rond Indonesische feestdagen, met name Idul Fitri/het suikerfeest, kan lastig zijn.

Je vliegt nooit rechtstreeks naar Flores, je moet OF overstappen, OF je maakt een tussenlanding. Deze is vaak in Denpasar, of in Surabaya. Dit is onder andere afhankelijk van je eindbestemming, en van de maatschappij waarmee je vliegt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie