Welke Route en bezichtigingen?

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
smegger

Welke Route en bezichtigingen?

Bericht door smegger »

Hoi allemaal!
Vanaf komende zondag ga ik voor 12 dagen naar nieuw Zeeland,een ongeplande trip.vlieg naar Auckland dus mijn plan is om een (gedeelte van) het noordereiland te verkennen! Zoals ik al zei heb ik me niet echt voor kunnen bereiden,dus ik hoop dat iemand me wat tips kan geven over de dingen die ik zeker moet doen in deze periode!
Daannaast moet ik ook het vervoer nog regelen,iemand ervaring met de kiwi bussen?
Alvast bedankt!
Groeten Steven
Jo85

Qreply

Bericht door Jo85 »

Ik heb 1,5 maand in Nieuw Zeeland met de Magic gereisd en is super goed bevallen. Kiwiexperience staat bekend als meer een 'partybus met veel 18jarigen', dus ik weet niet precies wat je zoekt. Maar ik wilde zelf vooral veel zien en iets oudere reisgenootjes (dus ook van boven de 20 zeg maar) en dan is de magic prima. Je wordt bij je hostel opgehaald, zij kunnen je hostel boeken voor je, zetten je er af en halen je weer op wanneer jij dat wil. Verder veel stops om dingen te bekijken. Ik vind het een aanrader de backbackbussen in nz.
Groetjes,
Jorien
Femopreis
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Welke Route en bezichtigingen?

Bericht door Femopreis »

@Steven: als het goed is, ben je inmiddels in N-Z geweest: hoe heb je het gehad?

@Jorien: goed te horen dat de Magic Bus je bevallen is! Het duurt nog even voor ik in N-Z aankom (begin mei 2012), maar ik kies om dezelfde redenen als jij voor de Magic Bus. Welke route heb je gedaan?
Marcell`
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Marcell` »

Ik heb zelf een gedeelte met de Magic Bus gereden, maar eerlijk gezegd was dat maar een saaie bedoeling. Ik ben zelf 22 jaar en ik ben verre van een "zuipende losgeslagen tiener". De Kiwibus is aan te raden als je onder de 26 bent. Dat zuipgehalte valt reuze mee!

Rotorua:
Voor het Noordereiland zijn de vulkanische activiteiten een must-see. Het vullkanische "Stink City" Rotorua is omgeven door geisers en hotwaterspots. Hier zou ik zeker een kijkje nemen!

Bay of Islands:
Mijn persoonlijke hoogtepunt van het Noordereiland. Ontzettend mooie eilandreeks waar je geweldig kan duiken. Paihia is een van die bescheiden magische dorpjes die ik nooit zal vergeten.

Lake Taupo:
Een mooi meer, maar ik kon er verder weinig mee. Je zal er waarschijnlijk wel veel over horen als je je verdiept in het Noordereiland, maar 1 dagje vond ik eigenlijk al wel genoeg.

Wellington:
Geweldige stad met een topsfeer. Geweldig uitgaan met een mooi uitzicht. Hier kan je ook veel watersporten beoefenen.

Even globaal een paar van mijn leukste plekken van het Noordereiland.

EDIT: Ow, ik zie nu pas dat je ondertussen alweer terugbent..!
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Is niet erg! Er is altijd wel iemand die er later nog heel veel aan kan hebben. Het is dat ik door mijn karma heen ben voor vandaag maar anders had ik je nog wat gegeven :)
Plaats reactie