Berlijn?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Berlijn?

Bericht door Globeskater »

Overmorgen vertrek ik voor een paar dagen naar Berlijn, ik ben er al een aantal keer geweest en heb volgens mij de meeste hoogtepunten al gezien..

heeft iemand nog leuke tips voor mooie plekjes die niet heel toeristisch zijn?

Ik heb online al twee adressen van kraakpanden gezien waar ik mss wel een kijkje wil gaan nemen.. want dat zag er wel interessant uit..

alle tips zijn dus welkom ;)
Hoot
Reiziger

Re: Berlijn?

Bericht door Hoot »

Ik vond de wijk Prenzlauer Berg wel een aanrader. Trendy, en een tikje alternatief en rebels.
Veel aparte kleine winkeltjes, bars en restaurants. De sfeer vond ik heel relaxed.
- Het Mauerpark is een plek waar veel krakers samenkomen, evenals graffiti-artiesten -of hoe je ze noemen wilt-.
- Op de Senefelder Platz zit LPG, de grootste biologische supermarkt van Europa. Maar dat moet je net leuk vinden (ik wel dus), anders is er geen ruk aan ;)
- Iets verderop heb je de Kollwitzmarkt, heel idyllisch pleintje met oude huizen. Op zaterdag is daar een hele gezellige markt van producten uit de omgeving van Berlijn.
Don't dream your life - Live your dream
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Treptower Park wel eens gezien?

ongeveer half uurtje met de metro vanaf het centrum. Is een park waar Sovjet soldaten liggen begraven, meen 5000.

Wij waren daar alleen met zn 2en, is erg stil, kippenvel moment. er staat een beeld van een Sovjet soldaat met een kind op z'n arm. In z'n andere hand heeft hij een zwaard met aan z'n voeten een kapot geslagen hakenkruis. Werkelijk indrukwekkend.

met dit te typen krijg ik weer kippenvel
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Treptower park klinkt wel erg interessant! Morgen mss wel tijd voor =)

en mauerpark staat ook op mijn lijstje!
renss

Qreply

Bericht door renss »

Heyy allemaal,
Ik ben ook van plan om weer een keertje terug te gaan naar Berlijn. Ben ook al in Treptower park geweest. Echt indrukwekkend!
Maar hebben jullie toevallig nog wat nieuwe ideeen sinds de laaste post?
Groetjes peter
Laatst gewijzigd door Tikva op 06 apr 2011 07:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verwijderd
renss

Bericht door renss »

Heyy allemaal,

Ik ben ook van plan om weer een keertje terug te gaan naar Berlijn. Ben ook al in Treptower park geweest. Echt super indrukwekkend!

Maar hebben jullie toevallig nog wat nieuwe ideeen sinds
Groetjes peter
Laatst gewijzigd door Tikva op 06 apr 2011 07:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verwijderd!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

als je van salsa dansen houdt moet je even uitzoeken waar er salsa gedanst wordt! Ze hebben daar een erg levendige salsa scene en heb echt de hele avond op de dansvloer gestaan!
renss

Qreply

Bericht door renss »

Nee, ik ben eerlijk gezegd niet echt van het dansen, laat staan salsa:D Met een slok op en een paar vrienden is wat dansen nog wel ok, maar een hobby zat het nooit worden ;)
OHannemarie

Bericht door OHannemarie »

Hey!

Toen ik in Berlijn was hebben er zoveel dingen indruk op mij gemaakt!
Ik ben ook naar het Mauerpark geweest en dat vond ik echt apart. Hier kun je je makkelijk vermaken en is heel gezellig rond te lopen. Genoeg bekijks naar andere mensen, want hier loopt inderdaad heel veel verschillend volk rond.

Verder vond ik het Joodse Museum heel indrukwekkend. Het neemt je mee in de geschiedenis en zet je echt aan het denken. Dat zelfde had ik ook toen ik Holocaust Mahnmal Monument bezocht. Als je een beetje geïnteresseerd bent in de tweede wereld oorlog en de geschiedenis moet je daar echt geweest zijn vind ik!

En misschien heel standaard, maar de Reichstag en de Potzdammer Platz vond ik ook aanraders.

Groetjes!!

OHannemarie
(Oh-Barcelona)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Net buiten Berlijn ligt ook het concentratiekamp Sachsenhausen welke is omgetoverd tot een museum, tijdens de eerste keer Berlijn ben ik daar heen geweest en het is erg indrukwekkend..

verder kan ik aanraden eens een dag te gaan fietsen.. ik kreeg die eerste keer in Berlijn niet echt een duidelijk beeld van de stad totdat we het op de fiets gingen verkennen, het is er erg groen en het fietsen is goed te doen!

Ook net buiten Berlijn heb je Potsdam, helaas nog geen tijd gehad om Potsdam zelf te bezoeken wat zeker de moeite waard schijnt te zijn maar wel naar het Slot Sanssouci geweest wat erg mooi is en mooie tuinen heeft dit slot staat trouwens ook op de werelderfgoederen lijst..

Je hebt ook nog Gedenkmal Hohenschönhausen wat de gevangenis van eerst de Russen en later de Stasi was waar vele mensen in Oost Berlijn zijn opgesloten. Het is ook mogelijk om deze gevangenis met een rondleiding te bezoeken. Vond dit erg indrukwekkend..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wat ik een grappig/leuk museum vond was het DDR Museum (http://www.ddr-museum.de/) niet heel groot, maar wel erg leuk om ouderwetse DDR dingen te zien!
renss

Bericht door renss »

Bedankt menasil, ziet er inderdaad leuk uit. Ik zal het in gedachten houden.
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Het DDR museum is inderdaad wel grappig, maar erg klein; je vermaakt je er ongeveer een uurtje.

Misschien trekt de Fernsehturm je nog? Een hoge toren waar je met de lift naar het panoramadeel kunt en een mooi uitzicht over de stad hebt. Kaartjes zijn wel relatief prijzig en je moet vaak even wachten voor je naar boven kunt.

Ook heeft Berlijn een hele oude dierentuin waar je een dagje kunt vermaken.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

TRB schreef:Het DDR museum is inderdaad wel grappig, maar erg klein; je vermaakt je er ongeveer een uurtje.

Misschien trekt de Fernsehturm je nog? Een hoge toren waar je met de lift naar het panoramadeel kunt en een mooi uitzicht over de stad hebt. Kaartjes zijn wel relatief prijzig en je moet vaak even wachten voor je naar boven kunt.

Ook heeft Berlijn een hele oude dierentuin waar je een dagje kunt vermaken.
Klopt, DDR museum is leuk voor tussendoor.

Ik dacht ook te moeten wachten bij Fernsehturm... ik was de enige. Ik ging vlak voor etenstijd geloof ik. Hetzelfde had ik bij het Mauermuseum; daar dacht ik een lange rij te treffen maar ik kon zo doorlopen :? Ik was er ongeveer 45 min na openingstijd denk ik.

Wat ik ook erg mooi vond was Schloss Charlottenburg.
Rick.
Reiziger

Bericht door Rick. »

Ik dacht ook te moeten wachten bij Fernsehturm... ik was de enige. Ik ging vlak voor etenstijd geloof ik. Hetzelfde had ik bij het Mauermuseum; daar dacht ik een lange rij te treffen maar ik kon zo doorlopen :? Ik was er ongeveer 45 min na openingstijd denk ik.

Jij was er in November toch? Is 't dan niet heul koud of had je mazzel? Want ik wil deze lente, hoor van velen dat dat de mooiste en leukste tijd is.
Plaats reactie