Stage lopen in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Henrieke

Re: Stage lopen in Australië!

Bericht door Henrieke »

ah dat is mooi! maar ik las dat je maar een half jaar voor dezelfde baas mag werken met een working holiday visa. Ik moet ONGEVEER een half jaar. dus dat zal er om spannen.. maar dat komt vast wel goed..
en "zo" betekent 2 weken of 2 maanden?...
bedankt trouwens voor je reacties.
hoe kom jij aan deze informatie?
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Je working holiday visa had ik al binnen 2 weken binnen. Je kan dit gewoon online doen. Je krijgt dan een bevestiging en met die bevestiging moet je dan naar de immigration in perth of darwin. Ligt natuurlijk een beetje waar je aankomt. Hoeft niet op het vliegveld gedaan te worden.

Maar nog even een vraagje? Kon je makkelijk een stage vinden? Wat voor stage ga je lopen? Waar heb jij gezocht?
Henrieke

Bericht door Henrieke »

Ik heb via vrienden en kennissen een lijntje. Maar het is nog niet eens helemaal zeker of ik nu een stage plek heb. Het is niet zo makkelijk.
maargoed, waar een wil is is een weg dus ik geef de hoop nog niet op.
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Inderdaad zo ben ik ook inderdaad. Gewoon door blijven gaan.
Henrieke

Bericht door Henrieke »

precies. maar goed om te horen dat de working holyde visa binnen kort termijn geregeld kan worden!
Susannedebruin
Vakantieganger
Contacteer:

Qreply

Bericht door Susannedebruin »

Hi,
Je kunt ook stage lopen op het Work & Holiday visum als je dit nog niet hebt gehad.
Een stage via het trainee visum is vaak heel lastig en ook voor bedrijven een klus om aan te vragen.
Succes!
Susanne,
Abroad Internships,
Groetjes, Susanne,
www.Abroad-Internships.com , Ervaringen en stages in het buitenland,
Susannedebruin
Vakantieganger
Contacteer:

Re: 10 maanden stage Australie

Hi,
Je kunt ook stage lopen op het Work & Holiday visum als je dit nog niet hebt gehad. Het is inderdaad wel zo dat je dan niet langer dan 6 maanden bij 1 werkgever mag zitten, maar een verlenging is aan te vragen.

Een stage via het trainee visum is vaak heel lastig en ook voor bedrijven een klus om aan te vragen. Hier hangen ook hoge kosten aan voor bedrijven.

Succes!

Susanne,
Groetjes, Susanne,
Susannedebruin
Vakantieganger
Contacteer:

Re: stage australie gezocht vanaf september

Hi,

Een stage in Australie is super! Lees vooral veel ervaringen die je vind online of via waar.ben.jij.nu. Het is in ieder geval zo goed voor je CV en voor je ervaringen.

Zorg dat je een goed profiel hebt voor je sollicitatie. Dit moet dan voldoen aan de Engelse normen voor een CV en brief. Schrijf daarna bedrijven aan.

Een een goed tip, focus je niet op 1 of 2 bedrijven, dan is de kans groot dat het wellicht niet lukt. Je kunt bij zoveel organisaties goed terecht en veel leren!

En waar moet je solliciteren voor Australie? Veel internet gebruiken! Bijna alle bedrijven zijn daar wel te vinden :). En als je op een vacature reageert ben je vaak niet de enige, dus probeer ook open sollicitaties te sturen.

Succes!

Susanne
Groetjes, Susanne,
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Hee,
Ik weet niet hoe lang die andere visums duren, maar ik had al na 1 dag goedkeuring voor mijn studentenvisum!:P
Succes!
Susannedebruin
Vakantieganger
Contacteer:

Meestal gaat dit inderdaad heel snel!

Wanneer het een Work & Holiday of studentenvisum is kan het binnen 2 weken zeker rondkomen.

Een trainee visum duurt wel langer, soms zo'n 2 maanden, maar dit vraagt bijna niemand aan.

Succes!
Groetjes, Susanne,
Kars
Wereldreiziger

Qreply

Bericht door Kars »

Met een stage kan het ook zo zijn dat je niet officieel als werknemer geregistreerd staat. Dit hangt af of je een vergoeding voor je stage krijgt of niet. Als je geen vergoeding krijgt kan je dus gewoon met een work holiday visum stage lopen van langer dan 6 maanden en eventueel nog een bijbaan er naast nemen. Simpelweg omdat je dan geen geld krijgt en dus geen werknemer bent. Je moet dus even overleggen met je stageplek hoe ze jou daar registreren, als dat als "voluntueer" is, is er niks aan de hand, als het als "employer" is, moet je wat meer gaan uitvogelen, maar het kan ook. Als je wel een stagevergoeding krijgt dan is het heel wat moeilijker.

Eigenlijk is Occupational Trainee Visa het officiële visum voor een stage, maar de nadelen daarvan is dat het bedrijf waar je stage gaat lopen geld kost, jou geld kost en een langere procedure. Het voordeel is dan weer wel dat je 2 jaar daar mee weg kan blijven. Vele bedrijven die weigeren ook om dat visum aan te vragen, doordat het hun geld kost. Ze besteden het liefst zo min mogelijk geld en prefereren dus ook dat je op een andere manier daar komt, bijvoorbeeld met een work and holiday visum.
Valerie89

Qreply

Bericht door Valerie89 »

Hi Stormvogel,
Je stage in Australië is waarschijnlijk al weer even geleden, maar ik vraag me af bij welk bedrijf in Brisbane je stage hebt gelopen? Ben zelf druk op zoek voor een stage in september.
Groeten
Saskia11

Re: stage australie gezocht vanaf september

Bericht door Saskia11 »

Hoi hoi,

Ik vroeg me af of het jou inmiddels al gelukt is om een stage te vinden.. Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar een stage vanaf September dit jaar en ook in de marketing , promotie. Bij mij wil het nog niet echt lukken helaas..

Groetjes
Saskia11

Vind woonruimte voor stage in Sydney Australië

Bericht door Saskia11 »

Top dat er een forum over Australië bestaat!
Ik ben een stage in Sydney aan het regelen voor 7 maanden, vanaf september dit jaar. Ben zelf nog nooit in Aussie geweest en ik zal er alleen naar toe moeten, aangezien er geen bekenden ook stage gaan lopen in die tijd. Dood eng, maar het lijkt me wel echt super en ik ben heel erg benieuwd hoe het leven daar is..
Heeft iemand nog tips voor me? Of gaat er iemand rond dezelfde tijd daar stage lopen?
Kars
Wereldreiziger

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Kars »

Ik ga toevallig die periode ook stage lopen/project uitvoeren, alleen iets langer door. Ik begin ook september, zal al in Sydney zijn vanaf 22 augustus en dan loopt het project waar ik aan ga werken tot eind mei. Vervolgens wil ik dan nog ff wat van australië zelf gaan bekijken als ik klaar ben :P

Enige tips dat ik je kan geven is kijk of jij iemand kent die anderen kent in Sydney (via via is de gemakkelijkste route). Als dat niet zo is, zorg dat je sollicitatie brief en cv helemaal in orde zijn en stuur die naar zoveel mogelijk bedrijven dien in jouw interesses liggen en hoop dan dat er toevallig een bedrijf geïnteresseerd is ;)
Plaats reactie