Visum China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
rianneeh
Reiziger

Visum China

Bericht door rianneeh »

Haloo!

Ik heb een probleempje met de visa-aanvraag! Ik ga binnenkort 3 maand en één week reizen, de laatste week naar China. Als ik mijn visa voordat ik wegga in huis heb is hij dus niet meer geldig tegen de tijd dat ik er ben. Visa is dus 3 maanden geldig, als je er bent is hij 30 dagen geldig. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe heb je dit opgelost?

xx rianne
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum China

Bericht door Moira »

de enige oplossing die ik kan bedenken is je visum in een ander land regelen waar je door heen reist.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Re: Visum China

Bericht door bolletjeom »

nadeel is dat China geen makkelijk land is om een visum voor te krijgen en er lang over doen.
informeer eens bij een visumdienst. Er verandert op dit moment zoveel rond het visum van China.

Misschien in Nederland later laten regelen en het aangetekend op laten sturen....mits china ok is met een kopie van je paspoort. In het verleden moesten ze altijd je origineel in huis hebben terwijl andere landen die eis niet stellen.

ik zou even een visumdienst bellen of mailen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
marieka

visum china 60/90 dagen

Bericht door marieka »

heeft iemand tips om een visa te kunnen krijgen voor china meer dan 30 dagen? zonder me hele reis te hoeven plannen!! Is dit alleen mogelijk om via HongKong te gaan? (en is het makkelijk om opnieuw een visa in Hongkong te krijgen? En heb ik voor HongKong stempels nodig van te voren?) of zij er ook andere opties om een visum voor 60/90 in Nederland te krijgen? en is het van beijing naar Hongkong te doen in ongeveer 30 dagen?? zonder non stop in de trein te zitten?? sorry voor de vele vragen!

greets
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: visum china 60/90 dagen

Bericht door Yvonnetje »

Met het aanvragen van een toeristenvisum voor China heb ik geen ervaring, daar kan ik je niet mee helpen, helaas. Twee van je andere vragen heb ik wel geprobeerd te beantwoorden.
En heb ik voor HongKong stempels nodig van te voren?
Voor Hong Kong heb je van te voren geen visum nodig. Je krijgt daar een 'visa on arrival' voor 90 dagen. Mocht je hierna weer terug willen naar China, dan moet je een nieuw visum aanvragen, tenzij je een multiple entry hebt.
En is het van beijing naar Hongkong te doen in ongeveer 30 dagen??
Dit hangt natuurlijk helemaal af van wat je wilt gaan zien en hoe lang je overal wilt blijven. Heb je al enig idee wat je wilt zien? Er is namelijk zoveel te zien in China! In 30 dagen kun je wel heel veel zien. Als je kijkt bij 'vakantie in China' kun je zien wat ik heb gezien.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
willemvannoorloos

visum China

Bericht door willemvannoorloos »

Hallo

Op dit moment zit ik in Japan en ik wil over een maandje naar China. Kan iemand mij vertellen of je een jaarvisum kunt krijgen voor China? En is dat te regelen bij een Chinees consulaat in Japan (bijv. Nagasaki).
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: visum China

Bericht door Tikva »

Toeristenvisum voor china die je hier in Nederland aan kunt vragen hebben een maximale duur van 90 dagen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Wij hebben ons visum 2 jaar geleden via een visumburo geregeld, we konden volstaan met op het aanvraagformulier enkele plaatsen in te vullen en dat bureau had een fake boeking gemaakt voor het land uit. De regels en eisen veranderen echter nog wel eens dus ik zou anders gewoon is zo'n dienst opbellen!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik ben aan het twijfelen om een double entry visum aan te vragen ofwel een multiple entry.
double: 2 x 30 dagen, multiple: gedurende 6 maand 'onbeperkt' in een uit reizen

Concreet vliegen we op Peking en vandaar met de trein naar Mongolie. Nadien komen we china terug binnen vanwaar we in Hong Kong een vlucht nemen naar Zuid Oost Azie. (totale duur 2 maand en 1 week)
Concreet komen we dus 2 x het land binnen en zou een double entry moeten volstaan.
Stiekem denk ik misschien wijzigt er nog iets, alhoewel we er nu niet direct aan denken om naar Nepal ofzo te gaan.

