nicaragua of panama?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
bolletjeom
Reisexpert

Re: nicaragua of panama?

Bericht door bolletjeom »

karma voor tikva! ^O^
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

plannen krijgen vorm

dag 1 aankomst aan het einde van de dag. Transfer naar Granada met hotel overnachting
dag 2 granada
dag 3 naar isla de omotepe
dag 4 Isla de Omotepe
en dan...... zijn we vrij...
of nog een dag blijven of met de boot naar San Juan del Sur of terug naar Granada

In de resterende tijd willen we 2 of meer nachten verblijven bij Laguna de apoyo. Naar masaya evt daar ook overnachten. Vanuit Granada een naar mombacho vulkaan en daar een zipline doen. naar Leon voor een dag of 2.

op zich lijkt me dat we de tijd dan al redelijk vol hebben. Eigenlijk wil ik ook wat kust maar daar kom ik niet zo goed uit. San juan del Sur klinkt niet zo boeiend. de stranden ten noorden op zich wel maar zijn vrij lastig te bereiken. Ik weet eigenlijk nog niet zo goed of die al die moeite (soms 2 km lopen met rugzak) de moeite waard zijn.

Afijn, ik heb weer lekker zitten puzzelen vanmiddag in het lente zonnetje...
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

@bolletjeom
Ben je al naar Nicaragua geweest? Ik ben een vakantie van 2-2,5 week aan het plannen eind mei/begin juni. Met als enige eis dat je er ook kunt duiken. Als je al geweest bent ben ik benieuwd naar wat je kwijt was voor je ticket (heb al goede tips hier gelezen) en vooral voor het reizen/eten/slapen.

Groet,
Janneke
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je wil duiken moet je echt naar de corn island. Je kunt ook wel duiken in isla omtepe maar dan kan je net zo goed in NL blijven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

ik ben nog niet geweest. ik ga in Mei

zoals Tikva al zei: duiken op Corn Island. Voor de rest is er weinig.
Wel kan je duiken in Laguna Apoyo. Een kratermeer met fumerols. Schijnt boeiend te zijn.

ik vlieg met american Airlines en heb een goede deal. Ergens in dit topic opperde iemand ook een goedkope airline vanaf Miami ( even terugzoeken). En KLM gaat nu ook goedkoop naar Miami
Iris 890

Qreply

Bericht door Iris 890 »

Heey ik kwam hier toevallig op terecht met het zoeken naar een goedkope ticket voor de Corns haha. Ik weet niet of jullie al hier zijn/geweest zijn? Maar ik woon op Ometepe en als je naar Ometepe gaat kan ik je aanraden om lekker in Moyogalpa te verblijven en een motor te huren. Het eiland is in 2 a 3 dagen met een motor het makkelijkst te doen en dan kun je alles zien. Moyogalpa heeft de goedkoopste hostiles/hotels (Teosintal is een goede en goedkope, wel afdingen!) Santo Domingo zou ik niet doen, het belooft een mooi strand maar er is op dit moment geen strand. Dan kun je beter heen gaan waar ik woon, Santa Cruz, daar is in elk geval strand. Als je graag de vulkaan Maderas wilt beklimmen kun je het best ergens hier in de buurt verblijven, Little Morgans of Totoco. Weet wel dat als je daar met de bus heen gaat, het je 3 uur kost om er te komen vanaf Moyogalpa. Daarom raad ik een motor huren aan, haha. Mochten jullie er al zijn, dan hebben jullie natuurlijk niets meer aan deze tips. Maar misschien is er iemand anders die net als ik toevallig hier terecht komt en er wel wat aan heeft. Btw: Ik vond San Juan del Sur wel erg leuk, maar het is inderdaad puur voor het uitgaan. Je kan er wel leuke zeiltochtjes boeken in de haven om dolfijnen te kijken en naar afgelegen strandjes te gaan (met wit zand in plaats van grauw) Maar het is net wat je leuk vind, ik denk dat Corn inderdaad mooier is als je een keus moet maken.
Misschien zie ik jullie nog wel dan!
Groetjes
bolletjeom
Reisexpert

bedankt voor je reactie en tips! We gaan over een paar weken en hebben er echt zin in!
Arjen

Qreply

Bericht door Arjen »

Over die spirit airlines. Daar vind ik inderdaad goedkope retourtjes van miami naar panama of nicaragua.
Maar waar vind ik die goedkope retourtjes amsterdam - miami dan?
Kom daar niet goedkoper dan 650 euro uit, en dan is het totaal net zo makkelijk een ticket voor 850 te boeken naar panama..
Plaats reactie