Welke overland organisatie Afrika?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Welke overland organisatie Afrika?
goed alles lezen op zo'n site! Sommige vermelden dat het geen garantie is dat je een permit krijgt.
Er mogen maar een paar mensen per dag naar toe.
Eerlijke organisaties zeggen hoeveel maanden je van te voren moet boeken om een plek te bemachtigen.
Er mogen maar een paar mensen per dag naar toe.
Eerlijke organisaties zeggen hoeveel maanden je van te voren moet boeken om een plek te bemachtigen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik heb er nog naar geïnformeerd en volgens African trails kan iedereen die meegaat met de tour ook ter plekke beslissen wel/niet naar de gorilla's te gaan. Vreemd. Zou wel erg vervelend zijn als ik daar kom en het blijkt niet zo te zijn.
Wij zijn op eigen gelegenheid rondgetrokken en konden in rwanda zonder problemen een permit krijgen voor 2 dagen later en op de dag zelf bleek zelfs dat er nog plek over was.... Ik kan me voorstellen dat de organisatie geen garantie vor een permit kan geven, maar je kan wel proberen of je de reis mag cancellen als er geen permit beschikbaar is. Volgens mij kunnen ze dat namelijk al een half jaar of zelfs langer vantevoren regelen.....
Qreply
Permits voor bezoek aan de gorilla's, kan soms lastig zijn. Ik heb meegemaakt dat er enkele weken voor onze reis een 'dubbele boeking' op de te bezoeken groep was (het blijft Afrika). Gelukkig konden wij toen alsnog naar een andere groep (Oeganda in plaats van Rwanda). Als je het ter plekke wilt regelen kan wel, soms komen er ook mensen niet opdagen, en kun je alsnog aansluiten bij een groep (max. 8 personen)
Wij hebben overigens de Oost-Afrika reis van Baobab gedaan. Daar zit entree van de parken bij in en is redelijk complete reis.
Wij hebben overigens de Oost-Afrika reis van Baobab gedaan. Daar zit entree van de parken bij in en is redelijk complete reis.
I.v.m werk en veranderd studierooster kan ik minder lang op vakantie. Helaas. Ik sla Oeganda nu over en ga wel naar Kenia en Tanzania. Ik wil eindigen met een paar daagjes Zanzibar, maar ik heb geen idee hoe lang ik me zelf daar (alleen) kan vermaken. Hebben jullie tips? 4 of 5 dagen?
Bedankt weer (alvast
)
Bedankt weer (alvast

- bolletjeom
- Reisexpert
ehm, ik kan niet zo lang niets doen op een strand maar heb me wel 4 dagen weten te vermaken. het eiland is groot genoeg en er zijn veel tourtjes mogelijk.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Ok, dan reken ik ook op 5 dagen. Ben niet echt een strand fan want verveel me veel te snel. Maar voor wat ik heb gelezen zijn er talloze tourtjes.
Dankje.
Dankje.
-
Ik wil in de zomer van 2012 van Cape Town naar Zanzibar met een overland tour.
Zie door alle organisaties het bos niet meer.
Iemand ervaring met; Africa Travel Co?
Die lijkt tot nu toe één van de goedkopere en ziet er ook wel goed uit.
Zie door alle organisaties het bos niet meer.
Iemand ervaring met; Africa Travel Co?
Die lijkt tot nu toe één van de goedkopere en ziet er ook wel goed uit.