Wat denken jullie? Double moet genoeg zijn niet? Of toch op zeker spelen en een multiple aanvragen?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ben je belg of nederlander?

Voor Nederlanders zijn de prijzen net heel erg omhoog gegaan, voor belgen gaan ze dit waarschijnlijk op zeer korte termijn ook, dus dan is het handig om snel een knoop door te hakken.

Kan je wel een multiply krijgen ik zie dat daarbij staat "alleen zakelijk"
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey,

ik ben belg. bij ons zijn ze net ook heel omhoog gegaan. Heb er een stukje over gemaakt en dit aan de nederlandse regeling geplakt.
Volgens mij is multiple geen probleem. Bekijk het nog eens op de website
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

zaratoestra dank je wel voor het schrijven en plaatsen van het nieuwsbericht. Dit is de link naar het bericht:
evelienvesseur

Bericht door evelienvesseur »

Hi,

Toevallig zijn wij ook bezig met het uitzoeken van een visum voor China.
Kijk eens op www.cibt.nl.
Een visum is verplicht, en om het het visum aan te vragen heb je ook een uitreisticket (bus/trein/vliegtuig) nodig |:(
Succes!

Groetjes Evelien
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door loeperlive »

marieka schreef:heeft iemand tips om een visa te kunnen krijgen voor china meer dan 30 dagen?
Hoi!

Ik heb mijn Chinese visum ongeveer een maand geleden in HongKong geregeld. Het duurde ongeveer vier werkdagen (tenzij je meer betaalt, dan kan het in twee geloof ik). Wij hadden op ons aanvraagformulier 70 dagen ingevuld, maar de beambte lachte ons zowat uit. Hij zei dat het maximum 30 dagen is.
Wij hebben uiteindelijk een 'double-entry' visum aangevraagd, waarmee we eerst 30 dagen mogen blijven, dan even de grens over moeten, dan voor een tweede keer China in kunnen voor nog eens 30 dagen.

Erg ongemakkelijk, vooral omdat we nu in zuidwest China zitten (Zhongdian/ Shangri-La) en HK is niet echt dichtbij. Maar wij hebben nu van twee mensen gehoord dat je hier in Zhongdian naar Public Security Bureau kunt gaan, waar ze je visum kunnen verlengen. Ons recht op een tweede entry vervalt dan wel, maar dat geeft niet. Zo zouden we dus toch 60 dagen kunnen blijven, zonder al te veel gedoe, want ze schijnen het hier in een dag te kunnen regelen.
Op dit moment weten we nog niet of dit ook echt zo werkt, want je kunt daar pas heen als je in de laatste week van je huidige visum zit. Wij gaan daar dus maandag heen en horen het dan wel.

Ik heb andere Nederlanders gesproken en zij zeiden dat ze via de Chinese ambassade in NL probleemloos een 60-dagen visum voor China konden regelen. Deze zou je misschien ook kunnen verlengen, zodat je zelfs 90 dagen kunt blijven.
Dit kan echter alleen als je binnen een half jaar na aanvraag naar China gaat. Ik ben een maand of tien onderweg, dus vandaar dat ik het in HK deed.
Succes!
Laatst gewijzigd door loeperlive op 24 jun 2011 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Qreply

Bericht door Froja Melet | RM Express »

wanneer men langer in China wil verblijven dan 30 dagen, kan dit worden verlengd in China bij het lokale politiebureau of er moet bewijs bij de aanvraag worden gevoegd dat men daadwerkelijk ook langer verblijft. Dit kan door middel van vliegticket/ hotelreservering/ reisschema.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Plaats reactie