kosten visum Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
DZomer

kosten visum Vietnam

Bericht door DZomer »

Hallo,
In mei gaan we naar Vietnam. Omdat ik graag vooraf onze visa wil regelen, wil ik de paspoorten opsturen naar de ambassade in Den Haag. Nu heb ze gemaild voor de procedure en kosten. In de reply mail geven ze naast de kosten van € 65,- voor het visum ook nog kosten van € 20,- aan voor (naar wat is vermoed) terugzenden paspoorten. Is dit gebruikelijk?
Ik was zelf van plan om op de retour envelop al een aangetekende 'postzegel' te plakken.
Groeten Diana
Will
Reisexpert

Re: kosten visum Vietnam

Bericht door Will »

Ik heb het nu niet nagekeken, maar het kan ook zijn dat dat gewoon de verwerkingskosten van de ambassade zelf zijn.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Via een visum buro kost het ook 25 euro extra.
De meeste ambassades rekenen wel een bedrag extra (meer dan alleen de potzegels) als je niet zelf komt halen en brengen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het is gebruikelijk dat paspoorten aangetekend verstuurd worden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
DZomer

Bericht door DZomer »

Hai,

Dank je voor jullie reacties. We hebben inmiddels een visum in onze paspoorten. Uiteindelijk hebben we de paspoorten, kosten voor visum (€65,- p.visum) en € 20,- verzonden naar de ambassade. Deze hebben we woensdag verzonden en vrijdag stond de TNT alweer aan de deur met de paspoorten! Lekker snel dus.

Nu aftellen totdat we in het vliegtuig zitten!
moniek4

Bericht door moniek4 »

je kunt ook een visum on arrival fixen. Dat kost je echt veel minder, en je hoeft je paspoort niet te versturen.
dat kan bij visumvietnam.nl. (is gewoon goedgekeurd, ook vliegmaatschappijen doen niet moeilijk als je je visumauthorisatiebrief gewoon laat zien).

- Je vraagt in Nederland een visum aan. het enigste wat je dan hoef te doen is persoonlijke gegevens doorgeven, en de reisgegevens.
- Vanuit Vietnam krijg je dan een visumauthorisatiebrief thuis.
- Die neem je mee naar Vietnam, samen met nog een ander formuliertje dat je moet invullen (te vinden op de site) en een pasfoto. Bij aankomst in vietnam kun je naar een 'landing desk' lopen en je visum ophalen.

Al met al kost je het in nederland maar 18 euro. In vietnam moet je dan nog 25$ betalen voor het visum:)

groetjes Moniek
Bartje83
Vakantieganger

Bericht door Bartje83 »

Gewoon ter plekke je visum regelen is het goedkoopst, en makkelijk (meestal)
Plaats reactie