vlucht ervaringen (overstappen)
-
vlucht ervaringen (overstappen)
Hoi,
Ik vertrek in Juli naar Brisbane. Ik heb een vlucht van Brussel - Heathrow - Sydney - Brisbane. Ik heb deze gekozen omdat deze voor mij het goedkoopste was.
Nu arriveer ik in Sydney om 05.15u en vertrekt mijn vlucht naar Brisbane om 07.05u. Dus er zit niet veel tijd tussen.
Normaal zou mijn bagage automatisch naar mijn laatste destinatie gaan en hoef ik die bij de tussenstops niet op te halen. Maar omdat ik in Sydney internationaal arriveer en nationaal vertrek naar Brisbane vertrek, heb ik hier wel mijn twijfels bij. De luchtvaartmaatschappij verzekerd mij wel dat ik het op tijd haal. Moest ik mijn bagage in Sydney moeten ophalen, dan moet ik door de beveiliging naar Transfer desk om daar mijn bagage af te geven en naar mijn volgende vlucht te gaan en heb ik hier voldoende tijd voor.
Nu heb ik de vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en het inderdaad haalbaar is of niet?
Ik vertrek in Juli naar Brisbane. Ik heb een vlucht van Brussel - Heathrow - Sydney - Brisbane. Ik heb deze gekozen omdat deze voor mij het goedkoopste was.
Nu arriveer ik in Sydney om 05.15u en vertrekt mijn vlucht naar Brisbane om 07.05u. Dus er zit niet veel tijd tussen.
Normaal zou mijn bagage automatisch naar mijn laatste destinatie gaan en hoef ik die bij de tussenstops niet op te halen. Maar omdat ik in Sydney internationaal arriveer en nationaal vertrek naar Brisbane vertrek, heb ik hier wel mijn twijfels bij. De luchtvaartmaatschappij verzekerd mij wel dat ik het op tijd haal. Moest ik mijn bagage in Sydney moeten ophalen, dan moet ik door de beveiliging naar Transfer desk om daar mijn bagage af te geven en naar mijn volgende vlucht te gaan en heb ik hier voldoende tijd voor.
Nu heb ik de vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en het inderdaad haalbaar is of niet?
- Kims
- Reisexpert
Re: vlucht ervaringen (overstappen)
Hi,
Ik zou je bagage door laten boeken naar je eindbestemming. Je hebt niet veel tijd tussen de vluchten. Voor je het vliegtuig uit bent en je bagage hebt, is het alweer een stuk later en om het dan weer in te checken... En de airlines willen de bagage voor een bepaalde tijd hebben zodat ze op tijd in het vliegtuig kunnen.
Zelfs als je bagage niet meekomt, wordt die later afgeleverd waar je verblijft.
Succes, Kim
Ik zou je bagage door laten boeken naar je eindbestemming. Je hebt niet veel tijd tussen de vluchten. Voor je het vliegtuig uit bent en je bagage hebt, is het alweer een stuk later en om het dan weer in te checken... En de airlines willen de bagage voor een bepaalde tijd hebben zodat ze op tijd in het vliegtuig kunnen.
Zelfs als je bagage niet meekomt, wordt die later afgeleverd waar je verblijft.
Succes, Kim
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
En zorg dat je op papier hebt staan dat de vliegtuigmaatschappij je verzekerd dat je je volgende vlucht haalt (desnoods zonder bagage zodat die later wordt afgeleverd)
Want je zal niet de eerste zijn met vertraging en dat de vliegtuigmaatschappij vervolgens zegt dat ze niks met jou aansluiting te maken hebben.
Want je zal niet de eerste zijn met vertraging en dat de vliegtuigmaatschappij vervolgens zegt dat ze niks met jou aansluiting te maken hebben.
-
Bedankt,
Hoe kan ik zo'n papier krijgen? Ik heb de vlucht in 1 pakket gekocht bij Britisch airways, dus niet zelf 3 losse vluchten geboekt. Is het dan niet automatisch zo dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn.
Hoe kan ik zo'n papier krijgen? Ik heb de vlucht in 1 pakket gekocht bij Britisch airways, dus niet zelf 3 losse vluchten geboekt. Is het dan niet automatisch zo dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn.
Als je het als 1 pakket geboekt hebt hoef je je er al een stuk minder zorgen over te maken 

-
Gelukkig, nou ja ik kan goed engels en mijn plan wel trekken dus zoveel zorgen maak ik mij ook weer niet.
Maar altijd fijn om te weten hoe je ervoor staat, zeker na zo'n lange vlucht. Dan ben je toch moe en misschien wat prikkelbaarder als het niet vlot zou lopen... (mezelf kennende)
Hoewel ik het ook niet zo erg zou vinden om in Sydney te stranden, wou dat als laatste doen tijdens mijn verblijf maar dan kan ik het net zo goed eerst doen
Maar altijd fijn om te weten hoe je ervoor staat, zeker na zo'n lange vlucht. Dan ben je toch moe en misschien wat prikkelbaarder als het niet vlot zou lopen... (mezelf kennende)

Hoewel ik het ook niet zo erg zou vinden om in Sydney te stranden, wou dat als laatste doen tijdens mijn verblijf maar dan kan ik het net zo goed eerst doen

Maar als je dan het geld van de vervolg vlucht niet terug krijgt is het wel een beetje zuur natuurlijk. Maar met 1 maatschappij moet het wel goedkomen.
Hey Liesbeth, weet je wel zeker dat jij je bagage op moet halen? Ik moet namelijk ook overstappen tijdens mijn reis naar Australië, echter doordat ik bij dezelfde vliegmaatschappij blijf, hoef ik me geen zorgen te maken over mijn bagage, die wordt automatisch van het ene vliegtuig naar het andere gebracht. Juist als je met verschillende maatschappijen vliegt, kan je juist die problemen krijgen die jij meldt.
-
Mijn laatste vlucht Sydney - Brisbane is met Qantas maar heb het geheel bij britisch geboekt. Nu heb ik wel gezien dat deze luchtvaartmaatschappijen samen werken dus dat het wel volledig automatisch gaat.
Maar dan nog kan het zijn dat ik door de beveiligings controle moet omdat ik van internationaal naar nationaal moet en ik denk dat dit verschillende terminals zijn... Vandaar mijn vraag.
Maar dan nog kan het zijn dat ik door de beveiligings controle moet omdat ik van internationaal naar nationaal moet en ik denk dat dit verschillende terminals zijn... Vandaar mijn vraag.

Ik vind het geen stomme vraag. Ik ken Australie niet, maar in bv Egypte en Indonesie moet je wel je tas ophalen wanneer je overstapt van een internationale vlucht naar een domestic flight. Je komt een vreemd land in, en willen je tas checken (wat ze niet altijd doen).Liesbeth B schreef:Maar dan nog kan het zijn dat ik door de beveiligings controle moet omdat ik van internationaal naar nationaal moet en ik denk dat dit verschillende terminals zijn... Vandaar mijn vraag.
Mij werd bij het inchecken verteld dat ik mijn bagage op moest halen, en dat was ook te zien aan het label. Gewoon goed opletten bij het inchecken dus!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Je kan het ook even aan de incheckbalie vragen evt.Jenny schreef:Ik vind het geen stomme vraag. Ik ken Australie niet, maar in bv Egypte en Indonesie moet je wel je tas ophalen wanneer je overstapt van een internationale vlucht naar een domestic flight. Je komt een vreemd land in, en willen je tas checken (wat ze niet altijd doen).Liesbeth B schreef:Maar dan nog kan het zijn dat ik door de beveiligings controle moet omdat ik van internationaal naar nationaal moet en ik denk dat dit verschillende terminals zijn... Vandaar mijn vraag.
Mij werd bij het inchecken verteld dat ik mijn bagage op moest halen, en dat was ook te zien aan het label. Gewoon goed opletten bij het inchecken dus!

Wij hebben dat in de USA ook gehad dat we de koffers op Chicago (vanuit Amsterdam vlogen we daarop en stapten we over) moesten ophalen om vervolgens elders weer op een band neer te leggen voor de binnenlandse vlucht.
-
Bedankt allemaal... Het zal wel loslopen alleen altijd handig, een beetje voorbereiding.