Route en tips voor noorder eiland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
smegger

Route en tips voor noorder eiland

Bericht door smegger »

Hoi allemaal!

Vanaf komende zondag ga ik voor 12 dagen naar nieuw Zeeland,een ongeplande trip! vlieg naar Auckland dus mijn plan is om een (gedeelte van) het noordereiland te verkennen! Zoals ik al zei heb ik me niet echt voor kunnen bereiden,dus ik hoop dat iemand me wat tips kan geven over de dingen die ik zeker moet doen in deze periode!
Daannaast moet ik ook het vervoer nog regelen,iemand ervaring met de kiwi bussen?
Alvast bedankt!

Groeten Steven
Sfoinx
Reiziger

Re: Route en tips voor noorder eiland

Bericht door Sfoinx »

Kiwi bus heb ik ervaring mee en is mij erg goed bevallen. Van andere bussen zoals Stray hoor ik trouwens ook goed verhalen. Wat je zou kunnen doen is de volgende buspas http://www.kiwiexperience.com/northern- ... s.aspx#map . Hiermee maak je een klein rondje over het Noorder Eiland. Deze is minimaal 9 dagen maar je kan er dan ook voor kiezen om op sommige plaatsen lang te blijven zodat je op 12 uit komt. Je hebt misschien ook wel een dag of 2 nodig in Auckland om bij te komen van de vlucht.

Als je een heel strak schema wilt dan zou je deze buspas al hier in Nederland kunnen boeken. Als je het in NZ wilt boeken ben je misschien wel weer een dag kwijt voordat alles geregeld is.
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Route en tips voor noorder eiland

Bericht door loeperlive »

Hoi!

Ik heb toevallig net zelf een weekje doorgebracht op het noord eiland.
Doordat jij ook krap in je tijd zit, zou ik het vervoer zeker in eigen handen nemen. Wij hadden een camper gehuurd via Jucy.co.nz
El Cheapo is het goedkoopst en het viel mij erg mee hoeveel diesel het gebruikte (1L per 10km). Wij reden dan wel expres maximaal 80 km p/u...

Ik zou zeker voor een diesel gaan als je de keuze hebt. Je moet wel een beetje belasting ofzoiets betalen, maar dat vervalt als je voor ongelimiteerde km gaat- wat wel een aanrader is als je 12 dagen op pad gaat.
Diesel is een stuk goedkoper dan gewone benzine.

Wat ik heb gedaan is dit: Coromandel (vanwege de tijd alleen maar het zuidelijke gedeelte; ons werd verteld dat de beste stranden aan de zuid oost kant van de Coromandel peninsula zijn, dus dat kwam goed uit), Taupo (wij raftten van een 7m hoe waterval- heel cool), Tongariro crossing (duurt een uur of 8, dus daar moet je wel een dag voor uittrekken).

We zijn ook naar de Nikau Caves gegaan, wat meer in het noord-westen is, maar nog ten zuiden van Auckland. Goede afstand om de dag voor je vliegt te doen.

Veel plezier!
Plaats reactie