regenseizoen Laos / Cambodja september?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
kalie

regenseizoen Laos / Cambodja september?

Bericht door kalie »

Hallo,
wij zijn van plan om in september naar Laos en Cambodja te gaan. Het is daar op dat moment regenseizoen. Kan iemand ons vertellen in hoeverre het weer daar dan echte dramatisch slecht is of dat het best prima te doen is? Heeft iemand wel eens in deze periode deze landen bezocht? Wat moeten we er ons bij voorstellen (de hele dag regen, een paar heel heftige buien)? En moeten we rekening houden met de route (zijn sommige plekken echt onbereikbaar)?

Graag advies van de ervaringsdeskundigen! :D
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey
ik zat afgelopen september in laos, ja het regent er maar echt niet de hele dag vaak in de namiddag. sommige dingen zijn moeilijker te bereiken door de regen, was zelf van plan om ergens een motor te huren, las het logboek wat er van lag waar mensen hun verhalen in schreven en daar stond dat ze veel water over moesten steken en dat het op 1 plaats bijna 2 meter hoog was. helaas dit dus toen niet kunnen doen.
ga gewoon naar laos en cambodja alleen is het misschien handig om de kust strook bij cambodja over te slaan aangezien het daar dan aardig kan regen. had daar zelf wel 3 buien per dag maar ondanks dat erg vermaakt.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Twee jaar geleden in augustus geweest en 2 twee dagen een brommertje gehuurd om het Bolaven plateau te verkennen.
Met de regencape lukt het wel, maar de rode (lemen?) weggetjes zijn spekglad. Met de brommer stapvoets op de bolle wegen rijden en de benen wijd op de grond ... en nog vallen :?
Mijn broek draagt tot heden nog de rode sporen er van.
De watervallen zijn dan wel specaculair, maar de eilandjes in de Mekong zijn dan minder.
Voor de rest geen last gehad van de regen. Ik smelt niet :wink:
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

over het algemeen heeft het regenseizoen alleen flinke buien in de namiddag.
maar het kan idd in landen als Laos en Cambodia met veel onverharde wegen wel wat problemen geven.
ik heb begrepen dat noord Cambodia ...richting Laos....vaak slechte wegen heeft in het regenseizoen.

en verder sluit ik me aan bij de vorige reacties.

het kan dus zijn dat sommige dingen niet kunnen. vooral off the beaten track vanwege modderproblemen. Maar verder zijn de landen heel goed te bezoeken en de moeite meer dan waard.
Ben zelf ook in het regenseizoen in Cambodia geweest en de highliights zijn geen probleem om te bezoeken. de strand stop was alleen wat nattig :lol:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie