Snelle vraag

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Snelle vraag

Bericht door Jos »

batterijen en medicijnen (lariam) handbaggage of beter ruimbaggage?

We zijn erg erg druk aan het pakken en voorbereiden. Erg leuk, maar ik zou willen dat we er al waren en rustig aan de reis konden beginnen :)

ben toch wel aardig nerveus eigenlijk....
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Pas was er een bericht geplaatst dat je geen batterijen mee mocht nemen (ik dacht ook in het laadruim) Weet niet of dat naar jou bestemming ook zo is?

Medicijnen nemen wij meestal mee in onze handbagage, in ieder geval voldoende om de eerste tijd (zelfs als de bagage kwijt raakt) vooruit te kunnen. Inclusief bijsluiter zodat je kunt aantonen dat het medicijnen zijn.

Maar waarom twijfel je waar je het moet laten dan?
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

ik twijfel op moment overal aan :) maar ik had dat verhaal van de batterijen ooit een keer gelezen en het heeft met niet los gelaten. We vliegen niet over de VS en hebben alleen Alkaline batterijen, geen lithium, dus het zal wel geen vaart lopen.

Van de medicijnen vroeg ik me af omdat iemand een keer zijn hele tas moest loshalen omdat de douane dacht dat het om andere pillen ging dan onschuldige malaria tabletten.

Maargoed, ik zal ophouden met stressen. Bedankt voor je snelle antwoord! Ik ga verder pakken.
muutjepu

Bericht door muutjepu »

Hoi, doe in je handbagage alle spullen die je nodig kan hebben. In India moest ik 5 dagen op mijn bagage wachten. Wat een gedoe om daar bikini tandpasta de pil enz te kopen! Heel veel plezier! Je komt er hoe dan ook altijd wel uit. (Al vergeet je je hele tas in je woonkamer!) Muriel
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

stond gister te stressen bij de bagage band
"zou me tas nog komen, zou me tas nog komen..."
tot ik bedacht dat het bijster weinig uitmaakt als het niet zo is.
Heb het al eens eerder meegemaakt en dat was geen ramp

Ik heb in mijn handbagage dus nu wel altijd een schone onderbroek en tandenborstel en meer heb je in geval van nood niet nodig.
Behalve eventuele medicatie.

Neem je baterijen gewoon mee in je handbagage. als het geen honderden zijn tenminste en geen lithium dan is er niet veel aan de hand.
Pillen alleen wat je nodig hebt voor de eerste week. meer hoeft niet.

het gaat goed komen Jos!!!! ZEN!!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

ALLES IS GOED GEKOMEN en ik kom later terug want onze tijd is nu op, weblog is belmondo.aroundtheglobe.nl

tot later!
Plaats reactie