Tentje mee zonder auto?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
JCB
Vakantieganger

Tentje mee zonder auto?

Bericht door JCB »

Ik lees hier regelmatig dat campings een stuk goedkoper zijn om te verblijven dan dat hostels zijn.
Maar nu vraag ik me af of er veel backpackers zijn die een klein tentje meenemen terwijl ze geen auto hebben zodat ze toch regelmatig goedkoop kunnen overnachten. Of wordt je backpack dan te zwaar (zoals jullie merken heb ik nog geen ervaring _O- )
Sfoinx
Reiziger

Re: Tentje mee zonder auto?

Bericht door Sfoinx »

Ik ben nooit iemand tegen gekomen die dat deed. Het lijkt mij ook erg onpraktisch om zo'n tent mee te sjouwen.
Maar als het tentje niet al te groot is om mee te nemen zou het natuurlijk wel kunnen. Misschien heb je wel een backpack waar je dit aan kunt bevestigen?
Het gaat wel veel geld schelen maar ik zou liever wat meer betalen. Een langere tijd elke dag in zo'n tentje verblijven lijkt me geen pretje. Ook is het vrij gemakkelijk om spullen van je te jatten als alles in een tentje ligt.
Kims
Reisexpert

Re: Tentje mee zonder auto?

Bericht door Kims »

Hey,

Camperen is vooral goedkoper als je met 2 bent. Je betaalt per plek voor 2 personen, op commerciele campings kost je dat meestal tussen de $20-$25. Dat is volgens mij vergelijkbaar met de prijs van een hostelbed. Als je in national parks gaat camperen is het een stuk goedkoper omdat je per persoon betaalt. In WA kost het bijvoorbeeld $7 per persoon per nacht. Maar national parks liggen vaak ver van bewoonde gebieden en zijn niet gemakkelijk te bereiken als je geen eigen vervoer hebt, behalve als je gaat liften. Het ligt er dus aan wat je plannen zijn.

Wij camperen hier altijd en hebben nog nooit problemen gehad met diefstal of iets dergelijks. Campeerders lijken erg respectvol over het algemeen.

^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie