Hoeveel dagen Los Angeles en Las Vegas?

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Hoeveel dagen Los Angeles en Las Vegas?

Bericht door bolletjeom »

Ik sta dus op het punt om een RTW ticket te boeken met een stop in Los Angeles. Nu wil ik wel wat zien van LA en eventueel de omgeving maar ik wil mijn reisbudget ook niet helemaal opmaken in de USA.
De reden dat ik namelijk vlieg op LA is om goedkoop in midden amerika te komen.

in hoeveel dagen kan ik een paar leuke dingen zien in LA?
Iemand tips voor leuke en goedkope accomodatie?

EN....is het een beetje te doen om een greyhoundbus richting Las Vegas te nemen ( en weer terug)?
Ik wil wel een dagje of 2 sfeer proeven daar! Maar liever niet mijn reisbudget vergokken.

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ilonablom
Contacteer:

Bericht door ilonablom »

Hallo,

Zelf heb ik LA overgeslagen. Maar ben ik wel vanuit Las Vegas naar LA met de Greyhound gereist. En, ja dat is te doen. 2 dagen Las Vegas is genoeg.

Groetjes, Ilona
Dewereldomdehoek

Re: Hoeveel dagen Los Angeles en Las Vegas?

Bericht door Dewereldomdehoek »

hallo
tijdens onze wereldreizen heb ik la en las vegas aangedaan. een dag of vijf is voldoende van la. bedenk je wel dat het een gigantische stad is en je best veel moet reizen om bv van hollywood boulevard naar santa monica beach te komen, zeker met openbaar vervoer.
toffer vind ik las vegas, we zijn er twee keer twee weken geweest. je moet vegas, net eigenlijk als de rest van de usa, benaderen met een korreltje zout. het is een groot pretpark voor de volwassen mens. in tegenstelling van wat je misschien zou verwachten, kun je best een maandje in vegas blijven zonder veel te gokken, wij houden niet van gokken, wel van mensen kijken, shoppen in de outlets van vegas, en vooral alle hotels bekijken. je mag alle hotels van de strip binne wandelen en ze hebben allemaal een verrassing voor je in petto; een dierentuin, een mega fontein, vele winkels, een pretpark, een achtbaan aan de buitenkant, heel venetie nagebouwd, en, en, en. zeker de moeite waard en trek er minimaal een dag of 4 voor uit! heel veel plezier. voor verhalen over vegas, kijk op enrgee.aroundtheglobe.nl er staan verhalen bij wereldreis twee maar ook in het archief bij wereldreis 1
groetjes esther
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hahaha.
Wat grappig. ik ben er dus ondertussen geweest en vind het echt een draak van een stad
De eerste 2 dagen waren grappig om idd die hotels te bekijken maar al dat nep ging me meer en meer tegenstaan.tja, en shoppen heb ik niks mee. Al die superoverbodige luxe op elkaar gestapelt terwijl ik op een budgetreis was. Het contrast tussen mijn belevingswereld en die van de consumerende amerikaan was gewoon een beetje te groot voor mij ( jaloezie misschien)
Ook dat irritante hoge gekir van de amerikaanse dames bij het zien van een nepwaterval :X letterlijk kippenvel kreeg ik ervan..haha
Ik verbleef ook in een wat minder deel van Las Vegas dus zag iedere dag de mensen die het gokken niet meer onder controlle hadden. Diep triest om te zien wat het met hun leven doet.
Vind het leuk dat ik het gezien heb hoor maar ik hoef er nooit weer heen en iedereen met tijdgebrek zou ik aanraden iets nuttigers met hun tijd te gaan doen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
michelbenjamins
Contacteer:

Bericht door michelbenjamins »

Hey hallo,

Ik ben zojuist terug uit Californie en o.a. LA en LV.

Beiden plaatsen zijn we 2 nachten geweest, op hun eigen manier vond ik 2 nachten LA en Las Vegas voldoende, mogelijk LA nog een nacht langer om een attractiepark uitgebreid te kunnen bezoeken, maar dat is maar net wat je zoekt.

Wij zaten in Santa Monica LA, dit is toch wel een erg relaxed deel van LA, met 's avonds een gezellige pier en aan 3th avenue vermakelijke straatartiesten.

Maar naast LA en LV waren de hoogtepunten toch wel de helicoptervlucht boven de Grand Canyon, Monument Valley, en ook Lake Havasu.

Het bijzondere is toch ook wel, aangezien we nogal behoorlijk wat National Parken hebben gezien dat ze allen toch zo divers waren. Alles had zijn eigen unieke aspecten en het was allemaal zeer de moeite waard.
Zie ook mijn reis-site: http://thehangovertrip.aroundtheglobe.nl/
Vragen suggesties zijn van harte welkom
Bartje83
Vakantieganger

Bericht door Bartje83 »

Vegas is fantastisch, je kunt je er gerust een week vermaken.

Natuurlijk is het nep, maar daar kom je toch voor? Mensen klagen in Disneyland ook niet dat het allemaal nep is :D
Plaats reactie