Ho Chi Minh naar Hanoi

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
renee_
Reiziger

Ho Chi Minh naar Hanoi

Bericht door renee_ »

Hoi iedereen,

Ons plan is om in 7 weken Thailand en het noorden van Vietnam te bekijken. Nu leek het ons een idee om vanuit Bangkok, een bus te nemen naar Siem Reap, en een dagje naar Angkor Wat te gaan. Vanuit daar naar Pnohm Pehn, naar Ho Chi Minh, en dan van HCMC naar Hanoi. Vanuit Hanoi weer een vliegreis terug naar Bangkok. Op deze manier zien we ook Angkor wat, en HCMC.
(Andersom kan ook, dus Bangkok - Hanoi - HCMC - Cambodja - Bangkok)

We kunnen ook gewoon een aantal dagen vanuit Bangkok naar Angkor wat, dan terug naar Bangkok en dan vliegtickets heen en terug naar en van Hanoi.

Wat lijkt jullie het beste? Scheelt het veel in prijs? Ook heb ik gehoord dat je van Ho Chi Minh met de boot naar Hanoi kan gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat kost dit? Is dat beter dan bijvoorbeeld een bus of trein?

Alvast bedankt! ^O^
Jenny
Reisexpert

Re: Ho Chi Minh naar Hanoi

Bericht door Jenny »

En gaan boten van Phnom Penh naar HCMC, maar van een boot van HCMC naar Hanoi heb ik nog nooit gehoord. Gezien de afstand lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat er een boot gaat.

Voor een reis van Siem Reap naar Boord-Vietnam zou ik toch minimaal 3 weken uittrekken wanneer je dit overland wilt doen. Kijk maar eens op de kaart naar de afstanden! Als je die tijd er niet voor uit kan of wil trekken, dan zou ik gaan vliegen.

Persoonlijk vind ik een dag Angkor Wat erg kort. Je bent zo lang bezig om er te komen! Ik zou eerder een paar dagen hiervoor uittrekken. Zelf hou ik van tempels, en wilde ik ook de niet-touristische tempels zien. Ik was er een kleine week.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Hey Jenny, bedankt voor je reactie.

Ow wat stom van me, dat is inderdaad niet erg logisch :$

We hebben maar 7 weken, en we willen gewoon Thailand en het noorden van Vietnam doen. Maar 1/2 daagjes is volgens mij genoeg om alleen Angkor Wat erbij te pakken.. De weg naar het noorden van Vietnam hoeven we dan ook niet persee te zien., want we kunnen ook gewon vliegen vanuit Bangkok naar Hanoi.. Leek ons alleen handig, als we dan toch in Cambodja zijn, om meteen door te reizen naar HCMC met de bus of boor, en vanuit daar dan naar Hanoi.

Maar ik weet ook niet wat een bus of trein kost, maar trein is volgens mij 29 uur, dat zie ik niet zitten. Misschien toch maar gewoon vliegen vanuit Bangkok dan....
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ja voor Siem Reap is 1 a 2 dagen echt te kort mijn persoonlijke mening. Daarnaast betaal je ook nog eens 20 USD per persoon voor een visa. Best prijzig als je alleen maar een paar dagen daar bent.
Zorg je er wel voor dat je je visa voor Vietnam van tevoren geregeld heb deze krijg je niet bij aankomst.
Als je trouwens aan de kust wil eindigen moet je eens kijken naar Phu Quoc (vietnam) ben ik geweest en is echt prachtig.

gr van Moira
Bartje83
Vakantieganger

Bericht door Bartje83 »

Een dagje Angkor Wat is volgens mij ook veel te kort. Ik heb er in drie dagen nog steeds niet alles gezien. Daarnaast is Siem Reap ook een leuke plaats.
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

We hebben besloten heel Cambodja maar over te slaan :N
We hebben er gewoon niet genoeg tijd voor..

We willen in Vietnam naar: Hanoi, Sapa, Halong bay, droge Halong bay, Cuc Phuong, Tam Coc.
En in Thailand naar: Bangkok, Chiang Mai, Ayuthaya, Kanchanagburi, Lopburi, Chantabuti, Khao Yai NP. En nog een aantal eilanden.

Is dit wel te doen in 7 weken? :?
Bartje83
Vakantieganger

Bericht door Bartje83 »

Vergeet Hoi An niet in Vietnam! Prachtige plaats, echt heel mooi. Hanoi kon mij niet zo boeien, daar ben je met een dag of wat wel klaar.
Volgens mij is dit wel te doen in 7 weken hoor.
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

We waren ook niet meer dan een dag van plan daar ;) Maar is meer omdat we daar naar toe vliegen haha. Maar Hoi An ligt echt te ver weg... Dan zijn we weer 2 dagen onderweg heen en terug, die dagen lig ik liever op t strand 8-)
Plaats reactie