pinnen in Nicaragua. cirrus/maestro?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

pinnen in Nicaragua. cirrus/maestro?

Bericht door bolletjeom »

ik las net in de reisinfo hier dat pinnen met een Nederlandse bankpas over het algemeen wel gaat in Nicaragua.
in de LP staat echter dat de meeste ATM's Visa/Plus pakken en dat de BAC ( een bank gok ik) Mastercard/Cirrus pakt.
ik heb een Mastercard creditcard en een rabobankpas met een maestro logo. Met mijn CC neem ik liever geen geld op maar ik twijfel nu of ik met mijn rabopas kan pinnen daar.

Iemand enig idee?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: pinnen in Nicaragua. cirrus/maestro?

Bericht door Tikva »

Ik heb de reisinfo geschreven en geen problemen gehad met mijn eigen pas. In grotere steden zoals Granada en leon zijn vaak meerdere banken en pinautomaten binnen een paar blokken. Altijd makkelijk genoeg er een te vinden waarbij we konden pinnen (weet alleen de naam van die bank niet meer).

Plekken zoals Isla omtepe en apoya neem je gewoon van te voren geld mee.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

wat voor pas heb je dan?????visa of cirrus??? want met visa kan je zo te zien idd overal pinnen. ING heeft volgens mij als enige nederlandse bank visa.

ik heb net de mastercard ATM finder gebruikt en die gaf 3 ATM's aan in nicaragua :{
1 in Granada, 1 in Leon en 1 in Masaya
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

We hadden bij ons ABN AMRO en Rabobank (en nog visa creditkaart) dus Maestro/Cirrus.

Ik ken ATM finder niet maar ik krijg het volgende overzicht
Chinandega – MC, V
Estelí – V
Granada – MC, V
Jinotega – MC
Juigalpa – V
León – MC, V
Managua – MC, V
Matagalpa – MC, V
Masaya – MC, V
Rivas – MC, V
San Juan del Sur – MC

V = visacard en MC is dus waar jij kunt pinnen keuze genoeg dus.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

BAC is trouwens ook de grootste bank van het land dus met de meeste automaten.

Ik zou me echt niet druk maken Rudi. Kijk anders ook even op het LP forum, bijvoorbeeld dit bericht van januari 2011 op iemand die de zelfde vraag had als jij.
Also you don't say what type of card you have... VISA, or Maestro network? In Leon it is quite hard to find an ATM that will accept Maestro card. There is one hidden inside a door inside a bank not far from that famous yellow church. There is often a very long queue for the bank itself, but don't be daunted, the queue is not for the ATM.
In Granada, Managua airport, and Estelí it's easy to find ATM's. I don't know if Isla de Ometepe has one. San José (where you take the ferry to the island) does not.

Desnoods neem je nog wat dollar's mee je hebt toch een tussenstop in de USA.
bolletjeom
Reisexpert

bedankt voor de info.
Ik maak me niet al te druk. maar ik schrok een beetje van de info in de LP. Ik had er niet zo bij stil gestaan dat je pinnen moest plannen in Nicaragua. Stel dat je na granada naar isla de omotepe gaat en dan naar San juan del sur....dan moet je wel effe inslaan en gokken wat je nodig hebt.
Ik hou er niet zo van om met cash op zak te lopen maar als het niet anders kan dan moet het maar. Zal zeker ook wat Dollars pinnen in NY. Wat we overhouden kunnen we dan in Miami nog uitgeven.
Renate76

Qreply

Bericht door Renate76 »

Ben zelf net terug uit Nicaragua en zolas het rijtje hierboven kan je op veel plaatsen gewoon met je Meastro pinnen :-)
Zelfs op Big Corn hebben ze een ATM (meastro) (van het vliegveld naar de haven, kom je er langs, wel handig als je direct doorgaat naar Little Corn)
BAC en Banpro zijn de banken waar je met maestro kan pinnen.
Je moet wel rekening houden met het feit dat iedere laatste dag van de maand Pay day is en dat er dan lange wachtrijen voor de ATM's staan... heb er ruim anderhalf uur in de rij gestaan en tot overmaat van ramp moesten de automaten worden aangevuld net op t moment dat ik aan de beurt was...
Voor de zekerheid had ik altijd zo'n 200 Dollar contant bij me (in m'n oude sok natuurlijk ;-) just to be sure! Het blijft Nica en je weet natuurlijk nooit of alles zo gaat als jij hebt gepland.
Wat met wel opviel is dat de informatie in de Lonely Planet van Nicaragua al redelijk verouderd is. Er is een nieuwe Lonely Planet uit van Centraal Amerika met meer up-to-date info over Nica.
Alvast veel plezier & Geniet!!!
bolletjeom
Reisexpert

bedankt voor je reactie, Renate!
altijd fijn om te horen dat dingen wel los gaan lopen.
Iris 890

Bericht door Iris 890 »

Hoihoi,
Wat hierboven ook al gezegd wordt, je kunt gewoon in elke stad pinnen met je NL pinpas (ook in Esteli) bij de BAC. De enige plek waar je niet met Maestro of Mastercard kunt pinnen is inderdaad Ometepe, waar ik woon. Maar daar is dan wel weer een supermarkt waar je extra geld op kunt nemen met je Mastercard. Soms is er een automaat kapot, maar als je de locals vraagt, weten zij vaak wel zo'n soort oplossing. Dus maak je inderdaad geen zorgen, je kunt overal terecht. Zorg wel dat je altijd je pasje op je lichaam draagt en niet in een losse tas (ik draag hem altijd in mijn bh als ik op straat ga) dat zijn namelijk de enige plekken waar overvallers niet zullen zoeken. Ondanks dat het land veilig is, komt overvallen en zakkenrollen nog wel erg veel voor.
Veel plezier in Nicaragua!
Saludos
Plaats reactie